Zadejte hledaný výraz...

60% lidí v EU nakupovalo on-line

Podíl lidí v Evropské unii, kteří nakupovali on-line, se zvýšil na 60 procent. Nejvyšší podíl on-line nakupujících lze nalézt v Dánsku, zatímco Estonsko dosáhlo největšího růstu za posledních deset let.

Průzkum z roku 2018 ukázal, že během dvanácti měsíců před průzkumem nakupovalo on-line 56% lidí v EU ve věku 16 až 74 let. O rok později byl tento podíl zvýšen na 60 procent. A když porovnáme toto číslo se situací v roce 2009, podíl on-line nakupujících se téměř zdvojnásobil.

Muži nakupují on-line více než ženy

Svědčí o tom údaje z Eurostatu. Ty rovněž ukazují, že – možná na rozdíl od všeobecného přesvědčení – muži mají tendenci nakupovat on-line více než ženy. Podle výsledků průzkumu nakupuje online v Evropské unii 61 procent mužů a 59 procent žen. Faktem je, že za posledních deset let se podíl online nakupujících zvýšil více mezi ženami (z 29 procent v roce 2009 na 59 procent v loňském roce) než mezi muži (z 35 na 61 procent).

Vysoké podíly on-line nakupujících ve Skandinávii

Když se podíváme na podíl online nakupujících v jednotlivých zemích, ukazuje se, že vysoké podíly lze nalézt zejména ve Skandinávii. Nejvyšší podíly byly zjištěny v Dánsku (84 procent) a Švédsku (82 procent), následované Nizozemskem (81 procent), Německem (79 procent) a Finskem (73 procent).

Nejvyšší nárůst v Estonsku

V Estonsku se podíl online nakupujících nejvíce zvýšil. V roce 2009 nakupovalo produkty a služby prostřednictvím internetu pouze 17 procent obyvatel, zatímco o deset let později se tento podíl zvýšil na 68 procent.

30.4.2020 | Zdroj: ecommercenews.eu


Vydáno
30. 4. 2020
Tagy