Každý, kdo se dá na kariéru influencera, by chtěl co nejdříve uspět. Na internetu může být cesta hrozně rychlá a úspěch se klidně může ve vteřině dostavit. Abyste si jej ale udrželi, bude to chtít trochu zapracovat na mysli. Musíte si stanovit poslání, a jakožto budoucí influencer také respektovat základních pět pilířů. Které to jsou?
Spoustu influencerů potkal úspěch velice rychle. Doslova se z nich staly ze dne na den hvězdy internetu. Problém ale spočíval v tom, že svůj potenciál okamžitě zničili tím, že nevěděli jak dál. Zkrátka měli příležitost, která jim protekla mezi prsty. Internet je místem nehostinným, a pokud se nenaučíte plavat na jeho vlnách, pravděpodobně se dřív nebo později utopíte. Úspěšný influencer by proto měl respektovat základní pětici pilířů, které mu poskytnou jakousi záchrannou vestu. Které to jsou?
1. Definujte si cíle a cílovou skupinu
Pro koho na sociální síti vlastně budete tvořit? Jaké je vaše dokonalé publikum? Přesně tyto otázky si položte a zkuste nad nimi pár dní přemýšlet. Vytvoříte si tak předlohu jakéhosi „perfektního fanouška”, který se vám dost možná promítne v podobiznu některého přítele nebo člena rodiny.
Také si promyslete poslání projektu. Proč vlastně budu tvořit? Co druhým předám? Jakmile nabídnete svému prozatím fiktivnímu „perfektnímu fanouškovi” něco, v čem vidíte smysl, pak dostanete důležitý zápal a náboj. Tyto dvě věci budou velice důležité v průběhu celé vaší cesty na vrchol a budou vás provázet tak dlouho, jak jim to vy sami dovolíte. V momentě, kdy vymizí, přestane vás to bavit. Proto se snažte už v začátcích najít opravdu hluboký smysl v tom, co budete dělat.
2. Zkontrolujte konkurenci a pokuste se získat informace
Pohled ke konkurenci patří jistě také k důležitým věcem do začátku. Všimnete si spousty věcí, které lze udělat jednodušeji, než jste si například mysleli. Nejen to, objevíte také mraky inspirace a pochopíte, čemu se vyhnout. Nebojte se tyto vzory, které ani nemusíte apriori jako konkurenci chápat, kontaktovat. Můžete se potom poptat na nejrůznější detaily online světa a celého influecerství. Pokud tuto možnost budete mít, otázkami rozhodně nešetřete.
3. Produkujte kvalitní obsah
Nebudeme si nic nalhávat, kvalitu nic nenahradí. Proto díky informacím z předešlých pilířů postavte model, díky kterému zaručíte kvalitní a smysluplné příspěvky pro své publikum. Promyslete si, jak budou vypadat vaše popisky i celé chování na sociálních sítích v celku. Zanedbat tento pilíř se rozhodně dlouhodobě nevyplatí, to si buďte jisti.
4. Vložte do profilu i kus sebe a své originálnosti
Zkrátka dejte lidem proč vás sledovat. Jistě spousta jiných profilů nabídne to co vy, ostatně to jste už v druhém pilíři sami poznali. Nikdo z nich však nedokáže napodobit vás a vaši originalitu. Každý jsme jiný a proto pokud promyšleně do projektu prosadíte kus sebe sama, odlišíte se od ostatních a zaujmete mnohem více sledujících. Vyzkoušejte to, stojí to za to, možná na tom stojí i váš úspěch.
Jakmile se dostanete k možnostem spolupráce, nezapomeňte být originální i v nich. Spousta inzerentů dává dnes volné ruce influencerům. Pokud tak budete dalším příkladem, navrhněte originální formu propagace. Svoje publikum znáte ostatně nejlíp a přinese-li inzerentovi váš návrh více prodejů, jistě na něj s nadšením přistoupí a zůstane u vás déle.
5. Začněte budovat dlouholeté spolupráce
Posledním pilířem je právě ona dlouhodobost. Myslete na to, že krátkodobé záblesky moc nepomohou a je výhodnější budovat dlouholeté spolupráce s inzerenty. Zároveň nezapomeňte ani na budování přátelství s lidmi z oboru. Možná toho máte více společného, než si myslíte a navzájem si můžete předat spousty rad, zkušeností i inspirace.
Nakonec přejeme hodně štěstí ve vaší kariéře influencera. Věříme, že vybaveni nejen těmito informacemi máte velkou šanci se svým kreativním profilem uspět.