Zadejte hledaný výraz...

D.tube jako povedená alternativa Youtube

Youtube je obrovský kolos spadající do portfolia Google. Díky jeho velikosti, akcionářům a různým vlivům z celého světa se průběžně mění nejen obchodní podmínky, ale také to, co na Youtube už nenajdete. Různí podnikavci z celého světa to vidí jako skvělou příležitost a vytvářejí své vlastní sociální sítě podobné Youtube. Mezi ty patří i D.tube, který rozhodně stojí za zmínku.

GDPR, autorská práva, explicitní obsah

Přestože se zásady Youtube neustále mění, stále jsou velmi nekonkrétní. Důvod je jasný, aby měl Youtube prostor na to odstranit de facto jakékoliv video a zároveň si dal prostor určitá videa ponechat. Ano, nejde pouze o demonetizaci, snížení příjmů, odebrání partnera, ale ve vlnách se mažou celá videa i kanály. Mezi poslední velké změny patřila ochrana dětí (u kterých nově nelze personalizovat reklamy, což vede ke snížení příjmů daných tvůrců). V neposlední řadě do Youtube zásad přibylo i patřičně nekonkrétní stanovisko o mazání nevýdělečných účtů.

Proč zrovna D.tube?

Přestože je Youtube (YT) alternativ mnoho, zrovna D.tube díky svému obchodnímu modelu má jednu z nejvyšších šancí uspět. Pojďme si projít hlavní fakta v bodech.

  • Téměř totožný vzhled s YT,
  • registrace, nahrávání a sledování videí zdarma,
  • kompletně bez reklam,
  • financováno jednotlivci (fundraising),
  • 90 % příjmů se vrácí zpět k tvůrcům,
  • blockchain technologie.

Důvod vzniku nové alternativy Youtube

Mohli bychom vyjmenovat stovky případů, kdy Youtube jedná až příliš korektně a jeho algoritmy jsou příliš „family friendly“ a kvalitní tvůrci přínosných videí raději končí, protože se jich dotkla některá z nových změn. Veškeré změny v podmínkách YT totiž platí i zpětně. A jakmile máte na svém kanále stovky videí, je velmi náročné posoudit, zda konkrétní videa náhodou nezačali odporovat novému kodexu…

Hlavní důvodem vzniku D.tube je podle tvůrců základní přístup YT a podobných sociálních sítí. Ve výsledku i kdyby samotní tvůrci chtěli pracovat s osobními daty, přidat personalizované reklamy atp., nebudou moci díky použité technologii, která zaručuje anonymitu, vaše osobní údaje získat.

Budoucnost nové sociální sítě

Pokud vydrží i financování ve formě fundraisingu, vydrží i celá platforma. Na první pohled má D.tube ve všech ohledech na vrh, ale chybí mu to nejdůležitější – velká uživatelská reklama nebo prostředky na masivní reklamní kampaň. Zda je to udržitelná cesta, ukáže až čas.


Vydáno
12. 4. 2020
Tagy