Už 15 let pomáhá český Easy Software řídit projekty po celém světě. Nyní má za sebou rekordní rok a roste dál.
Stalo se vám někdy, že původní plán nevyšel na sto procent, ale otevřeli se před vámi dveře k novým možnostem? Něco podobného je totiž příběh Easy Softwaru – české společnosti, která dodává své unikátní řešení pro řízení projektů do celého světa. A jak se z malého vývojářského studia stala firma, která v „krizovém“ roce 2020 představila hned dvě nové verze svého vlajkového produktu, Easy Projectu, vyrostla o desítky procent a zaznamenala nejlepší výsledek za 15 let své existence?
Ze školy rovnou za vlastními sny (i když se nakonec změnili)
Již během studií na ČVUT založil Filip Morávek, šéf Easy Software, malé vývojářské studio na zakázkovou výrobu webů. Aby v něm mohl s kolegy doručovat projekty včas a efektivně, potřebovali spolehlivý nástroj na projektové řízení – a tak si vyvinuli vlastní software. Pozvali do něj i své klienty, aby měli větší kontrolu nad vývojem a mohli průběžně přispívat zpětnou vazbou. Díky tomu se staly dvě věci: práce se výrazně zefektivnila a klienti jevili občas větší zájem o samotný project management software, než o navržené weby. Filip brzy pochopil, že narazil na nevyužitou příležitost a zavelel ke změně kurzu: „Konec kódování stránek, jde se naplno rozvíjet software pro organizaci práce!“ A tak vznikl Easy Project, moderní all-in-one software na projektové řízení.
„Pokud jsou nástroje projektového řízení složitým mechanismem, pak je Easy Project pákou, která je jednoduše ovládá.“
Softwarů pro projektové řízení je jak hub po dešti. Čím se jejich Easy Project odlišuje?
„Nešlo nám o znovu vynalézání kola,“ říká Filip Morávek. „Easy Project je založen na kombinaci agilního a vodopádového přístupu k projektovému řízení. Využili jsme existující a ověřené postupy, jako třeba Struktura práce, Řízení zdrojů nebo Ganttův diagram a propojili jsme je tak, abyste mezi nimi nemuseli proklikávat a vše jste spolehlivě našli na jednom místě.“
Z pohledu projektového manažera pak práce s Easy Projectem vypadá takto:
Efektivnější brainstorming a plánování díky mindmapě ve „vébéesku“ (z angl. WBS – Work Breakdown Structure nebo Struktura rozpadu práce)
⇩
Přehledné roztřídění úkolů do projektového plánu v Ganttově diagramu nebo v agilním Kanbanu či SCRUMu
⇩
Úkoly automaticky přepsané do checklistu jednotlivých členů týmu, včetně termínů, komentářů a příloh s možností pokročilé filtrace
⇩
Personalizovaný dashboard, kde každý člen týmu (včetně projekťáka nebo C-level manažera) vidí, co a kdy je potřeba udělat
=
Projektový manažer má kontrolu nad svým týmem a výstupy každého člena. Vše se řeší jednoduše a přehledně z jednoho místa, bez nutnosti překlikávání mezi tuctem různých nástrojů a bez chaotického zadávání práce přes email.
Jak šel čas, Easy Software získal po celém světě tisíce nových klientů a firma se rozrostla z malé podkrovní kanceláře v pražských Dejvicích do celé budovy. A Easy Project? Práce na softwaru se za 15 let nezastavila, dočkal se značných vylepšení a získal nové funkce. Dnes už v něm naleznete vše pro řízení projektů, portfolia i samotné organizace – včetně nástrojů, které jsou po roce 2020 pro vzdálené řízení týmu nepostradatelné, jako integrované videohovory nebo pokročilé řízení zdrojů a reporting. „Řekněme, že tyto nástroje jsou perfektně fungující, ale komplikovaný motor auta. Easy Project pak představuje pedály, kterými jej jednoduše ovládnete a dáte do chodu celou mašinu.“ Díky tomu se osvědčil nejen v softwarových a IT firmách, ale i v marketingových agenturách, středních rodinných firmách nebo velkých průmyslových podnicích.
2020 – rok transformace díky čtyřem nosným úspěchům
O tom, jak náročný byl rok 2020, se již napsalo dost. Pro Easy Software ale přinesl především významnou transformaci a hned tři klíčové úspěchy:
- Nové verze Easy Projectu – verze 10 s novou funkci Řízení rizik a podzimní verze 10.6 s novým drag&drop Ganttovým diagramem pro snazší plánování a vytváření úkolů a vylepšeným Řízením zdrojů, s kterým máte konečně perfektní přehled o týmových kapacitách.
- Microsoft Silver partnerství – Easy Project se zařadil mezi pouhých 5 % partnerů, které Microsoft ocenil jako firmu, poskytující velmi konkrétní a osvědčené dovednosti svým zákazníkům.
- Rekordní obrat a růst týmu – Kritický rok 2020 byl pro Easy Software příležitostí po letech tvrdé práce. Firma zaznamenala rekordní obrat a významně posílila své vývojové, sales, marketingové i support a consulting oddělení.
Práce s plným vědomím + důvěra a spolupráce v rámci týmu = super produkt
„Řešení je řešením až, když se osvědčí,“ vysvětluje Filip Morávek. „Rychle prodat klientům náš produkt a pak dělat mrtvé brouky není ani zdaleka náš styl. Naopak, jde o dlouhodobou spolupráci a pomoc s customizací našeho produktu dle individuálních potřeb, s našimi klienty jsme proto v intenzivním kontaktu a budujeme spolu letitá partnerství.“
Časy malé firmičky jsou z hlediska obratu a množství poskytovaných služeb dávno pryč. S Easy Projectem pracují přední světové firmy jako Ogilvy, Toyota Financial Services, Bosch nebo Continental, či univerzity v USA nebo rádia v Německu. Za dveřmi prostor na Praze 6 byste však marně hledali atmosféru korporátu.
„Proč se nám daří?“ zamýšlí se Filip. „Věřím, že je to díky unikátní firemní kultuře a typu lidí, které u nás máme. Lidské hodnoty a přesvědčení jsou pro nás při výběru stejně důležité jako kandidátovy schopnosti. Při práci respektujeme individualitu každého z nás, zkoumáme společně naše silné stránky a spolupráci zakládáme na vzájemné důvěře a osobní odpovědnosti. Díky tomu tu lidé nezřídka zůstávají dlouhé roky a je téměř jedno, zda pracují z kanceláře, z domova a nebo z ostrova na jihu Evropy,“ doplňuje.
Ptáte se, zda jsou k dispozici nějaká volná místa? „Mrkněte na náš web. Pokud jste šikovný a sdílíte podobné hodnoty, něco se vždy najde!“ zakončuje zakladatel Easy Software.