Zadejte hledaný výraz...

Co je to analýza klíčových slov a jak mi může pomoci?

Analýza klíčových slov je dokument, ve kterém najdete nejenom klíčová slova, na která se zobrazuje Váš web ve vyhledávání, ale měla by vám odhalit i další potenciální klíčová slova, na která byste se měli chtít zobrazovat.

Je to jednoduché – pokud na webu nemáte klíčová slova, které lidi na Google nebo Seznamu hledají, nemůžou váš web ani najít. A pokud nenajdou vás, najdou konkurenci.

V čem mi klíčovka pomůže?

Tato analýza vám poskytne potřebná data k úpravě obsahu na webu tak, aby na něj ve výsledcích vyhledávání kliklo co nejvíce lidí, a vy jste tak získali co nejvíce návštěv a tržeb. Díky klíčovce zjistíte, jak lidi vaše stránky/služby/produkty vyhledávají a kolik jich měsíčně je. Následně se zaměříte na úpravu obsahu na webu.

Můžete mít například e-shop s prodejem triček. Máte v něm kategorii pojmenovanou “Filmy a seriály“. Když se ale nad tím zamyslíte, tak lidi do vyhledávače nezadávají dotaz „filmy a seriály“ – a když už, tak je malá šance, že budou hledat zrovna trička. Nejspíš hledají pouze filmy a seriály ke shlédnutí.

Na základě analýzy zjistíte, že tuto kategorii lidi vyhledávají jako „filmová trička“ a „seriálová trička“. Změníte název kategorie na „Filmová a seriálová trička“ – díky tomu máte mnohem větší šanci, že se na tento dotaz zobrazíte na dobrých pozicích ve vyhledávačích. A o to jde.

Klíčovka vám ušetří i spoustu času při tvorbě PPC reklam na Googlu či Skliku. Zjistíte, na jaká slova můžete zkusit cílit, a také to (pokud využijete naší klíčovky), jaké inzeráty používá na tyto slova vaše konkurence. Díky tomu se snadněji odlišíte.

Jak analýza klíčových slov vypadá?

Většinou se jedná o tabulku v Excelu nebo Google Spreadsheetech. Základním stavebním kamenem (a prvním sloupečkem) jsou klíčová slova. V dalších sloupečcích jsou potom informace k těmto klíčovým slovům – například kategorie slov (pro snadnější vyhledávání), hledanost, pozice vašeho webu ve vyhledávačích aj.

Jedna věc je analýzu klíčových slov mít, druhá věc je s ní potom pracovat.

Jak efektivně využít analýzu klíčových slov?

Upravte si názvy stránek a kategorií

Podívejte se, jaké vyhledávací dotazy lidi používají, když hledají vaše služby/produkty. Podle toho si upravte názvy stránek.

Například zjistíte, že lidi hledají dotaz „tepelná čerpadla recenze“, což může být klíčové slovo, které je pro vás důležité. Vy ale díky klíčovce zjistíte, že se vám ale na tento dotaz zobrazuje stránka „Kdy se vyplatí tepelné čerpadlo“.

Proto by nemuselo být na škodu titulek přetextovat a vložit do něj i slovo „recenze“. Díky tomu byste se měli zobrazovat na lepších pozicích na dotaz „tepelná čerpadla recenze“, případně vytvořit novou stránku vedle té stávající s názvem „Kdy se vyplatí tepelné čerpadlo“.

Na vašem e-shopu s tričky můžete mít kategorii pojmenovanou “Filmy a seriály“. Když se ale nad tím zamyslíte, tak lidi do vyhledávače nezadávají dotaz „filmy a seriály“ – a když už, tak je malá šance, že budou hledat zrovna trička. Nejspíš hledají pouze filmy a seriály ke shlédnutí.

Na základě analýzy zjistíte, že tuto kategorii lidi vyhledávají jako „filmová trička“ a „seriálová trička“. Změníte název kategorie na „Filmová a seriálová trička“ – díky tomu máte mnohem větší šanci, že se na tento dotaz zobrazíte na dobrých pozicích ve vyhledávačích. A o to jde.

Hledejte témata na články

Projděte si klíčová slova a zeptejte se sami sebe – jsou mezi nimi takové dotazy, které by mohlo být předmětem článku na blogu? Pokud ano, podívejte se na hledanost těchto slov a vrhněte se do psaní.

Příklad takového dotazu:

Zjistěte špatné vstupní stránky

Pokud se na klíčové slovo už teď na nějaké pozici zobrazujete, tak by vás měla ještě zajímat i vstupní stránka. K čemu vám je, že je vyhledávací dotaz o voze, a vy máte stránku o koze.

Na příkladu předchozího obrázku – vyhledávací dotaz je „jak funguje tepelné čerpadlo“, ale vstupní stránka je „kdy se vyplatí tepelné čerpadlo“. Pokud bychom na webu vytvořili novou stránku s popisem fungování tepelného čerpadla pojmenovanou „Jak funguje tepelné čerpadlo?“, tak máme šanci na mnohem lepší pozici (= víc návštěv a objednávek), než je pozice 11.

Vytvořte lepší inzeráty v PPC reklamách

Klíčovka vám může až pod nos naservírovat inzeráty konkurentů. Díky tomu zjistíte, jak se snaží zaujmout potenciálního klienta, a vy se můžete snáz odlišit.

Jak inzeráty vypadají v klíčovce od Klicovky.cz:

A jak tyto inzeráty vypadají přímo ve vyhledávání Google:

Zjistěte sezonní hledanost dotazů

Klíčovka může obsahovat i data s hledaností na Google po jednotlivých měsících. Můžete díky tomu zjistit, jak u těchto klíčových slov funguje sezona a náležitě se na ni připravit.

Pokud bychom třeba prodávali „tepelná čerpadla k bazénu“, věnoval bych velkou pozornost rozdílných měsíčních hledání mezi dubnem a květnem a ujistil se, že mám kapacitu vyřizovat objednávky.

Zaujala vás analýza klíčových slov? Podívejte se na vzor analýzy klíčových slov.


Vydáno
30. 11. 2020
Tagy