Německý automobilový koncern BMW chce v následujících deseti letech snížit emise oxidu uhličitého (CO2) při výrobě oceli pro jeho vozidla o dvě miliony tun. Za tímto účelem plánuje investice do procesu, který vyvinula mladá americká společnost Boston Metal. Výšku investic automobilka neuvedla.
Dr. Andreas Wendt, člen představenstva společnosti BMW AG odpovědný za nákup a dodavatelskou síť, v pátek informoval, že ocel bude i v budoucnosti patři k nejdůležitějším surovinám ve výrobě vozidel. Ocel zároveň patří k surovinám s nejvyšší úrovní emisí CO2 při výrobě. BMW zpracovává v Evropě více než půl milionu tun oceli ročně, přičemž v roce 2030 má být úroveň emisí CO2 zhruba dva miliony tun pod současnou hodnotou.
Podle agentury DPA při běžné výrobě oceli za pomoci uhlí vzniká ve vysokých pecích CO2. Boston Metal využívá elektrickou energii a s pomocí elektrolýzy roztaveného oxidu železa vyrábí surové železo, které se následně zpracovává na ocel. S elektřinou z obnovitelných zdrojů by tento způsob výrob oceli mohl být prakticky bez emisí CO2.
Boston Metal chce v nadcházejících letech vybudovat testovací zařízení, aby mohl tento proces vyvinout pro výrobu ocele v průmyslovém měřítku za konkurenceschopné náklady.
„Je pro nás důležité, aby se naši partneři pevně zavázali k udržitelným akcím a využívali výrobní technologie s nízkými emisemi uhlíku,“ dodal Wendt. „Využití zelené energie má také zásadní dopad. Už nyní spolupracujeme s dodavateli, kteří používají pouze zelenou energii pro ocel, kterou pro nás vyrábějí. “
Dále čtěte:
Rolls-Royce vykázal loni ztrátu před zdaněním téměř 4 miliardy liber
Volkswagen se spojil s Microsoftem, aby urychlil vývoj automatizovaného řízení
Zdroj: BMW Group