Reklamní sdělení
Pro Wolfway je logo a firemní identita základním stavebním kamenem marketingu. Redakce magazínu Webtrh vám přináší rozhovor, ve kterém se dozvíte, proč jsou tato kritéria důležitá pro budování značky.
Co si pod návrhem firemní identity vaši potenciální klienti mohou představit?
Firemní nebo vizuální identita by měla být součástí každého loga. Je to soubor pravidel, který definuje barvy, fonty a grafické prvky. Díky tomu, že je bude firma dodržovat, bude na všech svých propagačních materiálech vypadat jednotně. To pomůže v budování značky. Říká se, že potenciální zákazník se musí s nějakou značkou setkat minimálně pětkrát, než jí začne důvěřovat. Představte si ale, že se sice pětkrát setká s nějakou značkou, ale pokaždé ta značka bude mít jiné barvy, jiný font a prostě bude vypadat jinak. Bohužel si pak reklamu se značkou zákazník nespojí a celá reklama postrádá smysl.
Proto našim klientům navrhujeme nejen logo, ale hlavně i firemní identitu. Všechna pravidla, která říkají, jak s grafikou zacházet, zaneseme do logomanuálu a předáme ho klientovi společně se zdrojovými soubory. Pokud pak bude další grafiku vytvářet někdo jiný než my, tak uvidí, jak to má vypadat a nemusí vymýšlet nic nového. Stačí pouze dodržet pokyny v logomanuálu.
Jaké služby klientům poskytujete?
Chceme být s klienty od začátku, a proto se zaměřujeme hlavně na logo a firemní identitu, která je podle nás základním stavebním kamenem marketingu. Umíme klientům připravit i webové stránky, copywriting, animované nebo natočené video, PPC reklamy na vyhledávačích nebo sociálních sítích a nově děláme i eventy.
Jak dlouho se tomuto odvětví věnujete?
Už je to více jak 15 let. Začal jsem se o grafiku a marketing zajímat už na škole a hned jak mi bylo 18, tak jsem si udělal živnosťák a začal pomáhat lidem s grafikou. Pracoval jsem pro podnikatele, malé i velké firmy, jako jsou například Hitachi, Česká televize, Barrandov, Seznam. Nasbíral jsem tam spoustu zkušeností a poznal hodně kvalitních lidí, se kterými dodnes spolupracuji.
Jaké nabízíte výhody oproti jiným firmám?
Naše největší výhoda je rychlost dodání a cena, kterou si můžeme dovolit nabídnout hlavně díky tomu, že neplatíme kanceláře. Nikdo z nás nechce sedět v kanceláři a být svazován pracovní dobou. Někdy děláme přes víkendy, anebo dlouho do noci, aby byla práce co nejdřív hotová a mohli jsme si pak užít volný čas.
Uvádíte, že pracujete na dálku odkudkoliv na světě. Nemáte někdy občas problém s komunikací?
Už dlouho jsem říkal, že práce na dálku je budoucnost, protože to všem ušetří hodně času a i peněz. Pracujeme tak už několik let a naučili jsme se na dálku odbavovat i zadání pro televize, kde se pracuje s velkými video soubory a vše je potřeba odbavit pár hodin po zadání. Nebojím se tedy říct, že odbavíme na dálku téměř cokoliv. Schůzky fungují spíše k tomu, aby klient poznal firmu, s kterou bude spolupracovat. Pracovně se tam toho ale moc nevyřeší, a proto si myslím, že je to pro obě strany ztráta času.
Daleko efektivnější je, když klient zavolá a během pár minut řekne co potřebuje, nebo jen napíše e-mail. To, co ke svojí práci potřebujeme, je zadání a po 90 % schůzek to dopadlo tak, že mi klient stejně sepsal zadání do e-mailu. Řekl jsem si tedy, že schůzku můžeme rovnou přeskočit a dělat jen to důležité. Klienti z toho měli na začátku strach, ale dnes s tím nikdo nemá problém, protože ví, že všechno funguje a vždy dodržíme vše co slíbíme.
Jaké jsou vaše cíle do budoucna?
Momentálně se snažíme vybudovat si silné portfolio klientů, které nám zajistí stabilní finanční příjem. Díky tomu se v budoucnu nebudeme muset tolik soustředit jen na ziskové klienty, ale budeme moct pomáhat i neziskovkám a zajímavým start-upům, u kterých nás bude těšit, že děláme dobrou věc.
Jak vás v případě zájmu mohou lidé kontaktovat?
Na našem webu wolfway.cz nám mohou lidé napsat, zavolat nebo si rovnou objednat naše služby pomocí tlačítka objednat logo.