TikTok je stále relativně nová aplikace, i když předtím tady byl Musica.ly, nejeden člověk stále bádá nad tím, jak na této platformě uspět. Na rozdíl od jiných aplikací, TikTok skvěle funguje s ostatními sociálními sítěmi. Což, pokud nejsi youtuber, instagramer, blogger ti dává trošku menší nevýhodu, ale nenech se vůbec odradit.
Mnoho TikTok influencerů využívá k monetizaci Youtube channel, ve kterém najdeme videa typu „Nejlepší TikTok videa“, nebo „Jak na video efekty na TikTok„, „Jak získat fanoušky“, „Jak vydělávat na TikToku“ a skrze reklamy dostávají peníze. Tento způsob můžeš určitě využít i ty, protože těch, co to dělají, není až tak moc (ve skutečnosti, jenom několik), takže máš tady od nás skvělý tip na strategií, se kterou jednoznačně prorazíš. Děkovné zprávy si potom prosím na redakce@amongus.cz (vtipkuji, ale feedback vždy potěší).
NAJDI SVOU NICHE A POZNEJ SVOU AUDIENCI
Začni s tím, že si položíš otázku:
PROČ BY MĚ MĚLI LIDÉ SLEDOVAT?
Co nabízíš to, co ostatní tisíce tvůrců ne? Umíš zpívat, tancovat, hrát na hudební nástroj, jsi stand-up komik? Nebo jsi v těchto věcech takové lečo, že můžeš svou nešikovnost proměnit ve srandu? Natáčíš pranky? Nebo, můžeš lidi motivovat se svými zkušenostmi, jak si zlepšit život?
… nebo chceš být jenom další lip-syncher bez žádné hodnoty? Tuto cestu opravdu, opravdu nedoporučuji.
Výše uvedené ti také pomůže pochopit svou audienci, nebo-li fanoušky. Ty neděláš videa pro sebe. Ani se nesnaž zavděčit všem a dělat videa úplně na všechno. Je mnohem snazší si vytvořit niche, kterého se budeš držet a budovat, než jen nějaký random obsah.
VYŠPERKUJ SI PROFIL K DOKONALOSTI
Nejzákladnější a jedna z nejdůležitějších sekcí na TikToku je tvůj profil. Je pouze jenom tvůj, to malé místo, kde se můžeš světu ukázat svou identitu. Chceš, aby tvůj profil byl atraktivní, pro sebe, pro svou audienci, pro lidi, kteří tě začnou sledovat.
Když ti někdo navštíví profil, musí mu hned na první pohled být jasné:
- Kdo jsi?
- Co děláš?
- Čím jsi zajímavý a proč by tě měl člověk sledovat
ZAČNI U VÝBĚRU NICKU
Chceš, aby to bylo lehce zapamatovatelné, vyslovitelné a lehce k nalezení. Nejlepší, pokud se to vztahuje k tvému niche (například fitness_tom). Pokud máš více sociálních sítí, doporučuji používat všude stejnou přezdívku, abys byl lehce dohledatelný všude.
TVÁ VIDEA MUSÍ BÝT VYPOVÍDAJÍCÍ
Na první pohled musí být návštěvníkovi tvého profilu zřejmé, o čem točíš. Jinak, dávej pozor, ať videi neukazuješ toho moc – to platí pro mladé TikTokery. Ale o nebezpečí na TikToku psát nechci, o tom je celý český internet, ale relevantní informace, které podáváme my v amongus, nenajdeš. Nebezpečí číhá na všech sociálních sítích a celkově na internetu, takže pro nás jsou tyto zprávy a upozornění nerelevantní.
SPRÁVNÝ POMĚR STRAN
Jako u IGTV nebo Snapchatu, i tady to funguje na vertikálně točených videí. Ideální poměr stran je 1080×1920.
POPIS, HASTAGY A KATEGORIE
Neodflakuj to, důležité je napsat co nejrelevantnější popis sdíleného videa, čas věnuj i výběru thumbnail fotografií. Hastagy by měly být rovněž co nejvíce relevantní a určitě nezapomeň video vložit do správné kategorie.
PRODUKUJ KONZISTENTNÍ OBSAH
Nejlepší je si vytvořit určitý strategický pattern. Pokud zaužíváš, že každé úterý a každý pátek se tví fanoušci mohou těšit na nové video, dodržuj konzistentnost a nezklam je. Podívej se, jak to dělají tví oblíbení TikTokeři, bloggeři, youtubeři, streameři – jsou konzistentní a když jsi zvyklý na video každé pondělí, můžeš si být jistý, že tam i bude.
Můžeš zvážit přidání i videí „ze zákulisí tvého života“, mezi vydáním jednotlivých hlavních videí z tvého niche. Fanoušci budou velmi rádi, když se o tobě dozvědí co nejvíce informací, nebo to, jak žiješ.
DEJ JASNĚ NAJEVO „TOHLE JSOU MOJE VIDEA“
Vytvořit si design pattern, který tě udělá lehce rozpoznatelného. Dělá to každý větší influencer a je to velmi důležité. Už při letmém scrollování feedu musí být každému člověku jasné, že zrovna TOHLE video je tvoje.
Používej stejný styl, filtr, stejně udělané thumbnails, stejné efekty.
ZVYŠUJ KVALITU VIDEÍ
Postupně si vylepšuj kvalitu produkce svých videí. Určitě je blbost ihned investovat do TOP techniky na začátku, tohle ve skutečnosti dělá málokdo. Většina TikTokeřů začíná s tím, co má a postupně, když zjistí, že jim to šlape, dokoupí si techniku, kurzy a další vzdělávací materiály pro to, aby jejich videa byly kvalitnější. Nikdo se nerodí jako režisér, tak nebuď smutný, pokud tvé videa hned nevypadají tak kvalitně jako videa oblíbenců. Je to všechno o učení a postupném zdokonalování se.
SPOJ SE SE SVÝMI FANOUŠKY
TikTok se neliší od jiných sociálních sítí. I na Instagramu, abys měl úspěch, musíš přijít do interakce s fanoušky. Stejné je to na TikToku.
- Vždy odpovídej na komentáře svých fanoušků.
- Občas udělej Live stream, ptej se je na otázky, tvoř s nimi vztah.
PROPOJ TIKTOK S JINÝMI SÍTĚMI
Ač je mezi mladými TikTok rozšířený, je stále mnoho lidí, kteří o tom nemají tušení. Propoj TikTok se svými dalšími sociálními sítěmi – uploadni video na Youtube, na Instagram, na Facebook..
Získáš na všech kanálech nové fanoušky. A to se vyplatí.