Sociální síť Facebook začala testovat novou funkci, která upozorňuje uživatele chystající se sdílet článek ještě před tím, než ho otevřou. Společnost o tom informovala na svém Twitteru.
Uživatel bude moct nadále sdílet text bez přečtení, pouze bude muset kliknutím potvrdit, že to chce opravdu udělat.
Se stejným nástrojem už dříve přišla sociální síť Twitter. Ke konci loňského roku oznámila, že od zavedení funkce „čtěte, než sdílíte“ se o 40 procent zvýšil počet lidí, kteří si před sdílením daný odkaz otevřeli.
Facebook v pondělí uvedl, že chce více prosazovat informované sdílení zpravodajských článků.
„Pokud přejdete ke sdílení odkazů na zpravodajský článek, který jste neotevřeli, zobrazí se vám upozornění, které vás vyzve k jeho otevření a přečtení dříve, než se s ním podělíte s ostatními.“ uvádí Facebook.
Vyskakovací okénko údajně uživatele upozorní, že sdílení článků bez jejich přečtení může znamenat opomenutí klíčových faktů. Uživatel potom může pokračovat ve sdílení, nebo přejít na odkaz, který se chystal sdílet. Facebook zatím neuvedl, zda se tento nástroj testuje globálně nebo pouze v některé oblasti, ani jak dlouho test potrvá.
Iniciativa navazuje na dřívější kroky platformy a zapadá do širší snahy velkých sociálních sítí přinést změnu do aktivity uživatelů, které by mohly přispívat k obtěžování nebo šíření dezinformací.
Twitter například v souvislosti s loňskými volbami ve Spojených státech vytvořil upozornění pro sdílení příspěvků s nepravdivými nebo zavádějícími informacemi o hlasování. YouTube zase loni přišel s podobným nástrojem týkajícím se potenciálně urážlivých komentářů a při jejich zveřejňování uživatele vyzývá, aby pamatovali na zdvořilost.
Dále čtěte:
Coinbase uzavírá své hlavní sídlo, chce tak podpořit práci odkudkoliv
Pětina zaměstnanců společnosti Google bude pracovat na dálku