Zadejte hledaný výraz...

IKEA po 70 letech končí s vydáváním katalogu

Po téměř 70 letech končí švédský nábytkářský koncern IKEA s vydáváním svého tištěného katalogu. Příčinou je přesun zákazníků na internet.


Katalog byl po celá desetiletí pro IKEU velmi podstatným marketingovým nástrojem a tradičně se představoval každý rok v sprnu. Investice se tak přesunou do online marketingu a dalších kanálů.

První katalog vydala IKEA v roce 1951 v nákladu 285 tisíc výtisků, přičemž ho distribuovala v jižní oblastech Švédska. Neúspěšnějším rokem v tomto směru byl podle agentury DPA rok 2016, kdy firma distribuovala do domácností a obchodů IKEA více než 200 milionů výtisků v 22 jazycích na více než 50 trzích světa.

V roce 2000 spustila firma digitální verzi katalogu a zájem o vytištěný katalog postupně klesal. Tento rok, který je pro tištěnou verzi katalogu poslední, bylo distribuováno přibližně 40 milionů výtisků a stále byla posilována digitální verze.

V České republice počty výtisku také klesaly – ze 2 milionů výtisků v roce 2017 na méně než 180 tisíc v letošním roce.

Firma uvedla, že spotřebitelé hledají stále více inspirace na internetu a i nákupy realizují ve větší míře online. Dodala, že za 12měsíční období do konce srpna vzrostly tržby z online prodeje zhruba o 45 procent.

Ikea se však tištěných médií zcela nevzdává. Malá tištěná publikace, která by měla přinést inspiraci při zařizování domova, by měla být dostupná v příštím roce.

Blíž ke svým zákazníkům

Ikea mění svůj koncept, chce se tak přiblížit více svým zákazníkům a nestavět obchodní domy na okrajích měst. V Česku tak plánuje otevřít minimálně pět výdejních míst v regionech.

Zdroj: The Verge; DPA


Vydáno
8. 12. 2020
Tagy