Zadejte hledaný výraz...

Firemní CRMko nemusí být otročina. Důkazem je Backy.

„Chtěli jsme vytvořit systém, který nebude vypadat jako systém, ale jako živá osoba. Systém pro firmy, který jim usnadní řešení každodenních procesů. Od tvorby úkolů, projektů, přes docházku a zákaznickou databázi až po bezpečné firemní uložiště. Takový systém, v němž se budou cítit komfortně a práci v něm zvládne opravdu každý. A tak vznikla Backy, Vaše firemní manažerka.“

Náš magazín vám přináší rozhovor s Lukášem Machaníčkem, specialistou na online marketing společnosti Webkomplet.
 

Můžete nám představit vaši službu?

To je trošku komplikované. Když jsme se rozhodovali, jak pojmout Backy, tak jsme byli na vážkách, jestli jde o CRM nebo ERP systém. Zjistili jsme, že na trhu existují čistě specializovaná řešení na tuto problematiku. Málokdo však dokáže propojit oba dva pojmy, což se stalo naším cílem. Chtěli jsme tak vytvořit něco na pomezí CRMka a ERPčka a dát tomu život.
Backy nebereme jako neživý systém. Bereme ji jako Vaši firemní manažerku, která dokáže mít pod palcem všechny firemní procesy. To, že jich ve firmě není málo, mi dá za pravdu určitě každý.
Tvrdit, že Backy zvládne řídit firmu, je bláhové. To není ani její cíl. K řízení firmy jsou zapotřebí ředitelé a management. Těm však Backy nabízí pomocnou ruku.

Přijdete do práce a jednoduše se v Backy „zapnete“. Máte tedy pod kontrolou veškerou Vaši docházku. Můžete si plánovat dovolenou, home office, návštěvy lékaře a další.

Řešíte ve firmě obchodní případy? Tak si je jednoduše evidujete v Backy. Společně s Vaší zákaznickou databází Vám Backy umožní mít dokonalý přehled o obchodních aktivitách Vaší firmy.

Podobně je to i u projektového řízení nebo vytváření úkolů. Každý projekt se skládá z dílčích úkolů, které je potřeba někde evidovat. Hlídat termíny plnění nejen úkolů, ale celého projektu.

Barevné lístečky přilepené na monitoru vypadají v kancelářích sice pěkně, ale dost často se ztrácí. V Backy se Vám neztratí nic. Její obrovskou výhodou je provázanost jednotlivých modulů. Takže při řešení určitého úkolu, projektu či obchodního případu, nedochází k otřepané frázi „to se ke mně ale nedostalo“. Když si k tomu všemu připočtete souborové uložiště pro firemní dokumenty, tak dostáváte nástroj, který je komplexní, bezpečný, a hlavně v češtině.

Jak Backy vlastně funguje?

Jediné, co k jejímu chodu potřebujete, je internet. Funguje ve webovém prohlížeči, čímž tedy odpadá nutnost jakékoliv programové instalace. Velkou váhu jsme kladli na zobrazení Backy napříč různými zařízeními. Víme moc dobře, že používání mobilních telefonů stále roste, a právě tomuto trendu jsme přizpůsobili i Backy. Funguje jak na stolních počítačích a telefonech, tak i tabletech.

Co je to vlastně CRM systém a proč je pro firmy důležitý?

Rád bych se tady vyhnul klasické odpovědi „Je to zkratka pro…“ V každé společnosti neustále probíhají procesy a činnosti, které je nutné řídit. Digitalizace se dostává do všech sfér podnikatelské činnosti a k tomu, aby mohly podniky kontrolovat své fungování, je zapotřebí kvalitního systému, který propojí všechny subjekty ve firmě. Hlavním cílem firmy je generování zisku. K tomu bude docházet, pokud všechny články společnosti spolehlivě fungují. K tomu, aby mohly spolehlivě fungovat, je zapotřebí je řídit a k řízení potřebujete systém, který na vše dohlédne.
V současné době existuje na trhu nepřeberné množství firemních systémů. Od specializovaných CRM a ERP platforem až po komplexní podniková řešení.

Nevýhodou velkých systémů ovšem bývá jejich nepřehlednost, složitost ovládání a někdy i jejich uzavřenost. Když už se vybere správné řešení, tak nemusí být v češtině a komunikace s technickou podporou může být nadlidský výkon. A proto je tady Backy. Manažerka, která zvládne řídit firemní procesy, je jednoduchá na ovládání, je v češtině a můžete s ní pracovat odkudkoliv.

Pro koho se Váš systém může hodit?

Naší hlavní cílovou skupinou jsou malé a střední firmy, startupy, ale i živnostníci. Zkrátka ti, kteří každý den řeší řadu procesů, potřebují v nich mít pořádek a zároveň se nechtějí zaobírat komplexností velkých firemních systémů, které jsou spíše pro velké hráče. Chceme být jedničkou v podpoře podnikání pro výše zmíněné subjekty, jelikož víme, kolik se toho v každé firmě řeší. Každá minuta, kterou strávíte ve složitém systému, je drahá.

Jaké nabízíte výhody oproti jiným službám?

Jsme si vědomi toho, že současná doba je hodně hektická. Lidé nemají čas a chtějí řešit vše rychle a hlavně funkčně. Nechtějí se zaobírat zdlouhavou implementací složitějších systémů. Chtějí mít všechno hned po ruce, a tak nějak „neajťácky“ řešit vše podstatné. Jednoduchost Backy nám tady hraje do karet. Velký důraz klademe na podporu, která by měla být nedílnou součástí této oblasti. Z oblasti e-commerce máme bohaté zkušenosti s tím, že když narazíte na produkt, který je opravdu skvělý, tak celý zákaznický zážitek zhatí špatná technická podpora.

Co se v posledních letech v oblasti těchto systémů změnilo?

Myslím si, že několik posledních let bylo pro tuto oblast poměrně klíčových. Když se podíváte do minulosti, tak existovalo jen několik velkých hráčů, které určovaly podmínky trhu. Neustále se rozvíjející tlak na sféru menších a středních firem vedl k tomu, že se začíná rozrůstat nabídka o menší hráče, které jsou pro tuto sféru přínosnější. Trend obliby mobilního zobrazení se nevyhnul ani tomuto trhu a je to logické. Důraz na responzivitu byl tedy jen otázkou času. V tomto ohledu je lepší budovat daný systém už s vidinou multiplatformního zobrazení. Podobně jsou na tom CRM systémy i z pohledu integrace na další služby. CRM by, dle mého názoru, nemělo být jen uzavřenou platformou, ale mělo by mít možnost napojení na další služby, jako e-mail marketing, e-shopová řešení a tak dále.

Jak myslíte, že se tyto služby budou vyvíjet do budoucna?

Lehce jsem to nastínil i v té předchozí otázce. Domnívám se, že trendem, kterým by se mohly společnosti v následujících letech ubírat bude určitá „otevřenost“ systému a možnosti napojení na jiné platformy. Druhým trendem, který spatřuji, je možnost „růstu“ daného systému s požadavky klienta. V neposlední řadě určitě důraz na multiplatformní zobrazení a cloudová řešení.

A máte i vy nějaké konkrétní plány do budoucna?

Plánů je spousta. Některé jsou prozatím na papíře. S některými už pracujeme na testovací bázi. Určitě jedním z nich je možnost doplnění Backy o různé moduly, které budou pro zákazníky přínosem. Také bychom se chtěli více zaměřit na projektovou část Backy a tuto oblast ještě více dopilovat.


Vydáno
1. 10. 2020
Tagy