Facebook začne od května zveřejňovat obsah od partnerských německých médií. Součástí toho bude i spuštění projektu Facebook News v Německu. Na základě partnerských dohod budou jednotlivá média odměňována i za prolinkovaný obsah, který nebude tvořený výhradně pro Facebook.
Ředitel oddělení Facebooku pro partnerství s médii v Evropě Jesper Doub na online tiskové konferenci uvedl, že v následujících třech letech investuje do mediálního průmyslu na celém světě přibližně miliardu dolarů.
„Je důležité, že samotný obsah neskončí na Facebooku, ale že k němu přidáme i odkazy na nabídky od jednotlivých vydavatelů.“ uvedl Doub. Zdůraznil, že má jít o dlouhodobý projekt, přičemž může potrvat i několik let, dokud se nedostane na požadovanou úroveň.
Facebook ve své zprávě uvádí, že v této rané fázi vítá spolupráci s tolika vydavateli, kteří zastupují více než 100 oblíbených redakčních značek.
Na tento formát spolupráce zatím mezi německými médii kývli zpravodajský magazín Der Spiegel, Funke Media Group a hamburské vydavatelství Gruner + Jahr, který patří do skupiny Bertelsmann.
Facebook News už rok funguje v USA a nedávno byl zavedený i v Británii. Uživatelům tak nabídne obsah, který jim poskytne informativní, spolehlivé a relevantní zprávy. Kromě toho dostanou také zprávy přizpůsobené jejich zájmům na základě toho, co čtou, sdílejí či sledují. Facebook News jim však také umožní objevit nová témata a příběhy, které odpovídají jejich zájmům.
Dále čtěte:
Australský parlament přijal zákon o zpravodajském obsahu na sociálních sítích
Čína údajně využívá pandemii k omezování svobody tisku
Zdroj: DPA