Zadejte hledaný výraz...

AAA Auto očekává pokles prodeje o 15 procent

Foto: AAA Auto

Sít autobazarů AAA Auto letos očekává pokles prodeje o 15 procent méně než v loňském roce. Hlavním důvodem jsou dopady epidemie koronaviru, kvůli které došlo na pět týdnů k uzavření provozoven v Česku a na Slovensku. Skupina dosud prodala 56 tisíc vozů, do konce roku by číslo mělo vystoupat na 73 tisíc. Ekonomická výkonnost skupiny by měla být oproti loňskému roku přbližně na 70 procentech.

Dobrý výsledek navzdory koronaviru

Tyto informace uvedla generální ředitelka skupiny Aures Holdings Karolína Topolová. Podle ní však i přes tento pokles půjde o pátý nejlepší výsledek skupiny.

„Naše autocentra byla na přelomu března a dubna v České republice a na Slovensku uzavřena, v Polsku a Maďarsku byl omezen volný pohyb osob. Tato opatření měla tvrdé dopady na objem našich prodejů. Přesto se nám následně podařilo obchodování poměrně rychle obnovit. V srpnu jsme již byli zhruba na 90 procentech výkonu a v září jsme se přiblížili sto procentům. To je velký rozdíl proti trhu nových vozů, který poklesl o více než čtvrtinu.“

Zvyšování kapacity autocenter v ČR a na Slovensku

Skupina v České republice a na Slovensku prostřednictvím rekonstrukcí nebo stěhování zvyšuje kapacitu autocenter. Nově se například přestěhovala v Liberci do prostor, které pojmou až 400 aut. Ve své rozvojové strategii skupina vsadila na digitalizaci, do níž během dvou let bude investovat pět milionů eur. Lidé si již například mohou objednat vůz na internetu a nechat si jej doručit domů.

Plánovaná expanze v Polsku

Se zhruba půlročním zpožděním bude společnost pokračovat v plánované expanzi na polském trhu, který se měl letos stát druhým největším odbytištěm značky po ČR s plánem 20 tisíc prodaných vozů. Topolová uvedla, že společnost chce do konce tohoto roku otevřít čtyři výkupní pobočky ve městech nad 150 tisíc obyvatel a také jednu prodejní pobočku. V příštím roce by se pak mělo otevřít až pět prodejních poboček.

Souhrn prodaných vozů

Za tři čtvrtletí autobazary AAA prodaly 31 700 aut v České republice, 10 300 v Polsku, 10 700 na Slovensku a 2 550 v Maďarsku. Síť má ve střední Evropě stabilně v nabídce přibližně 12 000 vozů, z toho v Česku 8 000.

Podle provozního ředitele Petra Vaněčka roste na trhu zájem o větší vozy, zejména SUV. Mezi kupci jsou také stále častěji starší lidé, kteří se kvůli pandemii rozhodli místo MHD znovu používat automobil.

Projevy druhé vlny pandemie

V současnosti se na prodejích začíná projevovat druhá vlna pandemie. Firma dezinfikuje ozonem vozy i pobočky, pro zákazníky jsou k dispozici dezinfekční gely i jednorázové rukavice. V kancelářích zákazníky od personálu oddělují přepážky.

Dále čtěte:

Volkswagen plánuje výrazné investice navzdory koronaviru

Musk naznačil, že Tesla příští rok vstoupí do Indie


Vydáno
6. 10. 2020
Tagy