Zadejte hledaný výraz...

Disney se přidal do bojkotu reklamy na Facebooku

Americká mediální a filmová společnosti Walt Disney drasticky snížila výdaje na reklamu na sociální síti Facebook. Stala se tak dalším podnikem, který bojkotuje tuto síť kvůli nedostatečnému postupu proti nenávistným projevům a falešným zprávám.

Walt Disney byl v prvním pololetí letošního roku největším americkým inzerentem na Facebooku. Na rozdíl od ostatních společností se však Walt Disney nerozhodl z největší sociální sítě stáhnout úplně. Rozhodl se pouze drasticky snížit výdaje na reklamu. O jak výrazný pokles se jedná, však není zatím známo.

Pro Facebook je však tento bojkot další těžkou ranou. V současnosti inzerci stáhlo více než pět stovek nejrůznějších společností. Mezi stávkujícími podniky patří například Lego, americký operátor Verizon, výrobci zmrzliny Ben & Jerry’s, výrobce nápojů PepsiCo a výrobce outdoorového vybavení Patagonia a North Face. (Bojkot reklamy na facebooku)

K bojkotu reklamy vyzvaly především americké skupiny bránící lidská práva, které společně stojí za iniciativou Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk). Ta protestuje proti nedostatečnému přístupu k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím. Zdrojem těchto problému na internetu má být přitom Facebook.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg po vyhlášení bojkotu uvedl, že sociální síť bude přesněji moderovat obsah zveřejněných příspěvků. Nenávistný obsah v reklamách bude zcela blokován a Facebook bude uživatele upozorňovat na problematické příspěvky.

Poté se však objevil dopis, který Zuckerberg adresoval svým zaměstnancům. V něm uvádí, že všichni tito inzerenti se brzy na Facebook vrátí a bojkot je vlastně reputační a partnerský problém. Narážel tím na to, že společnost má dostatečně velký finanční polštář, aby ho tyto problémy nějak ohrozily. A to i přesto, že podle dostupných údajů přišel Facebook kvůli tomuto bojkotu o 7,2 miliardy dolarů.

Zuckerberg rovněž odmítá měnit jakékoli zásady pod pohrůžkami. A to i když půjde o malé nebo velké procento příjmů. Právě inzerce představuje pro Facebook, který mimochodem patřil v minulém roce mezi 100 největších světových značek, hlavní zdroj příjmů.

Dále čtěte:

Výroba aut v pololetí v ČR klesla o třetinu

Britská vláda si zajišťuje včasný přístup k milionům dávek vakcín

Zdroj: CNN; investing.com


Vydáno
20. 7. 2020
Tagy