30.05.2010 19:27
1
Ahoj,

chci se jen podělit o své dilema ohledně Pageranku a hodnoty stránky u vyhledávače Google. Pokud máte někdo chuť prosím čtěte a budu rád za názor.

Otázka 1 - Pagerank a vliv na pozici ve výsledcích hledání
Dá se říci že čím je vyšší Pagerank (číslo 0-10) tak tím google umisťuje web výše ve výsledcích hledání? Samozřejmě záleží například na frekvenci klíčových slov a počtu webů které na stránku s klíč. slovem odkazují, ale dá se říci že Pagerank je ukazatelem síly stránky ve výsledcích hledání? S vyšším pagerankem mám prostě výhodu a nemusím weby tolik sytit klíčovými frázemi a podobně?

Otázka 2 - Snižují zpětné odkazy s Pagerankem 0 hodnotu (sílu) stránky?
Jednoduchý příklad: Na web mi směřuje pouze 5 zpětných odkazů z webů které mají Pagerank 5. A co když přidám dalších 10 zpětných odkazů z webů které jsou nové, mají Pagerank 0 a jsou špatně postavené nebo dokonce jsou to třeba linkfarmy z pohledu google? Sníží se hodnota stránky v případě že jsou to PR 0 weby a nebo se zvýší?

P.
30.05.2010 20:19
2
otázka č.1 - Pagerank je spíše hodnocení stránek, které se převážně zvedá při linkbuildingu. Psalo to již mnoho lidí, ale stejně to napíši znovu: Pagerank nemá vliv na pozici v SERPu!. Stránka s GPR 0 může být na lepší pozici, než stránka s GPR 5.

otázka č.2 - Pokud na tvojí stránku odkazují stránky takové, které jsou linkfarmy (z pohledu google), tak ti to dle mne pohorší, ale osobně s tím zkušenost nemám.
30.05.2010 20:28
3
1. jak píše cesar, nemělo by to mít vliv

2. a) Odkaz ze stránky s PR 0 není škodlivý
b) Odkaz z linkfarmy dle mého názoru není škodlivý (klasické odůvodnění - udělám linkfarmu a odkazuju na konkurenci :-), na druhé straně nemá žádný užitek. Můj soukromý názor je navíc ten, že škodu si můžeš způsobit, pokud ty odkazuješ na nekvalitní stránky/linkfarmy
30.05.2010 21:11
4
Já si myslím že Pagerank webu ve výsledcích pomáhá, viz. "S vyšším pagerankem mám prostě výhodu a nemusím weby tolik sytit klíčovými frázemi a podobně".
Důvod: Vysoký pagerank je dán tím že moje stránka je podporována důvěryhodnými zpětnými (high PR) odkazy, takže ve výsledku získává vyšší hodnotu (vyšší pozici) před stránkami bez ranků. Tohle může být zvráceno jen tím že web s nižším rankem je "přesycený" klíčovými slovy, anchory, nadpisy obrázků a interním prolinkováním na příbuzné fráze..
30.05.2010 21:26
5
ad 1) ne

ad 2) PR urcuje pravdepodobnost, s jakou na stranku prijde navstevnik. Z toho plyne, ze neovlivni
30.05.2010 21:38
6
Původně odeslal postcd
Já si myslím že Pagerank webu ve výsledcích pomáhá, viz. "S vyšším pagerankem mám prostě výhodu a nemusím weby tolik sytit klíčovými frázemi a podobně"
pleteš si odkazy na tvé stránky a pagerank. Pagerank je jisté hodnocení stránek, ale jeho hodnota ti nepomáhá. Samozřejmě čím více zpětných odkazů, tak v zásadě tím lépe.

Původně odeslal Restin
Odkaz z linkfarmy dle mého názoru není škodlivý (klasické odůvodnění - udělám linkfarmu a odkazuju na konkurenci :-), na druhé straně nemá žádný užitek. Můj soukromý názor je navíc ten, že škodu si můžeš způsobit, pokud ty odkazuješ na nekvalitní stránky/linkfarmy
Takto, google se snaží vést boj proti těmto linkfarmám a pokud je na tvé stránce patička, na které odkazuješ na linkfarmy, máš problém. Pokud pouze ty odkazují na tebe, tak si tě bude hlídat, bude-li těch stránek více, dle mne si bude myslet, že si odkazy kupuješ a to nemá rád.. Podle mě by ti to mělo uškodit, pokud těch odkazů bude z víc linkfarem
30.05.2010 21:39
7
1. PageRank odráží důležitost webu a rozhodně má svůj vliv na pozici v SERP. Může se stát, že web s GTPR 0 bude výš než jiný web s GTPR 5, ale to proto, že jiná věc, která má také vliv, bude na tom webu lepší. Tuším, že se mluví o dvou stovkách faktorů, které mají vliv na pozici, a bylo by chybou si myslet, že GTPR existuje čistě pro něčí zábavu.
2. Hodnota stránky se sníží v případě, že na web povedou odkazy jenom z linkfarem. Dejme tomu, že si e-shop nakoupí zpětné odkazy z kvalitních webů a k tomu má odkazy z nekvalitních katalogů (třeba). Jakmile o ty kvalitní odkazy přijde a nezíská například přirozenou cestou jiné, hodnota webu začne klesat. Obvzlášť to platí v případě, že na linkfarmy web odkazuje zpátky. Pokud má web kvalitní zpětné odkazy a získá další nekvalitní, ublížit mu to nemůže. Zase je tu ale ten fakt, že nejde jen o zpětné odkazy, stejně jako nejde jenom o PageRank.

To je můj názor.
30.05.2010 21:44
8
Původně odeslal lu
Tuším, že se mluví o dvou stovkách faktorů, které mají vliv na pozici
Souhlasím, faktorů je hodně.

Původně odeslal lu
GTPR existuje čistě pro něčí zábavu.
Tak to není, ale pozici v serpu jako tak neurčuje. ani nijak nepomůže. ranky prostě v serpu nemají roli.
30.05.2010 21:44
9
lu: +1
30.05.2010 21:44
10
Původně odeslal lu
1. PageRank odráží důležitost webu a rozhodně má svůj vliv na pozici v SERP. Může se stát, že web s GTPR 0 bude výš než jiný web s GTPR 5, ale to proto, že jiná věc, která má také vliv, bude na tom webu lepší. Tuším, že se mluví o dvou stovkách faktorů, které mají vliv na pozici, a bylo by chybou si myslet, že GTPR existuje čistě pro něčí zábavu.
2. Hodnota stránky se sníží v případě, že na web povedou odkazy jenom z linkfarem. Dejme tomu, že si e-shop nakoupí zpětné odkazy z kvalitních webů a k tomu má odkazy z nekvalitních katalogů (třeba). Jakmile o ty kvalitní odkazy přijde a nezíská například přirozenou cestou jiné, hodnota webu začne klesat. Obvzlášť to platí v případě, že na linkfarmy web odkazuje zpátky. Pokud má web kvalitní zpětné odkazy a získá další nekvalitní, ublížit mu to nemůže. Zase je tu ale ten fakt, že nejde jen o zpětné odkazy, stejně jako nejde jenom o PageRank.

To je můj názor.
Souhlas...
30.05.2010 21:50
11
Původně odeslal caesar1
Takto, google se snaží vést boj proti těmto linkfarmám a pokud je na tvé stránce patička, na které odkazuješ na linkfarmy, máš problém. Pokud pouze ty odkazují na tebe, tak si tě bude hlídat, bude-li těch stránek více, dle mne si bude myslet, že si odkazy kupuješ a to nemá rád.. Podle mě by ti to mělo uškodit, pokud těch odkazů bude z víc linkfarem
S tím kupováním nevím, vůbec by mě zajímal algoritmus používaný na odhalování koupených odkazů :-) Jinak ale stačí si udělat víc linkfarem a odkazovat na konkurenci... asi to budu muset vyzkoušet :-)
30.05.2010 21:58
12
Původně odeslal Restin
S tím kupováním nevím, vůbec by mě zajímal algoritmus používaný na odhalování koupených odkazů :-) Jinak ale stačí si udělat víc linkfarem a odkazovat na konkurenci... asi to budu muset vyzkoušet :-)
Já osobně se snažím, aby mé linkfarmy, tak aby je google za linkfarmy nepovažoval, takže menší počet odkazů, odkazy spíše v obsahu a ne v patičce, apod.
Zatím to google u mě nepodchytil. To, co píši jsou spíše mé osobní domněnky, jak to asi bude - pokud prostě budeš z linkfarem odkazovat na nějaký web, mohl by jsi jim uškodit. Určitě ale nesnáší kupované odkazy (viz. ban uživatelům directoglobal, apod.). Chrání se proti tomu například tak, že pokud během jediného dne vzroste počet odkazů na tvůj web, bude to podezřelé. Pokud se již počet odkazů měnit nebude, tak to též není dobré. Nejlepší je postupně zvětšovat počet linků - např. každý týden o pár stránek (samozřejmě záleží na tom, jak obsáhlé stránky to jsou).
30.05.2010 21:59
13
Podle mě, kdyby se dal snížit rank nebo umístění stránky pomocí nevhodně umístěných odkazů nebo jinak tak by se to právě zneužívalo proti konkurenci a to si myslím že google nedopustí protože by to bylo zase proti relevanci výsledků hledání. Pokud se to umístí na linkfarmu nebo i jakkoliv jinak "podezřele" tak tomu dá nulovou hodnotu, ne zápornou podle mě.

S tím nulováním ranků u DirectoGlobal mam taky zkušenost, ale pokud vím tak pozice v hledačích mi neklesly.
30.05.2010 22:04
14
Původně odeslal postcd
Podle mě, kdyby se dal snížit rank nebo umístění stránky pomocí nevhodně umístěných odkazů nebo jinak tak by se to právě zneužívalo proti konkurenci a to si myslím že google nedopustí protože by to bylo zase proti relevanci výsledků hledání. Pokud se to umístí na linkfarmu nebo i jakkoliv jinak "podezřele" tak tomu dá nulovou hodnotu, ne zápornou podle mě.
Určitě, ale ani google není vševědoucí, kdo ví, jak to tam vlastně je..

Původně odeslal postcd
S tím nulováním ranků u DirectoGlobal mam taky zkušenost, ale pokud vím tak pozice v hledačích mi neklesly.
Právě. Pagerank nemá vliv na pozice, pokud ti klesne pagerank, tak pozice většinou zůstanou - a může to být i opačně
01.06.2010 14:32
15
No nedá mi to, tak ještě jinak. To číslo něco vyjadřuje a to něco ovlivňuje pořadí v SERP. Samozřejmě když se na to podívám jako na hnědý proužek ve svém prohlížeči, tak ten nic neznamená, ale předpokládám, že takhle se na to nikdo nedívá.

Pokud budou tři věci signalizovat, že obsah mého webu odpovídá dotazu uživatele, pak nezáleží na tom, že mi Google ukázal kdo je tady pánem a snížil mi veřejný GTPR. Protože uživatele taky nezajímá, že jsem prodal odkazy, on hledá obsah a Google si nemůže dovolit mu ho upřít jenom proto, že jsem se provinil proti pravidlům, která mimochodem nejsem ani povinen znát. Je třeba si uvědomit, že jednotlivé faktory určující pořadí v SERP se překrývají a každý má jinou váhu.

Pokud mám přirozeně nízký GTPR, pak to něco znamená. Můj web není tolik důležitý. Za předpokladu, že bude dotazu uživatele odpovídat ostatními prvky více stránek a jestliže připustíme, že tyto stránky budou totožné (tedy pomineme-li duplicitu), pak zvítězí ta s vyšším GTPR. Je to proto, že má kvalitnější zpětné odkazy a dle mých pozorování i architekturu webu, což ale souvisí opět s odkazy, protože jde o prolinkování webu. Web s vyšším GTPR bude kvalitnější, protože hodnocení vyhledávače odráží jeho domněnku, že ten web bude lepší i pro uživatele.

GTPR může být ovlivňován ještě dalšími věcmi. Osobně už nevěřím na to, že jde pouze o odkazy. Myslím si, že Google vstupuje do běžného a přirozeného výpočtu GTPR ještě ve specifických případech, kdy třeba potřebuje brát vážně aktulizace jednotlivých podstránek. Tedy když sice nepřibývají nové stránky, ale ty starší se mění. Chce totiž nabízet obsah aktuální, takže se může stát, že taková aktualizovaná stránka se v SERP posune nad jinou starší, i když jsou na nich téměř totožné informace. Jiná pravidla potom platí třeba u weblogu, protože ten má opět architekturu úplně jinou.

Mimochodem je tu ještě jedna věc, a to skutečnost, že každé měřidlo má někde hranice mezi jednotlivými stupni. Když ještě fungovaly "předpovídače" GTPR (teď o žádném nevím), poměrně přesně ukazovaly tohle číslo na desetiny, takže například 3,6 znamenalo, že při aktualizaci dostanu GTPR 4. Jiný web se ale třeba hranici čtyřky blíží víc, takže i když to není vidět, jeho PR je vyšší. Je to velmi jednoduše řečeno, ale snad pochopitelně.

Je jasné, že každý se mnou nemusí souhlasit, protože každý má jiné zkušenosti. Já ale trvám na tom, že GTPR odráží pozici v SERP a do řazení svým dílem vstupuje, protože jde o odraz interního PageRanku, což je mimochodem základ celého úspěchu vyhledávače Google.

----

Tento svůj příspěvek překopíruju na svůj web jako článek, snad to nebude Webtrhu vadit. :)
01.06.2010 14:41
16
Po 155, pozice v serpu nezávisí na rancích (a pokud ano, tak jen velmi minimálně
01.06.2010 15:11
17
Jestli je to reakce na mě, tak o čem píšu? Pozice v SERP je závislá na rancích, ovšem minimálně. Je to tak nepochopitelné?

Ale chápu proč si nerozumíme. GTPR je prostě symbol, výsledek hodnocení, nic víc.
01.06.2010 18:28
18
PageRank je jedno z kriterií, podle kterého Google řadí výsledky. Dyť jinak by Gúgláci vyhodili to hlavní, co vymysleli. Akorát teďka má jinou, menší váhu, než tenkrát, já tu váhu odhaduji na 0.2.
02.06.2010 00:26
19
Původně odeslal PetrHejl
PageRank je jedno z kriterií, podle kterého Google řadí výsledky. Dyť jinak by Gúgláci vyhodili to hlavní, co vymysleli. Akorát teďka má jinou, menší váhu, než tenkrát, já tu váhu odhaduji na 0.2.
PageRank jako takový, původní algoritmus, má skutečně takto nízkou váhu, na řadu přišly od té doby přes 10ti lety algoritmy mnohem komplexnější, výpočetně náročnější a přizpůsobené na věčné kšeftování s backlinky podle PageRanku. Zkuste tematické backlinky z unikátního obsahu a to z domén s dlouhou historií a to z klíčových slov na která se cílí, to je trošku jiné kafe z hlediska váhy v Google.
02.06.2010 08:33
20
Podle meho zas tak maly vliv na SEPR nema. Videl bych to tak na 1/3. Pokud budou 2 stranky stejne optimalizovane na nejake kw, tak bude vzdy nahore ta s vyssim pr. Pokud bude ta s nizsim pr lepe optimalizovana na konkretni KW, tak muze byt vyse. Ale stranka s vyssim pr se muze pri stejne optimalizaci zobrazovat na mnohem vice podobnych KW.
02.06.2010 20:25
21
PR má podle mě taky asi spíše už jen sběratelskou hodnotu.

Dám příklad. Vybuduje se super web, který bude v pořádku podle důležitých posouzení ze strany vyhledávače. Pokud se tedy objeví dotaz, Google automaticky nabídne stránku jako nejbližší dotazu, nebo ji aspon zobrazí - nabídne.

Otázka může být banální a je jedno, že koukám na veb, který žádný rank ještě nemá.

Odpověd na otázku je ve webu, ne v ranku. Jak dlouho by trvalo získat PR 6 ? U Google je to bohudíky takhle.

U seznamu hraje rank větší váhu. Možná tu nejvyšší. Odkazy, tedy jejich počet nemá na zobrazení webu taky vliv. Vidím to u svých webů - odkud přišli.

Linkfarem, těch se bojím a myslím, že ještě sehrají nějakou úlohu
02.06.2010 20:47
22
Původně odeslal Kleopatra
PR má podle mě taky asi spíše už jen sběratelskou hodnotu.

Dám příklad. Vybuduje se super web, který bude v pořádku podle důležitých posouzení ze strany vyhledávače. Pokud se tedy objeví dotaz, Google automaticky nabídne stránku jako nejbližší dotazu, nebo ji aspon zobrazí - nabídne.

Otázka může být banální a je jedno, že koukám na veb, který žádný rank ještě nemá.

Odpověd na otázku je ve webu, ne v ranku. Jak dlouho by trvalo získat PR 6 ? U Google je to bohudíky takhle.

U seznamu hraje rank větší váhu. Možná tu nejvyšší. Odkazy, tedy jejich počet nemá na zobrazení webu taky vliv. Vidím to u svých webů - odkud přišli.

Linkfarem, těch se bojím a myslím, že ještě sehrají nějakou úlohu
Souhlasím s tvým příspěvkem. Rozhodně bych ale nepřikládal SRanku takovou hodnotu..