Společnost Facebook začne na svých sociálních sítích poskytovat Američanům ověřené informace o tom, jakým způsobem se mohou zapojit do nadcházejících listopadových voleb. Cílem iniciativy je přimět letos k registraci až čtyři miliony voličů, napsal v komentáři na serveru USA Today šéf firmy Mark Zuckerberg. Agentura AP však poznamenává, že společnost zároveň potvrdila své odhodlání nezasahovat do příspěvků politiků, včetně například amerického prezidenta Donalda Trumpa, kteří o volbách šíří také některé nepravdivé informace.
Na sítích facebook a instagram se v létě objeví „volební informační centrum“, kde se uživatelé z USA budou moci dozvědět jakým způsobem se mohou zaregistrovat k hlasování, kde budou volební místnosti, či jestli mají právo hlasovat poštou. Informační centrum bude na stejném místě, kde uživatelé v posledních měsících mohli nalézt nejnovější zprávy o koronaviru. Podle Zuckerberga by se informace o volbách zobrazované na facebooku měly dostat až ke 160 milionům Američanů.
Zuckerberg přitom již několik týdnů čelí kritice řady politiků, nevládních organizací i vlastních zaměstnanců za to, že společnost Facebook neoznačila jako nepravdivé či neodstranila některé příspěvky Donalda Trumpa tak, jako to učinila konkurenční síť twitter. Ta přidala k několika Trumpovým zprávám o možných podvodech doprovázejících volební hlasování poznámku, že jejich obsah je zavádějící. Trump následně Twitteru a dalším společnostem pohrozil, že zruší právní mechanismy, jež je zbavují zodpovědnosti za obsah, který na sítě posílají jejich uživatelé.