Zadejte hledaný výraz...

Bojkot reklamy na facebooku

Přibližně 90 velkých inzerentů se přidalo ke kampani, která má upozornit na to, že společnost Facebook nedělá dost pro to, aby zastavila nenávistné projevy na svých platformách. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg tak přišel kvůli bojkotu reklamy na této sociální síti o 7,2 miliardy dolarů. Akcie Facebooku klesly v pátek o 8,3 procenta, nejvíce za poslední tři měsíce.

Iniciativa proti hate speech

Nedávno vzniklá iniciativa Stop Hate for Profit poukazuje na to, že velké sociální sítě nechávají nenávistný obsah, díky čemu o to více vydělávají. Na podporu této iniciativy se už 90 společností rozhodlo stáhnout své reklamy z Facebooku. V některých případech by to mělo být jen na červenec. Některé společnosti se je však rozhodly zrušit na celý zbytek roku.

Bojkot v pátek oznámil například jeden z největších světových zadavatelů reklamy Unilever, která má pod sebou mnoho značek potravin (Knorr, Hellmann’s, Rama atd.), kosmetiky/drogerie (Cif, Domestos, Dove, Signal, Radox atd.) a zmrzlin (Algida, Magnum atd.). Podobný krok učinila i telekomunikační společnost Verizon Communications. Přidala se také americká společnost Coca-Cola.

Propad akcií snížil tržní cenu společnosti Facebook o 56 miliard dolarů. Hodnota Zuckerbergova majetku tak podle agentury Bloomberg klesla o 82,3 miliardy dolarů.

Facebook se před několika týdny stal terčem kritiky, protože neodstranil nebo neoznačil jako problematická některá sporná vyjádření amerického prezidenta Donalda Trumpa. Příspěvek se týkal situace po smrti George Floyda v Minneapolisu při policejním zákroku. „Když začne rabování, bude se střílet.“ napsal na svém twitteru a příspěvek se objevil i na jeho profilu na Facebooku. Twitter přitom označuje jeho tweety jako problematické už několik týdnů.

Zuckerberg je osobně odsoudil, ale zároveň zdůraznil, že je ve veřejném zájmu, aby byla nadále přístupná. V pátek také oznámil, že Facebook bude přísněji kontrolovat obsah příspěvků. Od nynějška tak začne odstraňovat příspěvky, které tvrdí, že lidé určitého původu, národnosti, pohlaví nebo sexuální orientace představují hrozbu pro bezpečnost nebo zdraví ostatních.

Zpravodajský obsah bude také mít své limity. Podle Facebooku mají mít lidé právo být informování i o negativních věcech nebo o příspěvcích jednotlivých politiků, i když to není zrovna něco pozitivního. Nicméně tu přesto bude hranice. Pokud bude takový příspěvek vyloženě vzbuzovat násilí, nebo snažit se omezit právo volit pro specifickou skupinu lidí, bude takový příspěvek stažen. Takže zejména Trump si bude muset dávat větší pozor na to, co napíše.

Dále čtěte:

Microsoft zavírá všechny své kamenné obchody

Počet případů koronaviru na celém světě přesáhl 10 milionů

Zdroj: cnn.com; investing.com; svethardware.cz


Vydáno
29. 6. 2020
Tagy