Říká se, že budoucnost v podnikání na internetu bude patřit těm, kteří se zaměřují na utváření vztahu se zákazníkem a dobrou komunikaci. Právě o tohle se firmy snaží nejčastěji pomocí takzvaného e-mail marketingu. Jedná se totiž o jeden z nejosvědčenějších a stále nejefektivnějších způsobů, jak oslovit a komunikovat se stávajícími i potencionálními klienty.
Email Marketing
Pod pojmem e-mail marketing se rozhodně neskrývají pouze reklamní obsílky s upozorněním na slevy a podobná občas až velmi otravná sdělení, která, přiznejme si na rovinu, většina z adresovaných kolikrát ani neotevře a pouze jim zahlcují schránku.
Emailing však zahrnuje i důležitá upozornění pro zákazníky a klienty, potvrzení objednávek z e-shopů a mnoho dalšího. Právě k posílání nejrůznějších e-mailů a samotnému sbírání kontaktů a spravování databáze slouží e-mailingové nástroje. Ty celý proces urychlují, zefektivňují a automatizují. Není například výjimkou, že nástroje jsou dostupné v podobě mobilních aplikací, takže pokud disponujete kvalitním mobilním telefonem, můžete na něm řídit celou kampaň.
O těch nejznámějších e-mailingových nástrojích už slyšel určitě každý, kdo se pohybuje v internetovém prostředí a marketingu. Mezi světově nejvyužívanější patří například Mailchimp, Get Responser nebo Aweber. Ne všichni ale ví, že na trhu najdete i skvěle promakané nástroje z českého prostředí. Ty nejen že skvěle konkurují světové špičce, ale dokonce nad nimi mnohdy i vedou, co se týče tuzemského zaměření. Dokazuje to i podrobné srovnání vybraných e-mailingových nástrojů.
Proč si vybrat český e-mailingový nástroj?
Přestože ve většině případů nesou cizojazyčné názvy jako Ecomail, SmartEmailing a podobně, zaměřují se tyhle nástroje především na český a slovenský trh, což sebou přináší celou řadu výhod. Na rozdíl od zahraničních nástrojů se tak mohou specializovat na doručitelnost na tuzemské servery, mezi které patří například Seznam.cz, kde má svoji mailobou schránku významné procento Čechů. Velké plus českých nástrojů pak představuje i uživatelské rozhraní, které je kompletně v mateřském jazyce. Česky komunikuje také podpora, takže veškerá nastavení s přehledem zvládnou i ti, kdo neovládají angličtinu.
Česká jména i svátky
Personalizované e-maily vám pomohou u zákazníka vyvolat pocit, že vás zajímá a nepovažujete ho pouze jeden z tisíců kontaktů v adresáři. Na úvod se proto hodí příjemce vždy oslovit jménem. Právě se skloňováním českých jmen mají zahraniční nástroje mnohdy problém, jejich podobu musíte nastavovat ručně a hlídat si správnost oslovení. České nástroje to zvládají na jedničku a většina z nich dokonce pracuje i s českým kalendářem, takže kromě přání k narozeninám lze zákazníka potěšit i na jeho svátek.
Rozhodně se navíc nemusíte bát, že byste se užíváním českých e-mailingových nástrojů ochudili a důležité funkce a vychytávky, které najdete u světové špičky. Ani v tomhle ohledu totiž nezaostávají a jedná se opravdu a velmi profesionální služby na vynikající úrovni. Můžete navíc využít i toho, že český trh je stále poměrně malý, a tak se české firmy mohou v jistých případech věnovat každému zákazníkovi zvlášť. To znamená, že u českých poskytovatelů e-mailingových nástrojů máte šanci vyjednat individuální přístup a například si nastavit přesně takový tarif, jaký vám nejlépe vyhovuje, případně si domluvit potřebné školení.