Chcete si koupit Webtrh?
Stránka 52 z 56 PrvníPrvní ... 241424344454647484950515253545556 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 531 až 1 560 z 1672

Savana.cz - zkušenosti?

  1. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Prave tento mesic dokoncujeme fyzickou migraci zbyvajicich serveru do noveho datacentra, kde mame i vlastni anti DDOS ochranu. Tarify jsou na to pripraveny (webhostingove jsou lepe, nez ty VPS). Pri te fyzicke migraci mezi datacentry dokoncime i migraci novych imagu na zbyvajici servery a pote budem emoci HTTP/2 do webcontrolu pustit, aby si jej mohl kazdy aktivovat. Casove to nedokazu odhadnout, ale radove tydny.
    Super, těším se! :)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. EDIT: Jednalo se o specifické nastavení v mém účtu. Většina domén byla nastavena na sdílenou IP adresu, kterou bylo třeba po migraci změnit na novou.
    Naposledy upravil maresj : 29.04.2017 v 10:14

  4. Hofi kur*a začněte už konečně dodržovat procesy hlášení o výpadku, pokud o něm doopravdy víte!

    Úplně to samé jako přes kopírák se stalo před půl rokem...

    MySQL VPS spadne v sobotu... OK stává se... OK není kam zavolat... Beru... ALE... Víte o tom? Pokud ano, tak to sakra už konečně někam napište...

    Naposledy jste se vymlouvali, že technik chyboval a nikam to nenapsal, ale už to řešil 6 hodin.... Co bude dnes? Opět o tom technik věděl už od 3 od rána a nikam to nenapsal? Todle mě fakt nebaví...

  5. Ahoj,

    musim se velmi, ale velmi omluvit za dnesni vypadek serveru DB VPS SSD 1. Jak je uvedeno an nasich strankach, tak server nejel od zhruba 3:06 do 9:14.

    Ted bych chtel vysvetleni pojmout ve dvou rovinach. V jedne rovine napisu, co bylo pricinou toho vypadku serveru a co pro to udelame, aby se to neopakovalo a v druhe rovine vysvetlim, co se stalo spatneho dnes v noci, ze nas administrator problem nevyresil. Napisi to uprimne, bez obalu a obchnoch recicek, nebot jsem sal velmi rozcileny a tohle se jiz u nas nesmi opakovat.

    Tak nyni se tedy vyjadrim k problemu, co se stal na serveru s DB.
    Server s DB pro tarify DB VPS SSD bezi bohuzel stale na starem jadru, je to jeden z poslednich serveru, ktery jej jeste ma. Urcite si rada nasich klientu zde vzpomene, ze jsme pred par mesici migrovali postupne vsehcny nase servery na nove systemy a jadra, abysme se tohoto problemu vyhnuli. DB VPS server1 je ale stale na starem jadru, jiz mame ve firme novy server, ktery jej nahradi a bude na nem novy system, ktery tento obcasny kolabs serveru vyresi.
    Server byl online bez vypadky zhruba 6 mesicu. Obcas kazdy server ma problemy a spadne, to je bezna vec, ale nesmi selhat monitoring, o kterem se zminim v druhe casti me reakce na opravnenou stiznost JVICe. Jedna se tedy velmi zkracene o softwarovy BUG hypervizora virtualizace ve spojeni s aktualni verzi kernelu, kteru vyresime tim upgradem.

    Tak a nyni k druhe casti, jak je mozne, ze nejaky server nebezel cca 6 hodin? Na strankach mam informaci, ze mame technicky dohled 24/7 a take ze ho mame!
    Jak jsem psal jiz na zacatku, server mel problemy od cca 3:06 a a sam jsem se podival do logu monitoringu a ten zacal ve 3:06 volat a posilat SMS odpovednym pracovnikum, kteri maji mit sluzbu. Kolega, ktery mel primarni sluzbu opravdu problem sel resit, a zjistoval, co se deje. Hlasil se totiz vypadek jineho serveru, ktery ale byl funkcni. VYpadek toho serveru byl hlasen, stejne jako dalsi prave jako dusledek kvuli uctum, ktere maji zakoupeny balicek DB VPS SSD.
    Monitoring DB VPS SSD 1 serveru ale hlasil ze je OK a admina, ktery mel sluzbu NENAPADLO, OPAKUJI NENAPADLO proverit souvislost mezi temi chybami z jinych serveru, aby se sam a rucne podival na fyzicky server s tou databazi. Misto toho se zachoval diletansky a hlaseni monitoringu ignoroval, nebot podle jeho slova (volal jsem mu velmi rozcilem) vse jelo. Ale NEJELO! Tady je jednoznacne chyba a problem na strane administratora, ktery neudelal co mel a na cely problem se vykaslal a cele to odflaknul.
    Prave druh zavady v jadre serveru s DB zpusobuje, ze se monitoringem hlasi jako funkcni, ale on ten kernel "vyzere" vsechna CPU postupne az server je jako zivy/mrtvy, proste sluzby jsou ve zvlastnim stavu. Od toho mame zive administratory, aby problem dokazali najit. Pokud si onen admin nevedle s problemem rady, mel volat nadrizenemu, ktery mel problem resit s nim a vzhledem k jeho vetsim zkusenostem byl na problem nejspise spolecne prisli ihned.

    Tudiz zaverem bez obalu musim napsat, ze verejne lincovani je opravnene, nebot zde selhal lidsky faktor, podobne jako pred pul rokem. Tohle nema cenu zbytecne omlouvat, je to tak, stala se chyba na nasi strane, za kterou se velmi omlouvam.

    Vyvozeny zaver:
    1. pristi tyden provedeme upgrade serveru na novy engine, ktery tento druh zavady eliminuje
    2. po velmi neprijemnem telefonatu s dotycnym kolegou jsem zajistil, ze se tento pristup k praci jiz nebude opakovat
    3. monitoring fungoval jak mel a o problemu jsme byli ifnormovani behem jedne minuty, nicmene i tak monitoring vylepsime ve spojeni s dalsimi nastroji, aby lepe informoval a pripade dalsi druhy testu na sluzby.

    Velmi se omlouvam vsem postizenym uctum. Ikdyz vypadek byl mimo spicku, uvedomuji si tu odpovednost a verte mi, ze sam jiz od rana delam vse pro to, aby se to neopakovalo a jsem tou veci velmi rozcileny, stejne jako vy. Muzeme monitorovat sebelepe, ale pokud zamestnanci nedelaji precizne to, za co jsou placeni, je cela prace a snaha k nicemu.

    Dekuji za pozornost a velike pochopeni
    Hofy

    P.S. prominte mi pripadne preklepy, pisu to rychle, dokud jsem v razi, tohle se uz nesmi opakovat!

  6. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    zde selhal lidsky faktor
    S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože tady je na vině špatný návrh. Monitoring měl pokládat zkušební dotazy do zkušebních databází a v případě výrazné odchylky přepnout na online repliku. Tady je pro mě minimálně špatná zpráva, že je ten DB server bez online zálohy, ale na druhou stranu chápu, že pokud chtějí zákazníci nízkou cenu, tak s tím asi počítat nemohou.

  7. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Ahoj,

    musim se velmi, ale velmi omluvit za dnesni vypadek serveru DB VPS SSD 1. Jak je uvedeno an nasich strankach, tak server nejel od zhruba 3:06 do 9:14.
    Monitoring sice možná fungoval a jen operátor na to kašlal, každopádně pokud se to že vám nefunguje systém dozvíte až po několika hodinovém výpadku od naštvaných zákazníků tak je gigantický průšvih. Kdybyste tam měli NONSTOP podporu, mohlo se to vyřešit daleko rychleji - vy byste se o skutečném stavu problému dříve dozvěděli a zákazníci by byli informováni že se to už řeší. Jenomže vy jste ji zrušili jako "přebytečnou"...

    Mimochodem, prohlášení že to bylo "mimo špičku" je bohužel celkem "mimo mísu". Jednak existují i jiná časová pásma než to naše, druhak pro indexující roboty vyhledávačů pracovní doba neplatí. Jaký bude mít vliv několika hodinový výpadek na pozice v Google ukáží až nejbližší dny.

    No ale stalo se, důležité je že se z toho snad poučíte do budoucna. Plánujete nějaké kompenzace za to, že "příplatkový systém pro náročné" nefungoval a že až sami zákazníci za vás museli suplovat funkci monitoringu?

  8. Citace Původně odeslal Samson Zobrazit příspěvek
    S tímto bych si dovolil nesouhlasit, protože tady je na vině špatný návrh. Monitoring měl pokládat zkušební dotazy do zkušebních databází a v případě výrazné odchylky přepnout na online repliku. Tady je pro mě minimálně špatná zpráva, že je ten DB server bez online zálohy, ale na druhou stranu chápu, že pokud chtějí zákazníci nízkou cenu, tak s tím asi počítat nemohou.
    Navrh to neni spatny. Je to presne takovy navrh, ktery je prodejny na CZ webhostingovem trhu.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.05.2017 v 14:25 ----------

    Citace Původně odeslal Kovboj Zobrazit příspěvek
    Monitoring sice možná fungoval a jen operátor na to kašlal, každopádně pokud se to že vám nefunguje systém dozvíte až po několika hodinovém výpadku od naštvaných zákazníků tak je gigantický průšvih. Kdybyste tam měli NONSTOP podporu, mohlo se to vyřešit daleko rychleji - vy byste se o skutečném stavu problému dříve dozvěděli a zákazníci by byli informováni že se to už řeší. Jenomže vy jste ji zrušili jako "přebytečnou"...

    Mimochodem, prohlášení že to bylo "mimo špičku" je bohužel celkem "mimo mísu". Jednak existují i jiná časová pásma než to naše, druhak pro indexující roboty vyhledávačů pracovní doba neplatí. Jaký bude mít vliv několika hodinový výpadek na pozice v Google ukáží až nejbližší dny.

    No ale stalo se, důležité je že se z toho snad poučíte do budoucna. Plánujete nějaké kompenzace za to, že "příplatkový systém pro náročné" nefungoval a že až sami zákazníci za vás museli suplovat funkci monitoringu?
    Zakaznicka podpora 24/7 neslouzi k hlaseni vypadku. Jiz jsem se k problemu vyjadril, kde je problem, dalsi rozebirani "coby kdyby" nema smysl.
    Kazdopadne zakaznici nic nesuplovali. Problem vznikl na zaklade velmi spatne prace jednoho z administratoru, monitoring jej vyzval k akci, ale on neprovedl co mel.
    Opravdu sedet tam 24/7 nema smysl, aby nam zakaznici hlasili vypadky.
    Co se tyka googlu, nejednalo se o vypadek webserveru, pokud nedoslo k pripojeni do DB, zalezi na kazdem klientovi, jak ma svou stranku osetrenou. Vzdy je nutne pocitat, ze se neco muze pokazit. Dokud to bude technika, na ktere bezi SW, je nutne pocitat se vsim. Na druhou stranu netusim a ai to netusi nikdo, jake mechanizmy google cini. VYpadky ma jednouz a cas uplne kazdy, tomu se nelze vyhnout a verim, ze i google s timto pocita.
    Kazdy zakaznik muze vyuzit pisemnou reklamaci na zaklade nasich obchodnik podminek.

  9. Hofi, už jsem to psal minule. Zkusím to ještě upravit, aby to bylo možná "lépe prodejné"...

    Nová stránka hlášení výpadku
    - V administraci přibude nová záložka "Hlášení výpadků"
    - Stránka obsahuje seznam mých předplacených služeb a textové políčko pro nějaký text (max. třeba 100 znaků)
    - Submit "Nahlásit výpadek"

    Abych tuto stránku viděl, tak

    1) měsíčně budu platit navíc třeba 50 Kč (něco jako "Support Plus")
    nebo
    2) před odesláním bude nutné zaplatit například 99 Kč přes SMS (aby to bylo rychle) nebo kartou.

    Nice to have: Pokud by již probíhal nějaký výpadek, který se mi dotýká, tak by na stránce bylo info "Právě řešíme výpadek týkající se Vašich služeb."

    Osobně by se mi líbil bod 2. V dannou chvíli bych to klidně zaplatil úplně bez problémů.

    Přijde ti to doopravdy tak nesmyslné řešení problému? Monitoring a ani lidské zdroje nikdy nebude fungovat na 100%. To ti potvrdí každý, kdo se pohybuje v IT.

  10. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Zakaznicka podpora 24/7 neslouzi k hlaseni vypadku. Jiz jsem se k problemu vyjadril, kde je problem, dalsi rozebirani "coby kdyby" nema smysl.
    Zákazník by vám řekl co přesně nefunguje, komunikace s ním by nemohla skončit jen odfláknutou kontrolou "tady všechno funguje a tak budeme další chybová hlášení po dobu 6 hodin ignorovat".
    Ostatně i to, že jste to v 9 hodin konečně opravili nejspíš souvisí s tím, že to je čas kdy vás zákazníci začali nahánět že jim servery neběží. Sám jsem vám to hlásil v 8 ráno a počítám že jsem nebyl jediný.

    ---------- Příspěvek doplněn 06.05.2017 v 15:38 ----------

    Mám platit za to, že si placený hosting nevšimnul několika hodinového výpadku u své příplatkové služby a já ho na to upozornil?
    Hmm, asi žiju na jiné planetě, mě to přijde jako totálně nesmyslný nápad.


    Citace Původně odeslal jvic Zobrazit příspěvek

    Abych tuto stránku viděl, tak

    1) měsíčně budu platit navíc třeba 50 Kč (něco jako "Support Plus")
    nebo
    2) před odesláním bude nutné zaplatit například 99 Kč přes SMS (aby to bylo rychle) nebo kartou.

  11. Dekuji za prispevky. Chyba byla na nasi strane a postaram se o to, aby se v pripade vypadku resili z nasi strany vse jak ma.
    A opravdu neni reseni to, aby u nas nekdo sedel i v noci a cekal na telefon od zakaznika, aby mu jednou za pul roku nahlasil vypadek. Mozna to vypada krute, ale tak to neni.
    A opet se budu opakovat, ze nic z toho, co se tu pise nebylo, kdyby jeden zamestnanec svedomite plnil sve ukoly.

    Berte tohle prosim jako moji posledni reakci, nemam k tomu jiz co dale napsat.
    Dekuji za pochopeni.

  12. Hofy opět děkuju za upřímnost a důkladný popsání problému - respekt za to.

    Když už se to nakouslo, taky bych se přimlouval za lepší informovanost o výpadcích během nich, zatím není spíš žádná nebo až zpětně. Typicky když na pár hodin spadne mailserver, tak mě začnou bombardovat zákazníci co se děje že jim nejde mail, já se na helpdesk nedovolám a při čekání na chat bych zešedivěl - což je pochopitelný, každej chce vědět co se děje. Naštěstí se to neděje moc často :-)

    Vím, že se to nepříjemně přiznává, a kolikrát člověk hned neví, kde je chyba nebo za jak dlouho to pojede - ale bylo by super, kdyby v administraci vyskočila výrazná červená hláška "Vážení zákazníci, řešíme technické problémy na mailserveru, omluvte dočasnou nedostupnost služeb, obnovení očekáváme za xxx hod" nebo "na seznamu to jsou pitomci co si nechali zablacklistovat svoje mailservery, omluvte dočasné zpožďování mailů na seznam" apod, prostě abych pokaždý nemusel být já, kdo kontaktuje hosting a zjišťuje co se děje. Nebo rovnou ta kolonka na výpadky - to by bylo super

    ---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 14:17 ----------

    a když už jsme u toho, nešel by nějak poupravit ten příšernej systém blokací? Opět jsem s tím měl problém, do firmy přijde někdo se starým telefonem kde má uložený starý heslo, a savana do pár hodin zablokuje komplet maily pro celou firmu, tedy její (českou!) ip. Pochopil jsem minule, když šéf firmy odjel na Seychely, že spadá pod nějakej africkej rozsah na blacklistu, budiž. Ale zablokovat českou ip, přes kterou se +- 5 let každý den připojuje 10-15 emailových účtů kvůli jednomu zařizení se starým heslem, to je celkem silný kafe.

    A jako bonus když to potřebuju pochopitelně urgentně vyřešit, tak se musím doprošovat na helpdesku, kde mě drtěj dotazama jako jestli funguje webmail nebo internet aniž se někam do logu podívaj, protože to prý nemusí být zablokovaný (nevím, jak jinak to napsat, než že savana blokuje ip x.x.x.x imap na 143/993 a končí to connection refused). Když to teda konečně někomu "předaj", tak musím 3 hodiny čekat, než mi někdo napíše mail že to savana opravdu blokuje, já požádám o odblokování, podpora mi odepíše že tedy taky požádá o odblokování a za nějaký čas se to rozjede.

    Tohle mi příšerně otravuje a komplikuje život, a je to neskutečně brutální řešení odstřihnout celou firmu od mailů - šlo by udělat něco jako:
    1, whitelist ip, který se roky korektně připojujou, s podstatně volnějšíma podmínkama (ono jeden pokus o přihlášení za půl minuty z mailovýho klienta se špatným heslem toho bruteforcem moc neprolomí)
    2, nebo "chytřejší" whitelist, kde přijde třeba jen emailový upozornění, nebo sám pozná že jde pořád o stejný heslo a tím pádem neřeší
    3, nebo když už, tak zablokovat jen konkrétní problémový email z konkrétní ip apod.
    4, nešla by ta podpora nějak zrychlit a zefektivnit? Doprošovat se v pracovní špičce tři hodiny o odblokování mailů mě moc netěší. Pochopím, že všichni hned všeho nenechají kvůli jednomu zákazníkovi co mu nejdou maily, ale vyhledat v logu ip kterou jim dám a tu odblokovat bude tak 2 minuty času i s uvařením kafe. Pro mě je tohle úplná priorita, protože mě pruděj zákazníci že stojej a nemůžou pracovat. Nešlo by u vás upravit nějaký procesy, tak aby se tomu třeba do půl hodiny někdo začal věnovat?

  13. Od dnešního dne podporujeme HTTP/2 na všech tarifech. Zapnutí/vypnutí tohoto protokolu se provádí ve webcontrolu pro každou doménu zvlášť.

    ---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 16:16 ----------

    Citace Původně odeslal xtcw Zobrazit příspěvek
    Hofy opět děkuju za upřímnost a důkladný popsání problému - respekt za to.

    Když už se to nakouslo, taky bych se přimlouval za lepší informovanost o výpadcích během nich, zatím není spíš žádná nebo až zpětně. Typicky když na pár hodin spadne mailserver, tak mě začnou bombardovat zákazníci co se děje že jim nejde mail, já se na helpdesk nedovolám a při čekání na chat bych zešedivěl - což je pochopitelný, každej chce vědět co se děje. Naštěstí se to neděje moc často :-)
    Ze stejného důvodu chodím po firmě vždy za člověkem, který měl/má službu a řešil nějaký výpadek, proč jako první nenapíše novinku na web. Stačí krátké oznámení typu "víme o tom, řešíme to", aby klienti byli klidní, že se někdo v tuto chvíli i jejich problémem zabývá. Nechápu to, proč je to tak složité pochopit a pořád to nedělají jak mají!

    Citace Původně odeslal xtcw Zobrazit příspěvek
    Vím, že se to nepříjemně přiznává, a kolikrát člověk hned neví, kde je chyba nebo za jak dlouho to pojede - ale bylo by super, kdyby v administraci vyskočila výrazná červená hláška "Vážení zákazníci, řešíme technické problémy na mailserveru, omluvte dočasnou nedostupnost služeb, obnovení očekáváme za xxx hod" nebo "na seznamu to jsou pitomci co si nechali zablacklistovat svoje mailservery, omluvte dočasné zpožďování mailů na seznam" apod, prostě abych pokaždý nemusel být já, kdo kontaktuje hosting a zjišťuje co se děje. Nebo rovnou ta kolonka na výpadky - to by bylo super
    Vůbec nejde o to, že něco nechceme přiznat. Naopak, když je vše transparentní, je to z dlouhodobého hlediska lepší, serioznější a profesionálnější. Tudíž něco, co se pokazilo a musíme to spravit my, tak na web dáváme vždy novinku a pokud je to aktuální výpadek, je na home webu savany hned zvýrazněn a tuším celý červený, aby každý věděl hned a všiml si toho. Jukni se do sekce NOVINKY a tam do VYPADKY a tam najdeš historii různých výpadků. Takže opravdu nemáme důvod něco skrývat, výpadky u nás nejsou na denním pořádku, takže se toho nebojíme.
    Citace Původně odeslal xtcw Zobrazit příspěvek


    ---------- Příspěvek doplněn 09.05.2017 v 14:17 ----------

    a když už jsme u toho, nešel by nějak poupravit ten příšernej systém blokací? Opět jsem s tím měl problém, do firmy přijde někdo se starým telefonem kde má uložený starý heslo, a savana do pár hodin zablokuje komplet maily pro celou firmu, tedy její (českou!) ip. Pochopil jsem minule, když šéf firmy odjel na Seychely, že spadá pod nějakej africkej rozsah na blacklistu, budiž. Ale zablokovat českou ip, přes kterou se +- 5 let každý den připojuje 10-15 emailových účtů kvůli jednomu zařizení se starým heslem, to je celkem silný kafe.

    A jako bonus když to potřebuju pochopitelně urgentně vyřešit, tak se musím doprošovat na helpdesku, kde mě drtěj dotazama jako jestli funguje webmail nebo internet aniž se někam do logu podívaj, protože to prý nemusí být zablokovaný (nevím, jak jinak to napsat, než že savana blokuje ip x.x.x.x imap na 143/993 a končí to connection refused). Když to teda konečně někomu "předaj", tak musím 3 hodiny čekat, než mi někdo napíše mail že to savana opravdu blokuje, já požádám o odblokování, podpora mi odepíše že tedy taky požádá o odblokování a za nějaký čas se to rozjede.

    Tohle mi příšerně otravuje a komplikuje život, a je to neskutečně brutální řešení odstřihnout celou firmu od mailů - šlo by udělat něco jako:
    1, whitelist ip, který se roky korektně připojujou, s podstatně volnějšíma podmínkama (ono jeden pokus o přihlášení za půl minuty z mailovýho klienta se špatným heslem toho bruteforcem moc neprolomí)
    2, nebo "chytřejší" whitelist, kde přijde třeba jen emailový upozornění, nebo sám pozná že jde pořád o stejný heslo a tím pádem neřeší
    3, nebo když už, tak zablokovat jen konkrétní problémový email z konkrétní ip apod.
    4, nešla by ta podpora nějak zrychlit a zefektivnit? Doprošovat se v pracovní špičce tři hodiny o odblokování mailů mě moc netěší. Pochopím, že všichni hned všeho nenechají kvůli jednomu zákazníkovi co mu nejdou maily, ale vyhledat v logu ip kterou jim dám a tu odblokovat bude tak 2 minuty času i s uvařením kafe. Pro mě je tohle úplná priorita, protože mě pruděj zákazníci že stojej a nemůžou pracovat. Nešlo by u vás upravit nějaký procesy, tak aby se tomu třeba do půl hodiny někdo začal věnovat?
    Narovinu, tohle vím že je dost tvrdé, ale hrozně to pomohlo jak nám, co se týká zatížení emailových serverů, tak i klientům, kterým jen tak někdo heslo neodhadne.
    Nyní připravujeme upgrade na novou verzi Icewarpu a jeden z důvodů je podstatně lepší nástorje na různé adresnější blokace. Tak je nutné si počkat a pokud se nic nezmění, zase se ozvat. Ale primárně jde o bezpečnost klientů a tu mi opravdu často velmi rádi "přeháníme", protože je to dle nás lepší, než poté si nechat data ukrást.

    Ahoj
    Hofy

  14. díky - za rozumnej přístup k tomu, i za info přímo od zdroje.

  15. musim pridat svoj nazor - doteraz ziadny problem, ale nedavno menili IP a narobilo mi to neskutocne vela problemov!! Takze rozhodne uz spokojny nie som.

  16. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Od dnešního dne podporujeme HTTP/2 na všech tarifech. Zapnutí/vypnutí tohoto protokolu se provádí ve webcontrolu pro každou doménu zvlášť.
    Super, zapnuto.
    Nevíš jestli není chyba na ....savana-hosting.cz/server-status? Protože i když jsem si HTTP/2 u domén zapnul a funguje mi, tak server-status mi u všech vláken ukazuje jen HTTP/1.1.

  17. Citace Původně odeslal matto Zobrazit příspěvek
    musim pridat svoj nazor - doteraz ziadny problem, ale nedavno menili IP a narobilo mi to neskutocne vela problemov!! Takze rozhodne uz spokojny nie som.
    Moc se omlouvam za komplikace s IP adresami, ale stehovali jsme zbytek serveru do moderneiho datacentra a prechazeli jsem pri tom na nase IP rozsahy. TO je vzdy neprijemna vec a zejmena pro klienty, kteri nemaji nase DNS a maji v DNS u sveho registratora IP adresy na pevno.

    Ted uz dlouho nic menit nebude potreba, dekuji za pochopeni.

    ---------- Příspěvek doplněn 10.05.2017 v 19:44 ----------

    Citace Původně odeslal Kovboj Zobrazit příspěvek
    Super, zapnuto.
    Nevíš jestli není chyba na ....savana-hosting.cz/server-status? Protože i když jsem si HTTP/2 u domén zapnul a funguje mi, tak server-status mi u všech vláken ukazuje jen HTTP/1.1.
    Nejlepsi je napsat na help@savana.cz a zakaznicka podpora to ochotne vyresi/poradi. Ja bohuzel neumim v tuto chvili dat dostatecne informace.

    ---------- Příspěvek doplněn 11.05.2017 v 11:15 ----------

    Citace Původně odeslal Kovboj Zobrazit příspěvek
    Super, zapnuto.
    Nevíš jestli není chyba na ....savana-hosting.cz/server-status? Protože i když jsem si HTTP/2 u domén zapnul a funguje mi, tak server-status mi u všech vláken ukazuje jen HTTP/1.1.
    Tak jsem se zeptal ve firme chytrejsich hlav a takto to ej zaitm v poradku. Status totiz vypisuje interne apache, a ten zatim http/2 nema. Na to si musime par tydnu pockat. Kdezto externe nas server - prohlize cklienta to jede pres http/2. Takze je to v poradku a ve statusu si toho nevsimej.

  18. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Moc se omlouvam za komplikace s IP adresami, ale stehovali jsme zbytek serveru do moderneiho datacentra a prechazeli jsem pri tom na nase IP rozsahy. TO je vzdy neprijemna vec a zejmena pro klienty, kteri nemaji nase DNS a maji v DNS u sveho registratora IP adresy na pevno.

    Ted uz dlouho nic menit nebude potreba, dekuji za pochopeni.
    ano, niektore domeny mali DNS inde a nastavenu IP napevno - dovod bol, ze davnejsie som s tym mal problemy, dokonca mam pocit, ze mi bolo od vasho supportu povedane, ze DNS pre domeny registrovane inde ani neposkytujete DNS hosting. Kazdopadne ma tato zmena zasiahla ked som bol na filipinach v oblasti s horsim internetom a v ramci takychto podmienok som pri zmene DNS odstavil dolezite emaily na vyse tyzdna, takze vasa zmena IP ma moze stat stratu klientov, niektore weby mojich klientov tiez par dni nesli... Preto povazujem tuto migraciu z vasej strany nezvladnutu. Od serioznej spolocnosti by som ocakaval bud asistenciu pocas migracie a nastroje, ktorymi proaktivne overite funkcnost webov po migracii a tiez pripadnu kompenzaciu za komplikacie a strateny cas.

  19. Citace Původně odeslal matto Zobrazit příspěvek
    ano, niektore domeny mali DNS inde a nastavenu IP napevno - dovod bol, ze davnejsie som s tym mal problemy, dokonca mam pocit, ze mi bolo od vasho supportu povedane, ze DNS pre domeny registrovane inde ani neposkytujete DNS hosting. Kazdopadne ma tato zmena zasiahla ked som bol na filipinach v oblasti s horsim internetom a v ramci takychto podmienok som pri zmene DNS odstavil dolezite emaily na vyse tyzdna, takze vasa zmena IP ma moze stat stratu klientov, niektore weby mojich klientov tiez par dni nesli... Preto povazujem tuto migraciu z vasej strany nezvladnutu. Od serioznej spolocnosti by som ocakaval bud asistenciu pocas migracie a nastroje, ktorymi proaktivne overite funkcnost webov po migracii a tiez pripadnu kompenzaciu za komplikacie a strateny cas.
    Migrace na novy rozsah IP adres byl nami zvladnuty absolutne perfektne. Nase klienty jsme informovali s dostatecnym predstihem a informovali jsme je s informaci, jake jsou moznosti reseni. Klienti, kteri meli nase NS, nemeli jediny problem. Naopak z duvodu migrace jsme zridili specialni NS a MX servery, aby v prubehu "bublani" IP adres v puvodnich NS a MX fungovali nove zaznamy a nedoslo k vypadky, vyjma fyzickeho odpojeni serveru.

    Klienti, kteri maji IP adresy u domen nastaveny na pevno bohuzel musi pocitat s touto komplikaci a ruzny IP tuneling nebyl mozny, protoze to nebylo v ramci nasich rozsahu a nebo jednoho datacentra.

    Realny vypadek servery byl neco mezi 2 - 4 hodinami a to z duvodu prevozu a pak nacteni novych konfiguraci vcetne IP rozsahu a zaroven se provedl test a kontrola kazdheo serveru, nebot nektere servery byli vice jak 1 rok bez restartu.

    Verim, ze pokud nalezite vysvetlite svym klientum, co bylo duvodem vypadku, ze slo o migraci serveru do modernejsiho, bezpecnejsiho datacentra a za novou anti DDOS ochranu, kterou jsme pordili, urcite dokazou duvod vypadku pochopit.

  20. technicky to myslím proběhlo ok, mě to teda ještě ve 4 ráno házelo nějakou proxy chybu, ale pak jsem šel spát a následně už to bylo ok. Akorát mě zarazilo, že mi na helpdesku nebyli schopní říct novou ipv6 adresu, prý se to nastavuje samo a mám si jí až po migraci zjistit v administraci?

    Každopádně bych se taky přimlouval za to ohlásit takhle velkou změnu víc dopředu než týden, to mě taky zarazilo. Máme třeba zákazníky poměrně velký firmy se svým IT správcem nebo dokonce oddělením, domény mají pochopitelně pod svojí správou, a na každou změnu se musí uhnat jejich IT správce nebo ještě náš kontakt v té firmě a ten teprve napíše jejich IT. A pokud někdo z těch 3 lidí má 14 dní dovolenou, tak výsledkem je totální nedostupnost webu nebo aplikací ==> průser.

    Mě třeba došlo 18.4. info, že od 21.4. savana migruje, a pak v úterý 25.4. konkrétní info, že můj server se migruje za 3 dny po půlnoci z pátku 28. na sobotu 29.4. Což znamená zůstat z pátku na sobotu celou noc online, měnit ručně DNS (ty co k nim mám přístup), obeslat lidi s novou ip pro ftp přístupy, příp. o změnách atd. Dopředu přes den to udělat nejde, protože v tu chvíli přestanou weby taky fungovat. Tady by to opravdu chtělo informovat s daleko větším předstihem.


    Jinak abych si jen nestěžoval, technicky jsem opravdu neměl po migraci jedinej problém a proběhlo to hladce, samozřejmě krom případů kdy jsem zapoměl změnit dns nebo ftp adresy :-) Lidi to berou jako samozřejmost, ale vím, kolik je za tím práce

  21. Citace Původně odeslal xtcw Zobrazit příspěvek
    technicky to myslím proběhlo ok, mě to teda ještě ve 4 ráno házelo nějakou proxy chybu, ale pak jsem šel spát a následně už to bylo ok. Akorát mě zarazilo, že mi na helpdesku nebyli schopní říct novou ipv6 adresu, prý se to nastavuje samo a mám si jí až po migraci zjistit v administraci?

    Každopádně bych se taky přimlouval za to ohlásit takhle velkou změnu víc dopředu než týden, to mě taky zarazilo. Máme třeba zákazníky poměrně velký firmy se svým IT správcem nebo dokonce oddělením, domény mají pochopitelně pod svojí správou, a na každou změnu se musí uhnat jejich IT správce nebo ještě náš kontakt v té firmě a ten teprve napíše jejich IT. A pokud někdo z těch 3 lidí má 14 dní dovolenou, tak výsledkem je totální nedostupnost webu nebo aplikací ==> průser.

    Mě třeba došlo 18.4. info, že od 21.4. savana migruje, a pak v úterý 25.4. konkrétní info, že můj server se migruje za 3 dny po půlnoci z pátku 28. na sobotu 29.4. Což znamená zůstat z pátku na sobotu celou noc online, měnit ručně DNS (ty co k nim mám přístup), obeslat lidi s novou ip pro ftp přístupy, příp. o změnách atd. Dopředu přes den to udělat nejde, protože v tu chvíli přestanou weby taky fungovat. Tady by to opravdu chtělo informovat s daleko větším předstihem.


    Jinak abych si jen nestěžoval, technicky jsem opravdu neměl po migraci jedinej problém a proběhlo to hladce, samozřejmě krom případů kdy jsem zapoměl změnit dns nebo ftp adresy :-) Lidi to berou jako samozřejmost, ale vím, kolik je za tím práce
    Ahoj, no mohlo to byt drive jak tyden, take jsem to chtel drive, ale bohuzel to pry neslo. Nekdy jsem na svuj boj ve firme sam a pry jsem moc naopak rychly a narocny. :)
    Nicmene v dnesni dobe se odvolavat na to, ze IT spravce ma dovolenou, tak net je vsude na svete a neverim, ze dulezity IT spravce firmy jede na dovolenou bez neceho, kde by si pustil vzdaleny terminal :) No dobra, beru, priste drive, chtel jsem sam minimalne 14 dnu.

    Zmena IP je vzdy komplikace, ale ted uz bude na dlouho klid, minimalne pokud neco menit tak ne uz v takovem rozsahu. Ale ted jste na lepsim, lepe chraneni, silnejsi linky, vice zaloh linek a elektriny.

    My jsme VELMI radi, ze uz to mame za sebou a protoze se nam nechtelo, tak jsme to odkladali a odkladali a rikali jsme si, ze je vzdy neco dulezitejsiho. Ale pak uz to neslo a proste nam to komplikovalo zivot.

    Ted uz bude pianko. Pokud tedu nasi admini budou v noci pri vypadcich delat, co maji. :)

    Dekuji za pochopeni

  22. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Migrace na novy rozsah IP adres byl nami zvladnuty absolutne perfektne. Nase klienty jsme informovali s dostatecnym predstihem a informovali jsme je s informaci, jake jsou moznosti reseni.
    Pisete uplne hluposti! Pokial by to bolo zvladnute absolutne perfektne tak by asi nebol dovod na nespokojnost! Teraz som vytoceny este viac... Dostatocny predstih je u mna 3 mesiace nie 3 dni! A ako pisem, zmapovat si domeny, ktore su u vas a pouzit nejaky nastroj, ktory overi ich funkcnost po migracii nie je tak narocne, pripadne od klientov ocakavat nejaku akciu po precitani emailu o migracii a tych ktori nezareaguju kontaktovat este inymi cestami, aby ste mali istotu. Toto si jednoducho ziadna seriozna firma dovolit nemoze. Ako som pisal, bez mojej vole som mal niekolko dni odstavene weby klientov a vyse tyzdna moj hlavny email - tam sa uz k emailom, ktore mi prisli nedostanem ak to ludia neposlu znovu na zaklade odpovede o nedoruceni, okrem emailov od klientov mi na ten email chodia aj vyzvy na zaplatenie, rozne dolezite upozornenia a podobne.

  23. Citace Původně odeslal matto Zobrazit příspěvek
    Pisete uplne hluposti! Pokial by to bolo zvladnute absolutne perfektne tak by asi nebol dovod na nespokojnost! Teraz som vytoceny este viac... Dostatocny predstih je u mna 3 mesiace nie 3 dni! A ako pisem, zmapovat si domeny, ktore su u vas a pouzit nejaky nastroj, ktory overi ich funkcnost po migracii nie je tak narocne, pripadne od klientov ocakavat nejaku akciu po precitani emailu o migracii a tych ktori nezareaguju kontaktovat este inymi cestami, aby ste mali istotu. Toto si jednoducho ziadna seriozna firma dovolit nemoze. Ako som pisal, bez mojej vole som mal niekolko dni odstavene weby klientov a vyse tyzdna moj hlavny email - tam sa uz k emailom, ktore mi prisli nedostanem ak to ludia neposlu znovu na zaklade odpovede o nedoruceni, okrem emailov od klientov mi na ten email chodia aj vyzvy na zaplatenie, rozne dolezite upozornenia a podobne.
    Hezky den,

    nejak nerozumim, co vlastne reklamujete.

    1. migrace serveru s weby probihala 14 dnu po migraci emailoveho serveru, tudiz nedostupnost emailu 7 dnu vubec nesouvisela s vypadkem webu

    2.
    pro pripad migrace jsme 10-14 dnu v predstihu napsali klientum, kteri nemaji nase DNS, co maji delat, ze jsem pro tento pripad zridili mx3 a mx4, at je pridaji do DNS svych domen

    3. pokud si tato nova MX nekdo nepridal, vubec to nevadilo, protoze bezne nakonfigurovane mailove servery se pokousi poslat email 3-5 dnu, nez ho vrati, ze je nedorucitelny, tudiz nedostupnot par hodin mx1 a mx2 nebyl zadny problem, aby nekomu nesel email 7 dni a veskere emaily se doposlali za par hodin.

    4. pokud si spravujete vlastni DNS u svych domen a jeste si misto jmenneho zaznamu mx1.savana.cz a mx2.savana.cz nastavite IP adresu napevno, je to velmi nebezpecne, nebot zmeny IP u sluzeb jako takovych (smtp, imap atd) se mohou menit z hodiny na hodinu, tudiz je to kriticka chyba v nastaveni v DNS u domeny.

    5. poslat informaci 3 mesice pred migraci je to same, jako to poslat 14 dnu pred migraci, protoze to kazdy stejne necha na posledni chvili, navic zmeny IP natvrdo je nutne delat v dobe migrace (uznal jsem, ze 7 dnu je malo, ale to se tykalo web sluzeb, u emailu prakticky vypadek neexistoval, pokud mel kazdy nastaveny DNS spravne)

    6. Pokud bysme migraci nezvladli, jak pisete, tak bysme meli desitky a stovky stiznosti. Nic takoveho se nestalo. Navic v dobe migrace emailovych sluzeb jsme meliz akaznickou podporu online vcetne chatu celou noc. Pri migraci webu jsme meli zakaznickou pdoporu online v sobotu od 8 hodin pro pripad dotazu, jak si lide maji nastavit DNS. Nic jsme nepodcenili.


    Dekuji za precteni
    Hofy

  24. Citace Původně odeslal matto Zobrazit příspěvek
    Pisete uplne hluposti! Pokial by to bolo zvladnute absolutne perfektne tak by asi nebol dovod na nespokojnost! Teraz som vytoceny este viac... Dostatocny predstih je u mna 3 mesiace nie 3 dni! A ako pisem, zmapovat si domeny, ktore su u vas a pouzit nejaky nastroj, ktory overi ich funkcnost po migracii nie je tak narocne, pripadne od klientov ocakavat nejaku akciu po precitani emailu o migracii a tych ktori nezareaguju kontaktovat este inymi cestami, aby ste mali istotu. Toto si jednoducho ziadna seriozna firma dovolit nemoze. Ako som pisal, bez mojej vole som mal niekolko dni odstavene weby klientov a vyse tyzdna moj hlavny email - tam sa uz k emailom, ktore mi prisli nedostanem ak to ludia neposlu znovu na zaklade odpovede o nedoruceni, okrem emailov od klientov mi na ten email chodia aj vyzvy na zaplatenie, rozne dolezite upozornenia a podobne.
    Kašli na to, hofy byl vždycky tak nějak "jiný" a spíš než na přání zákazníků dával na své pocity. Divím se, žes to po přečtení tohoto vlákna ještě nepochopil. Na všechno má tisíc odpovědí, nejčastěji prostě ve stylu, že ON to tak chtěl. :)

  25. Tak 15 minut už je zase dole mysql vps a zatím nikde žádná aktualita ;-) Btw.: dnes už potřetí.

    Tak to trvalo 19 minut, než se objevila aktualita... Takže úspěch :-D Lepší než 8 hodin po výpadku.

  26. viz novinka na webu, vime, zjistujeme, co s tim serverem je, mame pripadne nahradni uplne novy HW, pokud to bude problem v zeleze.

  27. Hmm, člověk propaguje ze všech sil nový projekt, návštěvnost potěšitelně stoupá - a databáze zase už tak hodinu a půl v hajzlu. To "tak trošku" naštve.
    A to samozřejmě nemluvím o tom, že když nejede databáze tak nejedou ani shopy a lidi nemůžou nic objednávat.

    Ale já vím, pokud mi to vadí tak můžu poslat písemnou reklamaci. Stejně jako jste mi to poradili když to padlo do kolen před týdnem...

  28. Skus najst najst 2 rozdielne veci medzi Hofym a Grillom. Jak cez kopirak. Obom vadi (resp. vadilo na druheho projekte to ci ono), vsetko mozne na druhej sluzbe ale ta vlastna je svata ako obrazok. Ale ked je problem tak to ja nic, ja muzikant. Jedno horsie ako druhe...

  29. Po zrale uvaze jsem se rozhodl ukoncit zde na foru svou aktivni cinnost. Dekuji za pozornost. A vsem preji hodne uspechu, jak v soukromem, tak i profesnim zivote.
    Naposledy upravil hofy : 12.05.2017 v 23:26

  30. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Po zrale uvaze jsem se rozhodl ukoncit zde na foru svou aktivni cinnost. Dekuji za pozornost. A vsem preji hodne uspechu, jak v soukromem, tak i profesnim zivote.
    Další padl...

    ---------- Post added 13.05.2017 at 00:44 ----------

    mrkni tady https://www.webdeal.cz/novinky-zmeny...17-t10529.html

  31. Citace Původně odeslal hofy Zobrazit příspěvek
    Po zrale uvaze jsem se rozhodl ukoncit zde na foru svou aktivni cinnost. Dekuji za pozornost. A vsem preji hodne uspechu, jak v soukromem, tak i profesnim zivote.
    vau toto je co za pristup? :D To aby som sa zacal obzerat po inom hostingu.
    Nemate niekto nejaky tip?

Hostujeme u Server powered by TELE3