Psát se nikomu nechce, na natáčení videí zase potřebujete techniku. Sociální síť Clubhouse však používá tu nejjednodušší formu komunikace – rozhovor. Tato nová aplikace tak zaznamenává absolutní boom díky exkluzivnímu obsahu a promyšlenému nastavení.
Během několika měsíců se z neznámé aplikace stala nejpopulárnější aplikace nejen mezi běžnými uživateli, ale i celebritami, novináři či podnikateli celého světa.
Hodnota této audio-chatovací aplikace, která vznikla poměrně nedávno (první polovina roku 2020), se ze 100 milionů dolarů na začátku vyšplhala k jedné miliardě dolarů na konci ledna.
Většina sociálních sítí se vedle Facebooku, Instagramu, Twitteru či Tik Toku snažila prorazit, nicméně neúspěšně. Clubhouse má však již nyní potenciál stát se mimořádně úspěšnou aplikací.
Vývojařům navíc velmi pomohlo přijít s něčím takovým během pandemie koronaviru, v době, kdy je hodně lidí doma a dlouhé chvíle doma si krátí zábavou na internetu. Většina tak nemají problém s tím vyzkoušet něco nového a aspoň na chvíli si popovídat s lidmi.
Jak Clubhouse funguje
Clubhouse funguje jako určitá diskuse, do které se může přidat kdokoli. Všechno funguje pouze ve formě vzájemné debaty. Nedá se tam nic psát, vkládat fotky nebo točit videa. Diskuze probíhají v tzv. Rooms, tedy místnostech, které může vytvořit kdokoli a ostatní členové se do nich mohou přidat a pokud dostanou slovo, mohou se i zapojit.
Jde tedy o něco jako podcast – s tím, že nejen posloucháte diskusi moderátora s hostem, ale že se můžete zapojit i vy sami. Pokud se někdo chce zapojit do diskuze, musí se přihlásit a moderátor (správce místnosti) mu udělí slovo.
Mezi obrovskou výhodu Clubhouse patří ro, že si můžete popovídat opravdu s kýmkoli od různých odborníků, zpěváků, vysoko postavených manažerů až po ředitele největších podniků. Můžete si tak popovídat se známými lidmi z ceého světa a přímo jim pokládat otázky. Na rozdíl od videa či podcastu tak máte pocit, že jste v centru dění.
V jedné z diskusí se objevil i vynálezce, vizionář, podnikatel a filantrop Elon Musk, což vyvolalo obrovský úspěch.
Pocit výjimečnosti
Za velký neúspěch snad lze považovat jen to, že aplikace je určená jen pro majitele iPhonů. Tvůrci tvrdí, že se chtějí postupně připravit na nápor zájemců. Ve skutečnosti však jde o dobře cílený marketing, který má v lidech vyvolat pocit exkluzivity, něčeho těžce dosažitelného, čím se zvýšila hodnota aplikace v očích lidí.
Dokonce i způsob, jakým se do aplikace můžete dostat, v nás má vyvolat pocit exkluzivity. Do Clubhousu se totiž dostanete jen na základě pozvánky a každý nový uživatel může poslat pouze dvě pozvánky. Můžete se sice zaregistrovat, ale někdo vás musí schválit nebo vám přímo poslat pozvánku. Přináší to tak pocit výjimečnosti, že aplikace není jen tak pro každého.
Tvůrci rovněž mysleli i na to, aby šlo pouze o poslech v reálném čase. Jde tedy o živou diskuzi, jejíž záznam se nikde neukládá a pokud se přihlásíte v polovině, už se nedozvíte, co bylo na začátku. Buď se tedy připojíte v době, kdy je místnost otevřená, nebo o obsah přijdete.
Jak získat více followerů?
Vzhledem k tomu, že jde stále o novou a celkově úspěšnou sociální síť, ten kdo si pospíší, může získat opravdu hodně sledujících. V tomto případě však nestačí pouze fotky či videa jako na jiných sítích.
K úspěchu na Clubhousu potřebujete být dobrým řečníkem a přinášet témata, která budou ostatní inspirovat k zapojení se do debaty. Na Clubhousu najdete jak zajímavé a hodnotné místnosti, tak i různé zábavné, jejichž cílem je nahradit posezení s přáteli.
Dále čtěte:
Čínské úřady zablokovaly přístup k sociální síti Clubhouse
Facebook posílil opatření proti hoaxům o koronaviru a vakcínách