Ještě stále čekáte až vám někdo zadá vývoj webu? Nečekejte a vyvíjejte vlastní projekty! 12.Affiliate konference v Praze
Stránka 55 z 55 PrvníPrvní ... 5444546474849505152535455
Zobrazují se odpovědi 1 621 až 1 646 z 1646

Savana.cz - zkušenosti?

  1. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Ahoj,

    jiz od zacatku prosince to resime s nasi pravni kancelari, ktera nas zastupuje. Vse bude v cas pripraveno. Budeme mit prizpusobene veskere obchodni podminky, souhlasy se zpracovanim osobnich udaju atd. Bude toho celkem dost, co pribude. Na kazdou vec musi byt extra souhlas atd.
    Vse v cas zverejnime. Zadna "papirova" forma smluv mezi nami a nasimi zakazniky nebude nutna. Vice k tomu sam nemohu napsat, nebot jeste tyto dokumenty nemam "na stole" a neznam tedy vsechny detaily a podrobnosti.
    Ale Savana nic nepodcenila a na vse se pripravujeme a vse bude podle platnych zakonu, vcetne GDPR v cas pripraveno.

    Mej prima den
    Hofy
    Parádní, díky moc za super zprávy
    Tom

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Citace Původně odeslal jvic Zobrazit příspěvek
    Tak už druhý den jsem v řadě na web chatu... Stále 76 v řadě a průměrná doba čekání 1 minuta...

    Schválně jsem zkusil ještě anonymní okno a tam jsem 81 v řadě a také průměrná doba čekání 1 minuta....

    Nechcete ten chat radši zrušit? Čekat na někoho dva dny je docela masakr :D
    Tak chyba byla u nas. Uz by to melo byt ok. Omlouvam se.

  4. Hofy ta vaše příšerná bruteforce "ochrana" mi opět shodila pomalu na den celou firmu, tak znovu zkouším jestli to nejde nějak poladit? To prostě není normální, aby si zaměstnanec změnil heslo, v bundě mu zůstal telefon s tím starým a Savana během chvíle komplet killnula maily pro celou firmu na té ip, tj. několik desítek emailů se samozřejmě správným heslem, co se už asi 6 let připojují pořád z té samé české ip...

    takhle to probíhá (skutečný případ včetně času):
    dopoledne: zaměstnanec se pokouší nastavit mail do ipadu (což zkoušel už den předtím), je to blb tak mu to nejde, a protože si není jistý jestli není špatný heslo a jsou už vystíhovaní že je po pár špatných pokusech savana zase zablokuje, tak si to heslo změní a zkouší tam nacpat to nový, který 100% správně ví. iPad stejně nefunguje, do počítače se zadá to nové, a někde v bundě zůstane iphone se starým heslem. Výsledek je, že po chvíli nefunguje nejen počítač, iphone a ipad, ale komplet celé firma - vedení, info, objednávky.. nevím jak dlouho trvalo, než se to zablokuje.
    12:10 - volá zákazník že je průser a nikomu nefungujou maily, zkouším je u sebe a jdou, takže je mi jasný odkud vítr vane
    12:20 - píšu na helpdesk savany že je blokují, podpora slíbí že to předá technikům
    14:12 - (tedy po bezmála 2 hodinách (!) - firma je komplet odstřihnutá od mailu) - píše podpora, že nás zablokovali (což vím už od 12:10), a vtipně doporučuje, ať si prověříme všechny hesla - nevím jak je prověřit jinak než úspěšným přihlášením, savana ale odmítne jakýkoliv pokus o připojení, takže jsme v kruhu a samozřejmě nic neprověříme.
    15:05 - Žádám tedy o odblokování s tím, že následně něchám zákazníka aby prověřil veškerá zařízení, zejména ten od problémového uživatele - od podpory mám potvrzeno který mail to je (přesto ale savana blokuje všechny).
    16:06 - Po další hodině píše podpora že je odblokovali, opět mi nezapomene doporučit nejdřív nastavit správná hesla a poté žádat o odblokování - stále nevím jestli to je vtip, heslo můžu ověřit přes webmail, ale jak ověřit že je správně zadané v klientovi aniž se úspěšně přihlásím když savana blokuje vše, to nevím - konkrétně třeba Apple Mail nenechá ani uložit heslo pokud s ním neproběhne úspěšné přihlášení.


    Vím, že už jsme si o tom psali a že se vám do toho nechtělo sahat, je mi jasný, že si savana takhle šetří práci resp. prostředky a místo nějaký detailnější ale podstatně náročnější analýzy prostě dropne ip ve firewallu a vyřešeno - ale nešlo by přijmout nějaký kroky jak tomuhle zabránit? I blbej fail2ban má nastavitelnej threshold (ty špatný připojení budou max. v jednotkách za minutu), gmail si pamatuje i starý hesla, úplná paráda by byla pochopit že ten "útok" je pořád jedním a tím samým špatným heslem.. nebo přinejmenším, když už musíte blokovat, tak alespoň ten jeden konkrétní mail, ne celou firmu... Lidi prostě jsou debilní a tohle se stává, tohle není žádnej útok a je to snadno rozlišitelný od nějakých tísícových/sec pokusů o bruteforce. Vzpoměl jsem si na problémy s AOL, který zabanovali celou střední a východní evropu a když jsem s nima řešil proč, tak jim prej přišel spam z Bulharska :-D


    A jako bonus - aby to náhodou nešlo vyřešit rychle, tak v největší firemní mailový špičce jsem bez mailů jen 3 hodiny čekal na reakci podpory :-/

    Nešlo by s tím fakt něco udělat? I kdyby to bylo furt takhle blbý, ale mohl jsem se třeba aspoň odblokovat sám v administraci apod, abych nemusel 3 hodiny čekat na reakci podpory, nebo to jakkoliv jinak obejít - bylo to tentokrát fakt peklo

  5. Ahoj. Necham si poslat podklady od zakaznicke podpory a jake mame nyni nastaveni. Pak sem napisu reakci.

    Osobne si myslim, ze tyto “individualni” problemy je lepsi psat a resit primo se mnou na emailu.

    Lidem to moc zde neda, nebot se jedna o jeden konkretni pripad a email mam hned v mobilu. Sem nekdy nemusim i tyden prijit.

    Kazda ochrana ma sve opodstatneni a urcite to neni tim, anysme si setrili praci. Je to o tom, ze tak chranime sluzby pro nase klienty a uznavam, ze nekdy jsme velmi prisni a na tom menit moc nebudeme.

    Jak jsem psal na zacatku, overim vse a jeste sem napisu.

    Ahoj

    ---------- Příspěvek doplněn 16.02.2018 v 19:34 ----------

    Tak bohuzel bez konkretnich informaci neni kolega schopne dohledat o co slo.
    Takze ve zkratce.
    Z IP te firmy se snazil nekdo "uhodnout" heslo na email. Z tohoto duvodu byla po X pokusech v kratkem case odstrizena cela IP, ze ktere to slo. Proto se nemohla zalogovat cela firma.
    Zakaznicka podpora odpovedela po 2 hodinach proto, nebot to musel kolega ze zakaznicke podpory prehodit dotazem na administratory, kteri tam jentak nesedi, necekaji, az jim nekdo napise, ale resi veci, jak k nim prichazi. Podivaji se, do zaznamu mailserveru, co je to za problem. Zjisti, poslou ticket zpet s informaci na lidi ze zakaznicke podpory a ti pak az doresi pripady co resi pro jine klienty, opet prevezmou odpoved a pisi odpoved tobe.
    Sam jsi poe reagoval take az za hodinu, takze 2 hod je velmi OK cas, zkus nekdy napsat treba na google :). Ne, promin, nechci to zlehcovat, ale zastavam se nasi zakaznicke podpory, ze cas je ok, ale na druhou stranu chapu, ze pro firmu, ktere nejdou emaily to je velmi vypjaty okamzik a kazda minuta je dlouha jako cely den.
    Jak z toho ven? No jedine, aby si lide davali pozor, kdyz meni heslo, aby si jej zmenili ve vsech zarizeni. To zablokovani nebylo hned, ale treba az po hodine.

    Nedokazes si ani predstavit, kolik ruznych utoku a pokusu o prolomeni hesla k nam jdou na ruzne emaily a myslim si, ze naopak bys mel byt rad, ze se s nikym nemazeme. Dokud ovsem se to netyka primo dotycneho, pak jsme holt ti spatni. :) Ale my uz jsme taci. Promin.

    Takze priste at je dotycny opatrnejsi, i kdyz opet chapu, ze si to clovek nemusi uvedomit.

    Hezky vikend
    Hofy
    Naposledy upravil hofy : 16.02.2018 v 19:37

  6. No a co udělat příplatkovou službu, která zajistí prioritní odbavení ticketů. Některé zahraniční hostingy to tak mají, možná i někdo u nás. To už netuším. Každopádně si dovedu představit, že pro některé firmy to může být zajímavé.

  7. Citace Původně odeslal Mirek Novotny Zobrazit příspěvek
    No a co udělat příplatkovou službu, která zajistí prioritní odbavení ticketů. Některé zahraniční hostingy to tak mají, možná i někdo u nás. To už netuším. Každopádně si dovedu představit, že pro některé firmy to může být zajímavé.
    Zajimavy napad, ale neuvazujeme nad tim. Sice to par firem potesi, ale drtivou vetsinu to rozlobi, ze si “musi” priplacet, aby nebyli klienti “druhe kategorie”. To by nam uskodilo.
    Nektere veci nejde resit ani tak rychleji.

  8. No tak v prvé řadě bych nikdy nenechal firemní maily obsluhovat WEBhosting. Ve vší úctě k Savaně, oni prostě nedělají profesionální emailovou službu, ale webhosting.
    Tím neříkám, že to nejde, ale pokud potřebuju fakt zajištěný maily, udělám to třeba přes Gmail, ne přes jakejkoliv webhosting. Nebo počítám s tím, že to prostě občas spadne, nebude fungovat, cokoliv.

  9. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Ahoj. Necham si poslat podklady od zakaznicke podpory a jake mame nyni nastaveni. Pak sem napisu reakci.

    Osobne si myslim, ze tyto “individualni” problemy je lepsi psat a resit primo se mnou na emailu.

    Lidem to moc zde neda, nebot se jedna o jeden konkretni pripad a email mam hned v mobilu. Sem nekdy nemusim i tyden prijit.

    Kazda ochrana ma sve opodstatneni a urcite to neni tim, anysme si setrili praci. Je to o tom, ze tak chranime sluzby pro nase klienty a uznavam, ze nekdy jsme velmi prisni a na tom menit moc nebudeme.

    Jak jsem psal na zacatku, overim vse a jeste sem napisu.

    Ahoj

    ---------- Příspěvek doplněn 16.02.2018 v 19:34 ----------

    Tak bohuzel bez konkretnich informaci neni kolega schopne dohledat o co slo.
    Takze ve zkratce.
    Z IP te firmy se snazil nekdo "uhodnout" heslo na email. Z tohoto duvodu byla po X pokusech v kratkem case odstrizena cela IP, ze ktere to slo. Proto se nemohla zalogovat cela firma.
    Zakaznicka podpora odpovedela po 2 hodinach proto, nebot to musel kolega ze zakaznicke podpory prehodit dotazem na administratory, kteri tam jentak nesedi, necekaji, az jim nekdo napise, ale resi veci, jak k nim prichazi. Podivaji se, do zaznamu mailserveru, co je to za problem. Zjisti, poslou ticket zpet s informaci na lidi ze zakaznicke podpory a ti pak az doresi pripady co resi pro jine klienty, opet prevezmou odpoved a pisi odpoved tobe.
    Sam jsi poe reagoval take az za hodinu, takze 2 hod je velmi OK cas, zkus nekdy napsat treba na google :). Ne, promin, nechci to zlehcovat, ale zastavam se nasi zakaznicke podpory, ze cas je ok, ale na druhou stranu chapu, ze pro firmu, ktere nejdou emaily to je velmi vypjaty okamzik a kazda minuta je dlouha jako cely den.
    Jak z toho ven? No jedine, aby si lide davali pozor, kdyz meni heslo, aby si jej zmenili ve vsech zarizeni. To zablokovani nebylo hned, ale treba az po hodine.

    Nedokazes si ani predstavit, kolik ruznych utoku a pokusu o prolomeni hesla k nam jdou na ruzne emaily a myslim si, ze naopak bys mel byt rad, ze se s nikym nemazeme. Dokud ovsem se to netyka primo dotycneho, pak jsme holt ti spatni. :) Ale my uz jsme taci. Promin.

    Takze priste at je dotycny opatrnejsi, i kdyz opet chapu, ze si to clovek nemusi uvedomit.

    Hezky vikend
    Hofy
    děkuju za reakci, tohle není individuální problém ale opakuje se to, tak mě zajímalo jestli má někdo podobný problémy, není to poprvé. Jinak já samozřejmě problémy řeším hned a pokud zrovna nečekám x hodin na reakci podpory, tak si nějak snažím poradit. Ale pravda, složitě jsem to nahlašoval z auta přes hotspot a nenapadlo mě, že mi savana v klidu a pohodě odpoví že je opravdu všechny blokujou a přitom je rovnou neodblokuje, proto tam vznikla ta prodleva kdy jsem reagoval za hodinu.

    Ale jak jsem psal, ani mi tolik nevadí dlouhá reakce podpory, vadí mi to, že savana nechápe rozdíl mezi tím, když se jednou za minutu připojí mailový klient s neaktualizovaným heslem a útokem, telefon se starým heslem považuje za "hádání" hesel a jako bonus ještě odstřihne celou ip adresu, ze které se ten "napadaný" email x let v pořádku přihlašoval. A nemusí to být jen debilní uživatel (i když často je), při jednom z posledních výpadků si člověk od nich změnil heslo protože mu nefungovaly maily - přes webmail ho to nechalo nastavit nový, ale imap klient se už nepřipojí protože je výpadek, čímž pádem tam ani nezadá nový heslo. Takže jakmile savana naběhne a začne přijímat spojení, tak je pro změnu zablokuje, pokud si toho hned nevšimne a nezmění hesla v zařízeních.. takže já jim tam teď musím hodit mikrotik kterej bude dělat vpn přes anonymní proxy, aby vůbec mohli fungovat kdyby jim savana zase zablokovala ip, a pak to můžu v klidu x hodin řešit s podporou.

    Ale jinak jsem se savanou spokojenej je to dobrý hosting, bodlo by teda ještě trochu lepší reportování problémů a výpadků - savana přizná tak 1 z 10, takže musím psát na helpdesk, ten mi řekne že o problému ví a že to řeší, a já nemám žádný info o tom kdy to začne fungovat, takže to musím do zblbnutí zkoušet. Ale to je celkem drobnost, blokování celý ip a z toho vyplývající kompletní odříznutí od mailů mi komplikuje život daleko víc a imo to je věc která funguje vyloženě špatně, tak to občas zkouším jestli třeba nemají zpětnou vazbu od víc lidí, nechce se mi věřit že jsem jedinej na světě kdo zažil neaktualizovaný heslo v klientovi :-)

  10. Citace Původně odeslal xtcw Zobrazit příspěvek
    děkuju za reakci, tohle není individuální problém ale opakuje se to, tak mě zajímalo jestli má někdo podobný problémy, není to poprvé. Jinak já samozřejmě problémy řeším hned a pokud zrovna nečekám x hodin na reakci podpory, tak si nějak snažím poradit. Ale pravda, složitě jsem to nahlašoval z auta přes hotspot a nenapadlo mě, že mi savana v klidu a pohodě odpoví že je opravdu všechny blokujou a přitom je rovnou neodblokuje, proto tam vznikla ta prodleva kdy jsem reagoval za hodinu.

    Ale jak jsem psal, ani mi tolik nevadí dlouhá reakce podpory, vadí mi to, že savana nechápe rozdíl mezi tím, když se jednou za minutu připojí mailový klient s neaktualizovaným heslem a útokem, telefon se starým heslem považuje za "hádání" hesel a jako bonus ještě odstřihne celou ip adresu, ze které se ten "napadaný" email x let v pořádku přihlašoval. A nemusí to být jen debilní uživatel (i když často je), při jednom z posledních výpadků si člověk od nich změnil heslo protože mu nefungovaly maily - přes webmail ho to nechalo nastavit nový, ale imap klient se už nepřipojí protože je výpadek, čímž pádem tam ani nezadá nový heslo. Takže jakmile savana naběhne a začne přijímat spojení, tak je pro změnu zablokuje, pokud si toho hned nevšimne a nezmění hesla v zařízeních.. takže já jim tam teď musím hodit mikrotik kterej bude dělat vpn přes anonymní proxy, aby vůbec mohli fungovat kdyby jim savana zase zablokovala ip, a pak to můžu v klidu x hodin řešit s podporou.

    Ale jinak jsem se savanou spokojenej je to dobrý hosting, bodlo by teda ještě trochu lepší reportování problémů a výpadků - savana přizná tak 1 z 10, takže musím psát na helpdesk, ten mi řekne že o problému ví a že to řeší, a já nemám žádný info o tom kdy to začne fungovat, takže to musím do zblbnutí zkoušet. Ale to je celkem drobnost, blokování celý ip a z toho vyplývající kompletní odříznutí od mailů mi komplikuje život daleko víc a imo to je věc která funguje vyloženě špatně, tak to občas zkouším jestli třeba nemají zpětnou vazbu od víc lidí, nechce se mi věřit že jsem jedinej na světě kdo zažil neaktualizovaný heslo v klientovi :-)
    Na to blokovani se jeste s kolegy podivame, zda by to neslo "zjemnit", ale nic neslibuji. Pokdu by to byl nejaky problem a lidem to delalo potize, tak bysme to jiz zjemnili ve vlastnim zajmu z duvodu obycejneho pudu sebezachovy. :)
    Co se tyka informace, ze Savana reportuej jen 1 vypadek z 10ti, to neni pravda. Jednak to takto napsane vypada, ze mame vypadky jak na bezicim pase, coz neni pravda, nebot prumerny uptime nasich serveru je zhruba 1 rok a take to pusobi tak, ze bychom opravdu vypadky zatajovali. To neni pravda. Vzdy a vse reportujeme a transparentne umime priznat i to, kdyz je chyba na zpusibena nasi chybou.
    Ne kazdy vypadek je globalnim vypadkem a nema smysl reportovat to, ze si nekdo shodil vlastni VPS atd. Tyto veci se resi nasim monitoringem a autorestartem a nebo se to resi konkretne s dotynym klientem.

    Zaverem dekuji za celkove dobre hodnoceni.

  11. děkuju, já tam fakt vypadám za blbce :-( Klidně ať se ručně zadá ip adresa na nějaký whitelist, který bude mít vyšší threshold na špatný pokusy apod, resp. je mi jedno co, budu rád za cokoliv co tohle ovlivní, já nemám žádnou možnost ovlivnit to že někdy v budoucnu nepřijde blb co zadá špatný heslo, budu jen rád pokud za svojí blbost bude půl dne bez mailů, :-) ale ostatní co jsou v tom "nevinně" prosím aby fungovali. Samozřejmě pokud to bude opravdový útok na víc emailů z jedné ip tak tam není co řešit, tam je jasný že tu ip odstřihnete.

    K těm výpadkům - konkrétně jsem myslel maily, a to že smtp.savana.cz odmítá maily, většinou skoro prázdný maily na několikátý pokus projdou, ale třeba s pár set kB přílohou už několik desítek minut ne, nebo to někdy jde někdy ne - a protože o tom není info ani v administraci, ani ve výpadcích, tak nevím kdy se to vlastně rozjelo. Konkrétně to dle podpory máte hlášeno zrovna teď (cca 17:45) na tech. oddělení, a to samý 2 dny zpět v úterý, cca 18:30. Nemám jak zjistit že už je to ok, takže můžu buď otravovat podporu, nebo furt dokola něco zkoušet odeslat, než to párkrát za sebou projde.

    Dobré hodnocení si zasloužíte, jste kvalitní hosting, super je třeba včasné posílané info o útocích na neošetřený wordpress apod.

  12. Do tématu jsem přišel právě proto, že mě zajímalo jestli to šílené blokování emailů taky někoho trápí..
    Moje poznatky a zkušenosti se Savanou:
    - Už několikrát nám ten IP ban při špatném zadání přístup do emailu odstavil celou firmu, aniž bychom nalezli viníka, kterému se zařízení snažilo připojovat se špatným heslem.. Bylo to dle logu ve velmi divné časy (3-4 ráno) a žádný ze zapnutých počítačů nebyl, nic jsme nezměnili a od té doby zase nějakou dobu nic..
    - Při změnách hesel na email mi to dá IP BAN dřív, než si stihnu změnit heslo v emailovém klientovi..
    - Plánovaná změna hesel v celé firmě se nyní stala noční můrou, protože bez i kdybychom vše stihli během třeba hodiny kdy se domluvíme s podporou na whitelistování IP, tak stejně je skoro 100% šance že někde zůstane mobil, notebook, nebo počítač který ještě bude mít nastavené staré heslo a při každém zjevení takového zařízení v síti se nám třeba na hodinu zastaví firma..
    - Šli jsme sem protože IceWarp, rovnou s Groupwarem a nejdřív se to zdálo být super, ale nakonec se ukázalo, že Groupware Outlook konektor je dlouhodobě nepoužitelný, protože i přes správné nastavení se jednou za čas rozhádá se Savana serverem a ten mi dá IP ban za Failed logins.. trávil jsem doslova každé ráno desítky minut na telefonu s help deskem, žádné nastavení méně časté synchronizace, ani nic podobného nepomohlo.. Nakonec jsem se na to radši vykašlal a smazal Outlook konektor, používám raději jen IMAP, než nemít kvuli jedné Groupware schránce přístup ke všem 6 schránkám na Savaně.. sice mi z podpory nejdřív psali, že pokusy o chybné přihlášení tam byli i potom, ale vzhledem k tomu že jsem už snad 14 dní nedostal IP BAN, tak už asi nejsou.. takže za to ten konektor mohl.. stejně mě ten Groupware štval, protože na něj nejde nastavit pořádné heslo, ale jen snad 8 znaků písmena a čísla..
    - Bohužel ten IceWarp není jak jsem doufal - těšil jsem se hlavní na IceWarpového email admina, který tam ale není a musí se to dělat přes ten Savana WebControl a s tím se docela trápím..

    Udělal jsem bohužel asi fakt chybu, že jsme přešli jen kvuli email hostingu, protože jeden nejmenovaný největší webhoster pořád výpadky imapu a další nám limitoval schránky na 10k emailů.. Tady nic takového není, parametry jsou super, ale tyhle blokace jsou mi fakt noční můrou, kdy mi z práce zavolají, že jim zase nejedou emaily..

    Asi prostě nezbývá než zredukovat počty emailových schránek a přesunout se na drahý Gmail nebo Office365 :(

    PS: Úplně by stačilo mít možnost si v administraci whitelistovat a odebírat blacklistu IP na vlastní pěst..

  13. Dnes jsem to prave resil s kolegy, ze to chce dat do Webcontrolu, aby si lidi IP ban sami smazali. Kdyby s tim meli problemy nasi zakaznici ve vetsim mnozstvi, tak nas klepne a oni nas ukamenuji.
    Ten Groupeare mne take zajima, zakaznici s nim problem nemaji, aspon se to tedy ke me nedoatalo, jako celoplosny problem.

    Prosim jeste o trpelivost, neni mi to jedno, ze ty blokace nase zakazniky trapi, bit by se jednalo jen o jednoho klienta. Jsem ale stale toho nazoru, ze ta blokace ma svuj smysl a rusit ji nehodlame.

    Abych lidem vysvetlil, kteri presne nevi, o co jse, tak jde o blokaci IP, pokud se nekdo stale neuspesne loguje treba 60x behem hodiny. Neznamena to, ze zablokujeme celou sluzbu, jen IP, ze ktere “utok” jde a to na 24 hodin.

    Zitra napisu vic. Tohle me opravdu mrzi, kdyz by zakaznik, kvuli takove veci od nas odesel. Snazime se sluzbu Savany tahnout nahoru a tohle zabezpeceni mize mit tento negativni proces.

    Dekuji za pochopeni a mrzi me problemy, kazdeho zakaznika.
    Hofy

    P.S. rychla pomoc pri zablokovani. Do emailu se lze v dobe blokace dostat klasicky pres webmail, nez se se zakaznickou podporu poresi onen problem.
    Naposledy upravil hofy : 15.03.2018 v 20:11

  14. Nemyslel jsem to zle, kdyby nebylo těch problémů a bylo pár drobností navíc (Icewarp mailadmin, Cpanel nebo jakýkoliv lepší webcontrol), byli by jste nejlepší hosting jaký jsem potkal... a tím že udržíte velké emailové schránky jste pro nás už teď nejzajímavější. Spíš jsem to myslel tak, že od toho možná chci moc a možná má pravdu ten, kdo říká že "běžný" hostingový email se sofistikovaným email hostingům typu Gmail a Office365 nevyrovná i když některé funkce třeba má, tak to nefunguje tak dobře. A to není chyba vaše.
    Více SZ

  15. Kdyz trosku odbocime, co je na nasem Webcontrolu spatneho? Je to primo nas produkt a to nam umoznuje s nim delat cokoli, co potrebujeme pro nase sluzby.

    Zejmena na toto jaro chystame radu vylepseni, jak jsme jiz annoncovali na nasem FB profilu.

  16. Budu se snažit být konstruktivní, neberte to prosím jako nějaký hate.
    Hlavně mám problémy se správou domén, tam je to nejslabší..
    1. zrovna dnes průser - k doméně mi to po převodu nacpalo namísto administrativního kontaktu vás, vyřešeno přes HD
    2. DNS nastavení bohužel dost slabé, nenastavím si více TXT, atd.. kdyby tam byla normální tabulka s možností úprav a přidávání A, MX, TXT, apod.. záznamů, bylo by to mnohem lepší, než takhle
    3. Rozložení mě totálně irituje, vše důležité je splácnuté jen na pravou polovinu stránky, tlačítko "rozbalit všechny domény" jsem vůbec nepochopil, k čemu slouží, nedělá to nic (domén tam mám 8 a zkoušel jsem v různých sekcích).
    4. Datum expirace? Autorizační heslo? NSSET? Správa kontaktů?

    Já vím že to máte jen asi jako takový vedlejšák a taháte to přes Subreg, ale i z toho důvodu by to právě snad neměl být problém udělat, 90% domén mám tam a tohle všechno jsem v podstatě vypsal věci co tam jsou.


    4. Třeba v nastavení emailů to sice píše celkové velikosti schránek na doménách, ale pokud s tím chci něco dělat tak musím jednak vždy vše sčítat a hlavně hledat na kolik mám vlastně aktuálně tarif. Stačilo by tam hodit tento údaj ze souhrnných informací.
    5. Když chci upravit jakýkoliv mail, v seznamu aliasů mám předvyplněné "info;kontakt;mail" a pokud bych to uložil, smažou se mi stávající aliasy, vím že jde asi o chybu u mně, protože přes anonymní okno mi to nedělá, ale zkoušel jsem vypnout všechny vyplňovače hesel, uložené hesla, vyplňovače formulářů... nechápu proč to dělá, nikde jinde se mi to nestalo. Když chci změnit email, musím kopírovat se seznamu aliasů do pole na aliasy ty stávající a opravovat formátování :D

    Je ten mailadmin na Icewarp takový problém? Zkuste si ho, lepší a přehlednější systém jsem neviděl, zlepšilo by to celkový komfort a vy by jste nemuseli nic programovat, jen zapnout mailadmina. Přišli jsme právě kvuli tomu, nenapadlo mě, že by mohl existovat IceWarp bez mailadmina, všude jinde to mají, ale těch hostingů je v ČR bohužel jako šafránu..

  17. Dekuji za KONSTRUKTIVNI kritiku. Kazda kritika, ktera ma hlavu a patu je dobra a delate nam tim obrovskou sluzbu a za to diky.
    Nyni k odpovedim k vasim bodum.

    1. ohledne te domeny a zmeny admin kontaktu, tak to je u nas obecny postup, ze chceme mit moznost domenu spravovat se vsim vsudy. Samozrejme, majitel domeny zustava stale stejny, jen je pro nas pote snadnejsi, ale i pro klienta, delat zmeny v nastaveni domen a to z jakyhkoliv, provoznich duvodu.

    2. DNS rozsireni nastaveni mame jiz pripraveno, je to otazka nekolika tydnu, jiz to zaverne testujeme! Takze bod dva beru jako vyreseny. :)

    3. prosim o zaslani screenu na muj email vedeni@savana.cz, nevim presne, co tim myslite. Ja ve webcontrolu nic naplacnute doprava nemam. Co se tyka prepinace ZOBRAZIT VSECHNY DOMENY, to vam rozbali domeny vcetne vsech subdomen. Vy tam zadne subdomeny nemate, tudiz to nedela nic. :)

    4a. tyto veci resime spolecne s nastavenim rozsireneho DNS, takze take beru za vyresene :)

    4b. Celkovou kapacitu pro emaily najdete v UCET / STAV. Jinak zbyvajici prostor vam to vypocte vzdy, kdyz EDITUJETE, nebo PRIDAVATE novy email a zobrazuje vam to tam. Vice to nekde zobrazovat neni dle nas nutne a vedlo by to jen k mensi prehlednosti

    5. tohle musite resit opravdu jen u vas. To je chyba na vasem prijimaci. My tam nemame zadne JS, nebo predvyplnovatka. Osobne pouzivam na hesla Sticky Password a ten mi tam nic nehazi a neprepisuje mi zadne udaje ve formularich ve webdcontrolu.

    6?. mailadmin nemuzeme mit, neb zakaznik by ziskal veskere moznosti si nastavit vse. Ruzna nase omezeni na tarif, bezpecnost, filtry, prava atd. Pokud bysme neco takoveho nabizeli, tak by nam IceWarp lehnul, neb by to obrovsky zatizilo jeho konzoli, vykon atd. Pokud bysme se bavili o nejake specializovane email sluzbe jako takove, tak pak za cenu kolem 4-5 E / schranka to je mozne o tom uvazovat, ale urcite ne v ramci hostingu, ktery umoznuje definovat stovky emailovych schranek a to za cenu 25 Kc /mesic. Pak je jeden email treba za 0,10 Kc / mesic. Neberte to, ze nasim klientum neco odpirame, ale v ramci stability nasi emailove sluzby a hlavne z duvodu sebezachovy tohle dovolit nemuzeme. Nicmene do Webcontrolu planujeme pridat nejake dalsi moznosit kolem spravy emailu.
    Sam pisete, ze IceWarp skoro nikdo nenabizi a jeste mene hostingu nabizi primo IceWarp webmail s jeho komfortnimi sluzbami.
    Takze zaverem na vasi otazku, zda je povolit mailadmin, tak musim odpovedet ANO, byl. Ne za tuto cenu. On je totiz obrovsky rozdil, pokud mate IceWarp jen pro jednu domenu, kde si to vse spravujete a nebo na nem mate posazeny desitky tisic domen a v nich stovky tisic emailovych schranek. A zase jsme u te ceny. :)
    Naposledy upravil hofy : 16.03.2018 v 10:24

  18. Děkuji za odpovědi, jsem spokojený.
    Na některé ještě odpovím:
    1. Aktuálně jsem se jednu jednu z domén rozhodl převést ke GoDaddy a ten administrativní kontakt mi to zablokoval.. HD poradil vytvořit si kontakt ve Webcontrolu a napsat požadavek na změnu administrativního kontaktu.. bohužel tou dobou už autorizační email ležel v nic@savana.cz, takže musím čekat, než vyprší lhůta pro autorizaci převodu a nový administrativní kontakt se chytne a znovu musím zadávat převod. Což zatím vypadá, že bude proces na několik dní, sic to je spíš chybou GoDaddy, tak nebýt toho administrativního kontaktu který není můj, nestalo by se to.
    3. Já myslel to rozložení, že celý prostřední sloupec stránky zabírá prostor pro výběr domény i když jich mám jen pár, efektivně by to mělo využití asi až při desítkách domén. A to důležité co se nastavuje je (subjektivně pro mě) nepochopitelně zaplácnuté doprava. Asi je to subjektivní.
    4. V pohodě, je to jen o lepší přehlednosti.

    6. Chápu, ale taky jsem se nebavil o hostingu za 25 Kč/měsíc, my třeba to máme tuším asi za 500,- bez DPH měsíčně (SAVANA2001+ MAILBOX PROFI + nějaké groupwary). Chápu že je tam problém s tím množstvím, ale platba za jednotlivou schránku je mi zase přímo proti srsti, to bych rovnou šel na nativní řešení typu Office365/Gmail. Kdyby to šlo třeba s limitem na několik málo domén, popř. na jednu, úplně by to stačilo.
    Líbí se mi právě to, jak to má mailadmin udělané, pokud si dobře pamatuju, dá se tam snad spravovat jak domény, tak jednotlivé účty v doménách a různě je párovat, nastavovat, sdílet... a výhodu vidím hlavně v ceně oproti konkurenci, což teda asi není již úplně aktuální, když oni sami už nabízí pro minimálně 10 uživatelů.

    Jinak už se moc těším na novinky a přeji hodně úspěchů.

  19. 1. uzavreno
    2. uzavreno
    3. ja mam "prostredni sloupec" uzsi nez tu zbylu pravou plochu a podle mne je ergonomie v poradku a je to i prehledne. Ostatne webcontrol ma byt hlavne nastorj, nez cokoliv jineho a svou ulohu plni dobre.
    4. uzavreno
    5. uzavreno
    6. s temi 25 Kc to byl priklad. My jsme hlavne webhosting a 99% zakazniku soucasne emailove sluzby staci a vyhovuji. Nechceme fusovat specialistum na emailove sluzby. Mailadmin opravdu nemuzeme nasadit, nebot ten pouziva skupiny podle domen, ale my mame interne skupiny podle uctu hostingu, proto to nemuze nikdy fungovat, jak to mame nyni a jak se nam osvedcilo pro nase pouziti. Chapu a rozumim tomu, ze to urcite % zakazniku muze v necme limitovat, ale s tim jsme pri navrhu sluzby tak nejak pocitali a naopak vetsimu % to takto vyhovuje, ze to ma vse v jednom. My vime co jsme, a co chceme delat a nesnazime se nabizet "vsechno".

    Jinak mam dobrou zpravu i ohledne blokace tech IP pri chybnem heslu. Dnes nas sefadmin mel poradu s administratory a dohodli se na zmenseni "sikany" ze strany teto ochrany, tak by to mohlo pomoci, ale stejne uzpornuji, abyste si dali pozor na zbytecne chyby a problemy, ktere nase ochrana zachyti. Nelze to moc individualizovat, nebot tech ruznych utoku chodi treba 50 000 za hodinu a pokud chceme pro nase klienty kvalitni a stabilni sluzbu, musime ji peclive chranit a s tim se kladou i vyssi naroky na nase zakanziky, aby nci nepodcenovali. Nastesti se vetsinou setkavame s pochopenim, proc to tak mame.

    My se take tesime na nase novinky a dekuji za prani k uspechu, to vzdy potesi.
    Take preji, at se dari.
    Hofy

  20. Tak savana sa zase raz ukazala... od 7.3. nie su schopni opravit nefunkcne generovanie Let`s encrypt certifikatov a ani mi nevedia dat ziadne info (a to snad ani nemusim spominat, ze oproti beznym hostingom si treba u savany za SSL priplacat, takze som zaplatil a sluzba nefunguje). Uvadzam to tu z dovodu, ze som na podporu pisal uz asi 4x krat a ziadny vysledok. Takze savane sa odporucam obklukou vyhnut a najst si iny hosting, kde sa problemy neriesia tyzdne ale hodiny/max. dni.

  21. Citace Původně odeslal matto Zobrazit příspěvek
    Tak savana sa zase raz ukazala... od 7.3. nie su schopni opravit nefunkcne generovanie Let`s encrypt certifikatov a ani mi nevedia dat ziadne info (a to snad ani nemusim spominat, ze oproti beznym hostingom si treba u savany za SSL priplacat, takze som zaplatil a sluzba nefunguje). Uvadzam to tu z dovodu, ze som na podporu pisal uz asi 4x krat a ziadny vysledok. Takze savane sa odporucam obklukou vyhnut a najst si iny hosting, kde sa problemy neriesia tyzdne ale hodiny/max. dni.
    Poprosim vas do PM cislo ticketu. Proctu si cele vlakno a ucinim patricnou napravu, pokud bude chyba na nasi strane. K tomu vam dame 6 mesicu hostingu zdarma. SSL a Lets Encrypt nasim zakaznikum funguje a normalne se generuji. Muze se jedna o specificky problem, nebo jen o nejake nedorozumeni.

    Dovolim si jeste informovat, ze stiznosti a dalsi pripominky je vzdy nejlepe posilat na email vedeni@savana.cz. Email mam do 5 minut na svem mobilu a kazdym emailem se zabyvam temer ihned, minimalne odpovidam, ze vse proverim. Forum je sice transparentni informace a je mozne psat i sem, ale k urychleni problemu to nijak nepomuze, kdyz bych sem nahodou nenakoukl i dnes. Dekuji za pochopeni.

    EDIT: prodel jsem nejake tickety z toho dne a nasel jsem to. Certifikat jsme pregenerovali za novy. Nicmene certifikat byl 12.3. nasim adminem opraven a funkcni. Chyba na nasi strane byla ta, ze jsme vas o oprave neinformovali. Zaroven netusim, proc se certifikat rozhodil, mozna pri nejakem zasahu v domenach z vasi strany, ale take mohlo dojit k nejake chybe na nasi strane. Zamern euvadim obe moznosti, abych na vas nic nehazel. Za toto neinformovani se tedy velice omlouvam, certifikat pregenerovat a vas ucet jsem prodlouzil o slibenych 6 mesicu. Nebot slo o chybu an nasi strane v tom, ze jsme vas neinformovali zpet. Dekuji za pochopeni.
    Naposledy upravil hofy : 17.03.2018 v 21:11

  22. Ahoj Hofy,
    předem se omlouvám za řešení problému tady, ale jedná se o opakující problém a nezdá se mi, že by se nějak řešil a jak sám píšeš je to tady více transparentní.

    Problém jsem první řešil s podporou na Savana.cz na helpdesku až poté jsem kontaktoval Seznam, obě odpovědi jak z helpdesku ze Savana.cz tak ze Seznamu je níže:

    11:02 Ivana Vozenilkova: Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?

    11:06 Petr Malec: Dobrý den, rád bych se zeptal na jednu maličkost,
    v pátek Fri, 16 Mar 2018 09:37:22 +0100 (CET) mi byl poslán email z adresy xxxx@seznam.cz (anonymizováno) na adresu info@petrmalec.cz (email server je hostován u Savana.cz), ale odesilateli přišla odpověď, že email nemohl být doručen
    Důvod / Reason:
    4.4.0 smtp; 217.16.187.38: Timeout while connecting.
    Persistent Transient Failure - Other or undefined network or routing status

    11:07 Petr Malec: Kontaktoval jsem tedy hosting (Savana.cz) a od nich mám odpověď tuto:

    11:07 Petr Malec: Dobrý den,
    Emailová služba z naší strany fungovala v pořádku.
    Pokud řešíte specificky problém s nedoručením pošty od konkrétního poskytovatele, pak je nutné se na odesílací stranu obrátit.
    Společnost seznam emailovou komunikaci v pořádku nenavazuje a převyšuje bezpečnostní hodnoty, které si musejí poskytovatele emailových služeb (jak na straně odesílatele tak i doručovatele) hlídat.
    Větší společnosti typu Google nebo i microsoft služby s tímto problém nemají, pouze na seznam musejí být nastaveny výjimky tak aby nedocházelo k omezení chtěné komunikace.
    Výsledkem výše popsaných vlastností vzniká problém, že pokud seznam provede změnu IP adresy, kterou ještě neznáme a není tak zařazena do vyjimky, tak narazí na bezpečnostní pravidla která platí i pro daleko větší emailové služby než je seznam.

    11:07 Petr Malec: Rád bych věděl, kde je tedy pravda a co s tím případně dělat.

    11:10 Ivana Vozenilkova: Rozumím. I z dané odpovědi, kteoru Vám savana zaslala vyplývá, že mají nastaveny určité limity na příjem pošty. Taregistrovali jsme i potíže, kdy si uživatelé z jejich schránek chtěli stáhnout poštu a hlášení bylo stejné. Savana má nastaven nějaký limit pro počet připojení za určitý čas a s emaily je to stejně. Nikdo ze savany nás nekontaktoval ohledně toho, že by rádi dostali seznam našich IP adres, aby mohli situaci na své straně vyřešit.

    11:11 Ivana Vozenilkova: Z naší strany není možné upravit jejich limity, museli bychom uměle snížit počet našich uživatelů a to není možné.

    11:12 Petr Malec: Dobře děkuji za odpověď, pořeším si to se Savanou, předpokládám, že je to jediný větší hosting se kterým je tento problém.

    11:14 Ivana Vozenilkova: Aktuálně neregistrujeme ádné potíže u jiných hostingů a ani uživatelé nás nekontaktovali s potížemi jinde. Samozřejm rádi poskytneme rozsahy IP adres, které používáme pro odchozí poštu i například pro stahvání pošty.

    11:15 Petr Malec: Dobře děkuji za odpověď.
    Problém jsem tedy nastínil, už jsem to řešil s podporou jednou, bylo mi řečeno, že IP adresa byla přidaná a že by se to už nemělo opakovat, evidentně je tu ten problém znovu. A to nechci asi přemýšlet o kolik emailu jsem přišel, protože ne pokaždé ti každý ten email pošle po určité době znovu.

    Prosím tedy o vyjádření a pokud možno o nápravu této situace, předpokládám, že tento problém má tedy většina lidí co má emaily na savaně.

    Děkuji.

  23. Citace Původně odeslal Petr Malec Zobrazit příspěvek
    Ahoj Hofy,
    předem se omlouvám za řešení problému tady, ale jedná se o opakující problém a nezdá se mi, že by se nějak řešil a jak sám píšeš je to tady více transparentní.

    Problém jsem první řešil s podporou na Savana.cz na helpdesku až poté jsem kontaktoval Seznam, obě odpovědi jak z helpdesku ze Savana.cz tak ze Seznamu je níže:



    Problém jsem tedy nastínil, už jsem to řešil s podporou jednou, bylo mi řečeno, že IP adresa byla přidaná a že by se to už nemělo opakovat, evidentně je tu ten problém znovu. A to nechci asi přemýšlet o kolik emailu jsem přišel, protože ne pokaždé ti každý ten email pošle po určité době znovu.

    Prosím tedy o vyjádření a pokud možno o nápravu této situace, předpokládám, že tento problém má tedy většina lidí co má emaily na savaně.

    Děkuji.
    Ahoj,

    seznam.cz poskytovatel je freemail. To je ma odpoved a melo by to stacit.

    Ale zkusme porovnat treba seznam a gmail.

    1. gmail nam posila srovnatelne, neli vetsi mnozstvi emailu a bez problemu. Bez znutnosti delat vyjimky - zrejme tam nekdo na druhe strane prochazi logy a vyhodnocuje strategii. I u nas je potreba obcas upravovat strategii. Jinak se to chova v dobe klidu, jinak pres svatky a veselo byva s vlnami spamu.

    2. obcas se stane (neni to pravidlo) ze smtp seznamu snizi tok mailu na nase smtp, tak ze o nich skoro nevime a pak bum, prijde mailova bomba. Otazkou je proc ty vlny (spam, technicky problem, opravuji ?) protoze pak je to nasobne mnozstvi emailu (zrejme aby se jich rychle z tech front zbavily) a logicky zacnou narazet na bezpecnostni limity naseho mailserveru.
    Ziskat z nich normalni cestou seznam vsech pouzivanych ip adres pro smtp bylo v dobe kdy jsme se o to pokouseli temer nadlidsky ukol. V podstate jediny zpusob byl filtrovat si je senderbase.org ale to bylo spolehlive jen tak na 70%.
    Protoze pak mam sice seznam, ale nevim ktere presne jsou ty spravne smtp a otvirat to na cely rozsah site pro seznam.cz ?

    3. on take obcas ty sve odesilajici IP prosmtp meni (logicky, bo se snazi dostat ze spamlistu) a zadne info o tom neni a my nemame kristalovou kouli, abysme na to prisli a zrusily limitovani tim ze si ho honem dame do vyjimek.

    Takze reseni na to je, ze proste seznamu povolime, at do nas busi jak se mu zlibi.
    Ale az bude ucpavat smtp konexe tak si vy platici zakaznici pockate az bude volno, protoze je zrovna na rade seznam.cz

    No a pokud slecna ze zakaznicke podpory tvrdi, ze my mame nejaky limit, tak ma pravdu, musime mit, to je logicke.


    Ale nerekla, ze oni maji take nastaveny limity a to cca 500 smtp spojeni / 5 minut a pak smula.
    Viz email:

    Dobrý den,

    uvedené chybové hlášení "421 4.7.1 You have been temporarily banned. Try again later or report" se vrací ve chvíli, kdy Vámi odesílané zprávy naráží na některý z našich provozních limitů na příjem zpráv. Intervaly těchto dočasných blokací jsou pět minut, doporučujeme upravit nastavení Vašeho odchozího serveru tak, aby dodržoval následující hodnoty:

    500 spojení na každých 5 minut s max. objemem do 100 000 e-mailů o celkových datech 180 MB

    Děkujeme za pochopení

    S přáním pěkného dne

    ---------------------------------------------------------
    XXXXXX YYYYYY
    Techdesk
    Seznam.cz, a.s.


    A vysledek je pak:

    77.75.76.42 [00007FB726461700] 23:58:05 Client session <<< 421 4.7.1 You have been temporarily banned. Try again later or report to .

    To je z komunikace s zadosti o odblokovani, kdy odmitli zavest jakykoliv whitelist na nase IP adresy, takze nas takhle blokuji permanente neustale.

    A to vlastne treba jen proto ze umoznujeme klientum aby si od nas preposilali kopie na schranky u seznamu.

    Je tedy si nutne polozit si otazku, proc se Seznam nedrzi svych vlastnich doporuceni, na davkovani odesilane posty na cizi servery, jak zde v tomto emailu radi jejich pracovnik?

    Problem s emaily z free sluzeb jsou obecne pomerne caste, nicmene dobre maskovatelne. Pokdu email nedojde, nikoho to neboli, nebot to nevi, ze mel nejaky dostat. :)

    ZAVER:
    Kazda sluzba ma a musi mit sve limity a ochrany. Seznam si pro nas lepsi limit odmitl zavest. My musime, protoze "vsichni" maji preci emaily na seznamu.
    Ja bych osobne email na seznamu nepouzil na nic vic nez jako registracni email na "odpad" z ruznych jinych stranek.
    Ale to berte jako muj osobni nazor.
    Je jasne, ze bezny uzivatel tohle neresi a nevnima a mysli si, ze Seznam to ma preci vymakane.
    Nerikam ze nema, ale limituje vse, jako ostatni a snazi se svou "pravdu" vnucovat vsem ostatnim.

    Za nas ze savana.cz pokud jde o postup jak dal. Predam celou komunikaci s zadosti o napravu primo cloveku, ktery ma na starosti vsechno co se toci okolo serveru a sluzeb aby to cele prosel a zjistil proc ma porad s nama ten seznam.cz takove problemy.
    Pozadam jej aby zjistil pripadna "slaba mista" v aktualnim setupu a pokusil se najit reseni, jak to udelat lepe.

    Vic ted udelat pro to nemuzu.
    Hofy

  24. Ahoj Hofy,
    já to chápu, vysvětli mi, ale proč tento problém má jen savana.cz z těch větších webhostingu, aspoň dle seznamu?
    Přece nejsem jediný kdo má u vás tento problém.
    Chápu, že Seznam není ideální email, ale bohužel ho používá stále velké množství lidí a když je to nepováženou tak i majitele firem apod.

  25. Moc tomu problému nerozumím, každopádně mě docela orosilo.. občas se nějaké emaily ztrácí, ale nikdy jsme to nepřisuzovali Seznamu..
    pokud bychom zjistili, že v nějaké měřitelné míře je problém v komunikaci emailů mezi námi a Seznamem, tak Savana s prominutím "letí" na hodinu. V situaci, kdy mi Savana hostuje emailovou komunikaci pro eshop 1M+ měsíčně, nemůžu si dovolit rozhodovat subjektivně co je dobrý a co špatný freemail hosting, ať už je chyba na straně Savany nebo Seznamu, tak jako všude je to bohužel na tom "menším", zařídit aby se to dalo dohromady. Jsem moc rád že jste to otevřeli a že to Hofy předal k řešení. Na druhou stranu jak sám píše, za ten asi rok co tam naše emaily leží jsme zaznamenali různé problémy, ale přímo tenhle se Seznamem ne, možná proto že to co se nedoručí, to nikomu nechybí... ale taky nám tak můžou utíkat peníze.

  26. Citace Původně odeslal Petr Malec Zobrazit příspěvek
    Ahoj Hofy,
    já to chápu, vysvětli mi, ale proč tento problém má jen savana.cz z těch větších webhostingu, aspoň dle seznamu?
    Přece nejsem jediný kdo má u vás tento problém.
    Chápu, že Seznam není ideální email, ale bohužel ho používá stále velké množství lidí a když je to nepováženou tak i majitele firem apod.
    Ahoj, tak Seznam ti odpovidal pres na to, na co jsi se ptal a co jsi s nimi resil. Nerikam, ze ma "problemy" i jinde, ale pokud by mel, myslis si, ze by ti sami od sebe nahlasili, ze jejich sluzba ma problemy i na dalsich hostinzich? Urcite si odpovis, ze NE. Nereknou ti to, proc by to delali. Ono nejde ani tak o vypadek sluzby, jako spis o "vlastnost" emailove komunikace jako takove, kterou nelze nikdy absolutne garantovat. Viz. nase obchodni podminky a odstavec "Poskytovatel se zavazuje zajistit provoz e-mailových schránek v režimu tzv. "Best
    effort delivery" (s nejlepší snahou o doručování). Zákazník bere na vědomí, že
    dostupnost a spolehlivost emailové služby nelze s ohledem na její povahu
    garantovat. Poskytovatel rovněž neodpovídá za případnou škodu, která
    Zákazníkovi vznikne v souvislosti s provozem e-mailových služeb Poskytovatele.
    "

    A pote se take zkus zamyslet, proc Seznam neresi proaktivne problemy s jejich sluzbou smerem k nam a nekontaktuje nas, abysme se dohodli na nejakem obosumernem reseni a proc se to tak deje, ze je blokujeme? To musime my resit oba dva smery a proc si nasi zakaznici hned mysli, ze chyba musi byt na nasi strane? Ze by pocit nejake nadrazene moci? Ze stejneho duvodu pote pada veskera vina na nas? Ja se ptam, kde ten pocit vznika?
    Nase starost je email smer od nas pryc. Seznamu starost by mela byt smer od nich jinam. Tak to je.
    Jelikoz mam za tech cca 25 let, co delam v oblasti internetovych sluzeb par znamycha kontaktu, tak na jednom nejmenovanem freehostingu se problem s frontou neodeslanych emailu resili prikazem DELL ALL ve slozce outbox. A bylo po problemu. To je kouzlo freesluzeb. Negarantuji totiz vubec nic.
    To, ze velmi casto vidim na autech kolem sebe reklamu, kde maji firmy www.jmenojejichfirmy.cz a pod tim email jejichfirma@nejakyfreemail.cz, tak se jen pousmeju a vim jedno, ze ta firma hodne riskuje a neuvedomuje si ta rizika.
    Neni to tak davno, kdy se jednomu freemailu stalo to, ze se velkemu mnozstvi uzivatelu ztratila cast, nebo cely inbox. Treba si to tu jeste nekdo pamatuje. A vysledek a odpoved freemailu? SORRY a konec.
    Zkus si pres strycka googla treba vyhledat nejake pripady, kde se komu ztratil obsah emailu na nejakem fremailu a procti si obchodni podminky freemailu.
    Mozna budes velmi prekvapen.

    Mej se fajn
    Hofy

    ---------- Příspěvek doplněn 21.03.2018 v 09:38 ----------

    Citace Původně odeslal freedyspeed Zobrazit příspěvek
    Moc tomu problému nerozumím, každopádně mě docela orosilo.. občas se nějaké emaily ztrácí, ale nikdy jsme to nepřisuzovali Seznamu..
    pokud bychom zjistili, že v nějaké měřitelné míře je problém v komunikaci emailů mezi námi a Seznamem, tak Savana s prominutím "letí" na hodinu. V situaci, kdy mi Savana hostuje emailovou komunikaci pro eshop 1M+ měsíčně, nemůžu si dovolit rozhodovat subjektivně co je dobrý a co špatný freemail hosting, ať už je chyba na straně Savany nebo Seznamu, tak jako všude je to bohužel na tom "menším", zařídit aby se to dalo dohromady. Jsem moc rád že jste to otevřeli a že to Hofy předal k řešení. Na druhou stranu jak sám píše, za ten asi rok co tam naše emaily leží jsme zaznamenali různé problémy, ale přímo tenhle se Seznamem ne, možná proto že to co se nedoručí, to nikomu nechybí... ale taky nám tak můžou utíkat peníze.
    Dobry den,

    jedna se spise o zbytecnou paniku. Vyzkousejte si neco poslat smerem od nas neco na seznam a smerem ze seznamu k nam. Emaily chodi a prichazi.
    Pokusim se vysvetlit, jak to funguje.
    Pokud se prekroci na jedne ci druhe strane nejaka kvota, tak se server na nasi strane (za nasi stranu mohu hovorit) chova tak, ze si email schova do slozky "odeslat znovu pozdeji". No a zkousi to v ruznych intervalech dalsich 48 hodin. Nejdrive to posle jednou za pul hodiny, pak jednou za hodinu, pak jednou za dve hodiny a umyslne si ty pokusy od sebe vzdaluji.
    Pokud se email nepodari dorucit, tak VZDY prijde nasemu zakaznikovi info, ze se email nepodarilo dorucit a napise se i proc. To same prijde i odesilateli emailu ze seznamu, ale neznam ten cas a intervaly atd.

    Pokud se ale email ztrati v te "bubline", tak to je uz zavaznejsi problem a to si dovolim smele tvrdit, ze u nas smerem k nam se to stat nemuze, protoze my dodrzujeme veskere standardy co se tyka emailovych protokolu a jak by se to melo delat. My zadnou postu nezahazujeme. Jakmile ji prijmeme, projde spam filtrem a pokud je email OK, pustime ho k zakaznikovi. Nebo spadne do slozky SPAM, zavirovane emaily hned mazeme.

    Jeste jednou opakuji, ze emailova komunikace na celem svete je provozovana v rezimu "Best effort delivery" a neni ji mozne plne garantovat.

    Zaverem chci napsat, ze to je zbytecna histerie. Emaily normalne chodi a funguji, jen se muze stat, ze jedna ci druha strana narazi na urcite limity, tak se email odposle pozdeji a nebo se vrati jako nedoruceny. Jedna ze stran se to dozvi, co se stalo.
    My jsme vcera ty limity na nasi strane upravili, abysme vysli vstric nasim zakaznikum.
    Freemaily nema zadny webhoster rad. Lita od nich tuny spamu, viru, nechtenych zprav a balastu. Spatne se to reguluje. Je totiz rozdil, kdyz muze seznam nastavit limit proti jedne domene, ktera ma 5 schranek a my proti domene seznamu, ktera ma miliardu schranek, ktere jsou navic zneuzivany a vyuzivany jako ruzne preposilace, odpadni schranky pro kopie zprav jinde atd.

    Zakaznika to nezajima, ale to je chyba, ze lide nevedi, co se skryva pod slovem "free" a jak emaily vlastne funguji. A dodnes nechapu, kde pote berou tu jistotu, ze na freemailu je vse OK a jinde to musi byt spatne. Jsem az prekvapen, ze pote nepisi na jien webhostingy, kdyz se na fremailu smaze komplet, nebo cast jejich posty. Hlavni je, ze objednavky na eshopu se delaji pres system eshopu a ne emailem.

    Hezky den preji a zadnou paniku :)
    Hofy
    Naposledy upravil hofy : 21.03.2018 v 09:45

  27. Citace Původně odeslal freedyspeed Zobrazit příspěvek
    Tady nic takového není, parametry jsou super, ale tyhle blokace jsou mi fakt noční můrou, kdy mi z práce zavolají, že jim zase nejedou emaily..
    Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Kdyby s tim meli problemy nasi zakaznici ve vetsim mnozstvi, tak nas klepne a oni nas ukamenuji.
    Tohle je přesně důvod proč jsem to psal sem, nejde o to Savanu nějak pomluvit, ale nevěřím že jsem jedinej kde někdo zapomene změnit heslo a to, co pak následuje je peklo (tzn. v nejlepším případě cca 3 hod firma komplet bez mailů).

    - mazání banu ve webcontrolu je supernápad
    - webcontrol jako takový mi vyhovuje.



    Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Abych lidem vysvetlil, kteri presne nevi, o co jse, tak jde o blokaci IP, pokud se nekdo stale neuspesne loguje treba 60x behem hodiny. Neznamena to, ze zablokujeme celou sluzbu, jen IP, ze ktere “utok” jde a to na 24 hodin.
    Tohle bych si ještě dovolil taky okomentovat - za 1, Savana ale za tu hodinu ignoruje dalších 1000x korektních připojení se správným heslem co šlo taky z té ip, neřeší že z té ip se všechny maily včetně toho "špatného" několik let zpětně normálně přihlašovaly, a především vůbec neřeší to, že těch 60x špatných pokusů během hodiny je pořád s jedním a tím samým heslem, nebo dokonce se starým heslem - tzn. žádný útok. A za 2, v případě různých office buildingů, wifi providerů apod. kde řada lidí/firem jede pod jednou ip adresou poskytovatele to znamená, že jeden člověk shodí všechny ostatní firmy/lidi, kteří s tím nemají nic společnýho. Pokud tam nedejbože je na té ip i třeba public wifi pro zákazníky, nemusí mít s tou firmou vůbec nic společnýho - což by btw bylo celkem zajímavý pruzení konkurence nebo někoho kdo mě štve, kde mají maily zjistím snadno z DNS.. chce to trochu víc logiky a ten banovací systém trochu chytřejší, minimálně z českých ip, u spojení někde z Ugandy se to asi dá ještě pochopit.

    Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Jinak mam dobrou zpravu i ohledne blokace tech IP pri chybnem heslu. Dnes nas sefadmin mel poradu s administratory a dohodli se na zmenseni "sikany" ze strany teto ochrany, tak by to mohlo pomoci, ale stejne uzpornuji, abyste si dali pozor na zbytecne chyby a problemy, ktere nase ochrana zachyti.
    Super!! Nešlo by třeba poslat email na kontakt u účtu s detailama, aby to šlo řešit včas? Tak jako když má někdo děravý wordpress, taky nejdřív napíšete a neblokujete.


    K tomu seznamu - to jsem mám dojem řešil dokonce tady s Hofym, seznam skončil na spamlistech, tak změnili ip adresu pro svoje servery, a v tu chvíli byly starý whitelistovaný ip k ničemu a narazili na limity jako každej jinej. Buďte rádi, že je nemáte u ekonomie (centrum.cz, volny.cz, atlas.cz) s tou příšerností virusfree, kde vám je rovnou ideologicky filtrujou a ty "špatný" zahoděj - žádná fronta, žádný spadnutí do spamu, žádný NDR pro odesílatele, prostě delete, no stress :-) To ještě dalece překračuje jejich dřívější "funkci" odmítání mailů z hláškama, který snad dělal náhodnej generátor, kterej si hodil kostkou a tu chybu co vyšla tam hodil.

    K těm freehostingům - takhle pokud vím zmizely komplet maily mimo jiné na email.cz, když ho před seznamem mělo ATC nebo kdo a rozpadlo se jim pole.


    Každopádně - Savana je asi jedinej hosting, kde vám na fóru odpoví majitel, řeší problémy a náměty, do zblbnutí vysvětluje :-) a tak. To je obrovská konkurenční výhoda a je to i fajn, odpovědi o budoucích funkcích atd jsou fundovanější než od nějaký vyškolený pracovnice helpdesku. To je pro mě prostě super, vím že kdyby mě nedejbože poslal helpdesk do (_._) tak mu napíšu, tady je vidět že se odpovědím nevyhýbá a snaží se pomoct

Hostujeme u Server powered by TELE3