Získat si zákazníka, a navíc si jej u sebe udržet je něco, co by mělo být tou nejdůležitější oblastí, na kterou byste se v rámci podnikání měli soustředit. Přinášíme vám osm tipů, jak toho dosáhnout.
1. Buďte odborníci ve své profesi
Ať už se věnujete jakékoli oblasti podnikání měl byste skutečně rozumět svojí práci. Je velmi důležité se v této oblasti neustále zdokonalovat, čímž zlepšíte své služby zákazníkům. Věnujte se důkladně všem změnám ve vaší profesi, mějte přehled o všem novém.
2. Buďte rychlí
Rychlost je ve vašem případě hodně důležitá. Rozhodně nenechte své zákazníky dlouho čekat. Odpovídejte, co nejrychleji a problémy řešte v rámci hodin. Rozhodně se neuchylujte k tomu, aby za vás odpovídaly automatické zprávy či šablony. Zákazník potřebuje vědět, že se jeho situací zabývá reálný člověk.
3. Upřímně se zajímejte o názory svých zákazníků
Dávejte lidem možnost se vyjádřit. Rovnou jim k tomu nabídněte i několik možností, ať už prostřednictvím e-mailu, sociálních sítí, diskusí, webu atd. Pobízejte je, aby s vámi sdíleli své nápady a myšlenky. Hlavně se nebojte pravdy a své zákazníky opravdu poslouchejte. Apelujte také na své zaměstnance, aby se o názory zákazníků upřímně zajímali a dávali jim to najevo.
4. Mějte v péči o zákazníky pořádek
Doporučujeme vám zavést si systém pro řízení požadavků. Dbejte na to, ať je každý kontakt se zákazníkem řádně zaznamenán a ujistěte se, že se vaše reakce k zákazníkovi dostala. Mějte také k dispozici kvalitní informace o jednotlivých zákaznících a jejich historii.
5. Zůstaňte lidmi
Důležitá je také správná komunikace s vašimi zákazníky. Rozhodně se nechovejte k zákazníkům jako roboti. Jednejte s nimi upřímně a přirozeně, nezapomínejte na zdravý rozum a empatii.
6. Uznejte svou chybu
Ne vždy se všechno povede, jak má. V tomto případě je důležité umět uznat svou chybu a upřímně se omluvit. Rozhodně se se nevyplácí snaha svést odpovědnost na zákazníka.
7. Dodržujte, co jste slíbili
Pokud něco slíbíte, udělejte všechno pro to, abyste to dodrželi, Když řeknete přesný termín, kdy bude něco hotové, dbejte na to, aby to tak bylo. Pokud máte problémy s odhadováním a plněním termínů, pak raději nic neslibujte.
8. Spolupracujte s dalšími firmami
Spolupráce s dalšími firmami, které se věnují příbuzným oborům, ale nejsou vaší přímou konkurencí, vám může výrazně prospět ke své propagaci. Díky tomu tak můžete rozšířit povědomí o vás a získáte klienty partnerské firmy.