Svět se potýká s pandemií, která už tu dlouho nebyla. To si uvědomují nejen přední představitelé států, ale také velké organizace a valná většina občanů. I proto se na sociálních sítích začínají objevovat osvětové kampaně, které se snaží minimalizovat riziko, jenž koronavirus představuje. Jak se k tomuto tématu staví TikTok?
TikTok je sociální síť zaměřená na tvorbu krátkých 15 sekundových videí. Čas na ní tráví zejména mladší generace, výjimkou nejsou ale ani starší tvůrci. V poslední době se tato síť těší raketovému růstu nových uživatelů, kterých statistiky hlásí až přes 500 milionů. Možná i proto se i tato sociální síť dostala do úzkého hledáčku Světové zdravotnické organizace (WHO). Společně s provozovateli sítě navázali spolupráci a rozjeli po ní vzdělávací kampaň.
Tag, který boduje, zároveň ale zamrazí
Není jistě žádným překvapením, že i TikTok ovládl #coronavirus. Po této mladé sociální síti mají videa s tímto tagem na 5 miliard zhlédnutí. To už je slušná suma, která jen odhaluje a potvrzuje, jaký fenomén vytvořila nemoc COVID-19 na sociálních sítích.
Kromě osvěty také pozitivní hymna
Pandemie koronaviru sužuje celý svět a všude létají jen negativní zprávy. Proto byla vytvořena jednoduchá píseň „Its Corona time,” která vzala TikTok útokem. Objevují se krátká videa, v nichž do rytmu zdravotníci prezentují správnou hygienu po čas karantény. Zároveň se objevují i vtipná videa a skeče, která vytváří úsměv na tváři po celém světě. Právě kvůli těm většina fanoušků síť TikTok používá. A opravdu, spousta videí je velice kreativních a uživatelsky zajímavých.
Fenomén dává vyniknout bizáru…
Ovšem vše není tak růžové, jak by se na první pohled mohlo zdát. Zatímco se po síti objevuje spousta solidárních lidí, které své davy fanoušků varují a kladou jim na srdce, aby respektovali nařízení vlád jednotlivých států, najdou se i pravé opaky. Rebelové, které nezajímají pravidla a pro pár zhlédnutí nebo liků jsou schopni udělat opravdu nečekané činy. Například nedávno obletělo internet TikTok video uživatelky Ava. Obsahovalo #coronavirus společně s krátkým textem, který jasně ukazoval, že se slečna zákeřného viru nebojí. Svou výzvu pojmenovala Coronavirus challenge a celá spočívala v olíznutí záchodového prkénka v letadle. Tak takto prosím tento rozporuplný hashtag nepoužívat…