Australská komise pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele (ACCC) obvinila americkou společnost Google z poskytování zavádějících informací uživatelům, aby je přiměla odsouhlasit využití jejich osobních údajů k cílené reklamě.
Tento krok přichází v době, kdy na celém světě vzrůstají kontroly ochrany osobních údajů. Americké a evropské úřady se nedávno zaměřili na to, jak technické společnosti zpracovávají uživatelská data.
Podle soudních dokumentů komise ACCC tvrdí, že Google řádně neinformoval uživatele o tom, že v roce 2016 začal spojovat osobní údaje z účtů u svých služeb s aktivitami uživatelů na webových stránkách jiných společností než Google. Zkombinované údaje pak využíval k podpoře svých reklamních aktivit.
Předseda komise Rod Sims uvedl, že tato změna stála Google spoustu peněz. „Tvrdíme, že toho dosáhli zavádějícím způsobem,“ dodal.
Tato změna umožnila společnosti Google propojit aktivity milionů uživatelů s jejich jmény a identitami, což jí poskytlo mimořádnou tržní sílu. Sims uvedl, že se domnívají, že Google poskytl australským uživatelům zavádějící informace o tom, co plánoval dělat s velkými objemy jejich osobních údajů, včetně internetových aktivit na stránkách, které nejsou spojeny s Googlem.
Společnost Google nicméně tvrdí, že změna byla dobrovolná a souhlas od uživatelů byl získán zřetelným a snadno pochopitelným způsobem. Mluvčí Google uvedl, že pokud uživatel nesouhlasil, nenastaly z hlediska jejich produktů a služeb pro uživatele žádné změny.
Komise prostřednictvím své činnosti u australského federálního soudu chce ustanovit obecný zákon o tom, jak by se v tomto případě mělo postupovat. Rovněž požaduje, aby firmě byla vyměřena pokuta.
Dále čtěte:
Zlato vystoupalo na rekordní cenu
Ministerstvo zdravotnictví upravilo statistiky aktuálně nemocných koronavirem
Zdroj: investing.com