Čínský internetový gigant Alibaba Group Holding má za sebou úspěšný začátek svého největšího nákupního festivalu tzv. Single´s Day. Objednávky jen ve středu ráno přesáhly hodnotu 56 miliard dolarů s tím, jak se spotřebitelé snažili využít záplavu slev. Tato čísla ještě nejsou konečná. Největší internetová nákupní akce na světě se letos koná čtyři dny.
Den nezadaných přichází týden poté, co Alibaba ztratil téměř 76 miliard ze své tržní hodnoty. Důvodem bylo rozhodnutí čínských úřadů zrušit vstup technologické společnosti Ant Group na burzu. Alibaba vlastní třetinový podíl v této společnosti. Kromě toho se Singles‘ Day koná v čase, kdy se Čína zotavuje z hospodářského poklesu po pandemii koronaviru, která se z této asijské země rozšířila do celého světa.
Alibaba tento rok rozdělil online nákupní šílenství na dvě etapy. První kolo slev nabídl ve dnech od 1. do 3. listopadu a potom znovu 11. listopadu, což je tradiční datum.
Den nezadaných vznikl v Číně v 90. letech jako svátek všech nezadaných. První 24hodinový nákupní festival zorganizoval čínský gigant Alibaba na svých platformách již 11. listopadu 2009. Jeho cílem bylo zvýšit poptávku v této části roku, která je v Číně z hlediska maloobchodního prodeje slabou sezonou.
První vlna slev 1. až 3. listopadu vynesla internetovému obchodu 372,3 miliardy juanů (přibližně 1,2 bilionu korun).
Podle předběžných údajů ve středu do 12:30 místního času hodnota tržeb překročila 372,3 miliardy juanů, přičemž hodnota objednávek dosáhla rekordních 583 tisíc juanů za sekundu.
Dále čtěte:
Akcie Alibaby po zrušeném IPO Ant Group prudce oslabily
EK obvinila Amazon z porušení hospodářské soutěže
Zdroj: Reuters