Podle údajů společnosti Shoptet, největší české platformy pro tvorbu a správu e-shopů, dosáhly české e-shopy v listopady a prosinci obratu ve výši přibližně 68 miliard korun. Obchody v tomto období odbavily zhruba 30 milionů objednávek, v přepočtu na obyvatele tedy tři objednávky na jednoho člověka. Online prodej nezpomalil ani po opětovném otevření kamenných obchodů.
Miroslav Uďan, šéf Shoptetu, uvedl, že přímo v e-shopech, které spadají pod jejich platformu, dosáhne obrat za listopad a prosinec přibližně 9,2 miliardy korun. Při analýze dat za celou e-commerce potom celkový objem prodejů v hhavní sezóně vychází na přibližně 68 miliard korun. Prodeje v e-shopech si podle něj udržely své tempo i poté, co se znovu otevřely kamenné prodejny. Vzhledem k novému zpřísnění opatření lze očekávat, že zákazníci budou na e-shopech nakupovat ve velkém i nadále. (Česko přejde od neděle do pátého stupně protiepidemického systému)
Podle analýzy Shoptetu české e-shopy odbavily v listopadu a prosinci přibližně 30 milionů objednávek. Nejsilnější provoz zaznamenaly české e-shopy 9. prosince, kdy zákazníci utratili 1,5 miliardy korun.
Uďan rovněž uvedl, že v tomto roce začali lidé nakupovat vánoční dárky dříve. Předvánoční nákupy také vrcholily o den dříve než v minulém roce. Hlavním důvodem podle něj byly obavy, aby dárky kvůli přetíženým přepravním službám dorazily pod stromek včas.
Dále čtěte:
Jaké změny přinese dohoda o Brexitu?
Jaké změny budou v zákoníku práce od 1. ledna 2021
Zdroj: shoptet.cz