Instagram mění pravidla hry na trhu pro většinu firem. Je zdarma, vizuální a s více než půl miliardou aktivních každodenních uživatelů má obrovský potenciál zasáhnout rychle cílovou skupinu. 83% Instagrammerů prý objevilo díky Instagramu nové produkty a služby. To je docela dost, že? Níže proto najdeš několik tipů pro svůj růst a efektivnější využití této sociální sítě pro business.[
1. Buď originál. UGC (user generated content – obsah přidaný koncovými uživateli) je fajn, ale stále je třeba přidávat autentické vlastní posty. Použij Canvu, Lightroom nebo nahraj vlastní fotky.[
2. Pravidelně přidávej prodejní příspěvky ale i vlastnoručně vytvořené posty.[
3. Úprava obsahu na míru by měla být hračka. Zkus nástroje jako Crowdfire.[
4. Vyber si cíl své značky a informuj čtenáře o svých záměrech a plánech obsahu.[
5. Zapoj své zaměstnance a společně natočte videa za scénou.[
6. Vyrob interaktivní obsah, který ti pomůže zapojit kreativní fanoušky.[
7. Následuj dvě zlatá pravidla: Buď konzistentní (v designu, grafice a pravidelnosti příspěvků) a autentický.[
8. Nezapomeň, že každý tvůj příspěvek by měl nabídnout tvým čtenářům přidanou hodnotu.[
9. Postav část své strategie na UGC. Spoluúčast uživatelů na tvorbě profilu nejen pomůže s obsahem v souladu s tvým naplánovaným kalendářem, ale taky zajistí dlouhotrvající a pravidelnou sledovanost. Zkus dávat i Shoutout. [
10. Používej jen klíčová slova relevantní obsahu postu. Nechceš přece uživatele otrávit obrázky řek a lesů označenými #TipyProSocialniMedia.[
11. Neboj se používat nástroje, díky kterým tvé příspěvky budou trendy a cool.[
12. Vyber si pečlivě a podle sebe mezi stručným a poutavým obsahem nebo něčím delším a smysluplným. Tvé story musí být přesvědčivé a lidi ho budou číst.[
13. Použij výrazy, které zapojí tvé publikum do akce a slovesa jako zjisti, nauč se nebo hned se zaregistruj. Publikum tak neprojede zběžně text jako stovky jiných, ale inspiruje se k reakci.[
14. Zachovej stálou tonalitu v souladu se svou značkou.[
15. Nespěchej s výběrem titulku. Naplánuj načasování, něco napiš a neboj se to několikrát upravit.[
16. Oživ své popisky pomocí smajlíků. Tím zaujmeš pozornost fanoušků.[
17. Přidávej do titulků výzvy k akci (CTA) nebo zaslání zprávy. Například: Navštiv amongus.cz!, objednej si se slevou 20 % na XX.cz!, líbí se ti moje tipy? Prosím si lajk![
18. Narozdíl od klasických postů na Instagram, pro IG Stories neexistuje nejlepší čas na přidání. Jsou online 24 hodin a když je vkládáš pravidelně, server je postupně zobrazí většímu počtu lidí.Věnuj stories dostatečnou pozornost. Na plánový příběhů využij nstroj Storrito. [
19. Neboj se přednastavených samolepek, textů, fontů, filtrů a dalších prvků, které jsou přirozeně k dispozici na Instagramu.[
20. Nevkládej všechno najednou. Rozplánuj každý post na několik publikací. Díky tomu bude tvůj profil působit aktuálně. Třeba publikace ranní snídaně v půl sedmé večer není zrovna nejlepší nápad. Postování na části taky pravidelně plní feed novinek, což dlouhodobě pomáhá navýšit sledovanost. [
21. Vždycky používej označení lokality. V IG Stories jsou skvělým a osvědčeným prvkem.[
22. Neváhej přidat tlačítko Swipe Up, které pomůže přesměrovat fanoušky na tvůj blog, web nebo nabídku produktů. To dodá tvým příběhům nový rozměr. To je ovšem možné jen tehdy, pokud splníš jednu z těchto podmínek:
a) Máš minimálně 10.000 followers,
b) nebo business účet, který prošel oficiální verfikací.
Doporučuji VŽDY Instagram vést v business moodu, zažádání o verifikaci je jednodušší, než získat 10k follows.[
23. Díky příběhům můžeš dokonce oklamat algoritmus Instagramu a udržet své posty na předních příčkách feedu svých fanoušků. Budou myslet na tvou firmu/značku i když se tvé příspěvky zrovna nezobrazují na prvním místě. Výhodou také je, že čím vyšší sledovanost má tvé story, tím je pravděpodobnější, že se jim budou zobrazovat mezi top publikacemi.[
24. Skvělým pomocníkem v komunikaci s fanoušky je i Instagram Live. Naplánuj si pečlivě načasování a obsah a dávej o sobě vědět. Udržuj svěžest a nadšení.[
25. Zlepšuj své vypravěčské schopnosti a vybírej různá témata. Ještě lepších výsledků dosahneš díky Instagram Takeover. Naplánuj předem dočasné zapůjčení účtu některému influencerovi nebo značce. Jeho autentický nový pohled obohatí tvůj profil o nevšední prvky.[
26. Přestože hlavním prvkem Instagram Stories je spontánnost, není od věci vytvořit plán obsahu. Vytvoř každodenní nástěnku příběhů a kontroluj vlastní pravidelnost i četnost návštěv.[
27. Investuj čas a projdi veškeré posty, hlavní zprávy a označené fotky a pečlivě promysli, jestli stále odpovídají image tvé značky či nikoli.[
28. Odstraň všechen obsah, který už není relevantní. Nemusíš mazat posty, stačí je archivovat.[
29. Inspiruj se u svých oblíbených značek. Ukládej si někam zajímavé titulky a odkazy. Můžeš se k nim vrátit, když ti dojde inspirace a dodají ti novou šťávu.[
30. Považuj své čtenáře za kamarády. Kdykoli to jde, mluv s nimi otevřeně.[
31. Kámošům bys nikdy nevnucoval nějaké produkty, nikdy proto nezkoušej něco drze prodávat ani svým fanouškům! Zachovej vtip, lehkost a možná se sebe klidně udělej blázna.[
31. Kámošům bys nikdy nevnucoval nějaké produkty, nikdy proto nezkoušej něco drze prodávat ani svým fanouškům! Zachovej vtip, lehkost a možná se sebe klidně udělej blázna.[
32. Vyber si stručné a svěží hashtagy. Nevkládej zbytečně moc slov najednou. Je pravděpodobnější, že lidé budou hledat #TipyProSocialníSítě místo #TipůProSocialníSítěProZvýšeníSledovanosti.[
33. Používej jen klíčová slova relevantní obsahu postu. Nechceš přece uživatele otrávit obrázky řek a lesů označenými #TipyProSocialniMedia.[
33. Používej jen klíčová slova relevantní obsahu postu. Nechceš přece uživatele otrávit obrázky řek a lesů označenými #TipyProSocialniMedia.[
34. Zaměř se na publikum, které chceš oslovit a sleduj, jaké hashtagy používají. Najdi výrazy podobné klíčovým slovům, která budou pravděpodobně do budoucna hledat.[
35. Bez ohledu na osobní výběr klíčových slov, základem úspěchu je mix široce populárních a vlastních originálních hastagů u každého postu.[
35. Bez ohledu na osobní výběr klíčových slov, základem úspěchu je mix široce populárních a vlastních originálních hastagů u každého postu.[
36. V zájmu růstu komunity komunikuj se svými followery, poslouchej jejich potřeby, snaž se jim porozumět a zaměř svůj klíčový obsah na dobro komunity.[
36. V zájmu růstu komunity komunikuj se svými followery, poslouchej jejich potřeby, snaž se jim porozumět a zaměř svůj klíčový obsah na dobro komunity.[
37. Vybuduj smysluplná partnerství s Influencery, kteří ti pomůžou zasáhnout cílové publikum rychleji.[
38. Ber své fanoušky vážně. Komunikuj, byť jen lakováním jejich postů, komentáři atd.[
39. Použij Instagram ke zvýšení návštěvnosti svého webu pomocí úvodních inspirujících slov v BIU a zaujmi jejich pozornost.