Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Platby přes Paypal do nákladů

Michal Marek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 3. 2010 00:56:55
Dobrý den,
možná to bylo v jiných rubrikách, ale nepodařilo se mi to najít přesně tak, aby to pasovalo na mou situaci, zde v Daňové poradně to není na 100%.
Jde mi o to, že jsem nakoupil software, který používám ke své práci, a nějaké platby za fotobanky. Platba proběhla přes Paypal - dorazilo potvrzení objednávky od dodavatele, potvrzení o platbě od Paypalu, k dispozici mám samozřejmě ještě výpis z účtu z kterého platba šla.
Stačí mi tyto dokumenty k tomu, abych si mohl platby přidat do nákladů?
Děkuji Vám za odpověď, jistě pomůže i ostatním jasná odpověď, jak postupovat v této situaci.
9. 3. 2010 00:56:55
https://webtrh.cz/diskuse/platby-pres-paypal-do-nakladu/#reply471018
Zdeněk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 3. 2010 01:50:51
Stačí, stačí objednávka nebo jiný doklad dokazující předmět koupě, pro daňovou evidenci je nejlepe použít kurz dle výpisu z účtu.
Pozn: Dle zákona o DPH by jste měl být plátcem.
23. 3. 2010 01:50:51
https://webtrh.cz/diskuse/platby-pres-paypal-do-nakladu/#reply471017
Michal Marek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 3. 2010 00:11:40
Napsal Z.Jurak;482412
Stačí, stačí objednávka nebo jiný doklad dokazující předmět koupě, pro daňovou evidenci je nejlepe použít kurz dle výpisu z účtu.
Pozn: Dle zákona o DPH by jste měl být plátcem.
Díky za odpověď, opravdu platí, že bych kvůli tomu měl být plátcem? I pouze v případě, že jsem ze zahraničí nakoupil? Měl jsem za to, že je to tak pouze v případě, že jsem nějakou službu nebo prodej produktu poskytl já někomu v zahraničí?!
24. 3. 2010 00:11:40
https://webtrh.cz/diskuse/platby-pres-paypal-do-nakladu/#reply471016
AccArt s.r.o.
verified
rating uzivatele
26. 3. 2010 21:59:24
Napsal Michal Marek;473176
Dobrý den,
možná to bylo v jiných rubrikách, ale nepodařilo se mi to najít přesně tak, aby to pasovalo na mou situaci, zde v Daňové poradně to není na 100%.
Jde mi o to, že jsem nakoupil software, který používám ke své práci, a nějaké platby za fotobanky. Platba proběhla přes Paypal - dorazilo potvrzení objednávky od dodavatele, potvrzení o platbě od Paypalu, k dispozici mám samozřejmě ještě výpis z účtu z kterého platba šla.
Stačí mi tyto dokumenty k tomu, abych si mohl platby přidat do nákladů?
Děkuji Vám za odpověď, jistě pomůže i ostatním jasná odpověď, jak postupovat v této situaci.
K doložení výše uvedeného daňového výdaje je potřeba doložit:
* doklad o koupi, ze kterého bude patrné, co bylo předmětem koupě, dodavatel, datum a částka. Obvykle hned při koupi je vygenerován doklad (faktura/invoice) nebo dorazí na email potvrzení s podobnými údaji.
* výpis či potvrzení o platbě přes PayPal.
Platby na PayPal zřejmě posíláte ze svého běžného účtu, prakticky si jakoby převádíte peníze z jednoho účtu na druhý. Je samozřejmě dobré doložit i výpisy účtu, ze kterého platby na PayPal chodí.
V neposlední řadě je potřeba, aby nakupovaná služba či zboží plně souviselo s podnikáním.
Předpokládám, že PayPal je veden v cizí měně. Pro přepočet plateb v cizí měně na českou lze použít v daňové evidenci pro účely daně z příjmů několik způsobů:
* jednotný kurz, což je zákonem stanovený průměr kurzů ČNB, ale tento kurz se vyhlašuje až po skončení roku, musíte čekat na jeho zveřejnění.
* denní kurz ČNB ke dni přijetí nebo odeslání platby.
* nebo pevný kurz, což je obvykle kurz ČNB platný pro 1.den určitého období, nejdéle však ročního. Pokud si vyberete např. pevný měsíční kurz, pak kurz platný pro první den v měsíci používáte celý měsíc.
Během kalednářního roku je nutné používat pro všechny přepočty cizích měn pouze jeden způsob.
Plátcem DPH se bohužel stanete i v případě, že nakoupíte pro své podnikání službu od podnikající firmy ze zahraničí (ať už z EU nebo mimo EU) - viz §94 odst. 8 zákona o DPH. Službou se rozumí i nákup software.
26. 3. 2010 21:59:24
https://webtrh.cz/diskuse/platby-pres-paypal-do-nakladu/#reply471015
Michal Marek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 3. 2010 00:16:21
Napsal AccArt, s.r.o.;484880
K doložení výše uvedeného daňového výdaje je potřeba doložit:
* doklad o koupi, ze kterého bude patrné, co bylo předmětem koupě, dodavatel, datum a částka. Obvykle hned při koupi je vygenerován doklad (faktura/invoice) nebo dorazí na email potvrzení s podobnými údaji.
* výpis či potvrzení o platbě přes PayPal.
Platby na PayPal zřejmě posíláte ze svého běžného účtu, prakticky si jakoby převádíte peníze z jednoho účtu na druhý. Je samozřejmě dobré doložit i výpisy účtu, ze kterého platby na PayPal chodí.
V neposlední řadě je potřeba, aby nakupovaná služba či zboží plně souviselo s podnikáním.
Předpokládám, že PayPal je veden v cizí měně. Pro přepočet plateb v cizí měně na českou lze použít v daňové evidenci pro účely daně z příjmů několik způsobů:
* jednotný kurz, což je zákonem stanovený průměr kurzů ČNB, ale tento kurz se vyhlašuje až po skončení roku, musíte čekat na jeho zveřejnění.
* denní kurz ČNB ke dni přijetí nebo odeslání platby.
* nebo pevný kurz, což je obvykle kurz ČNB platný pro 1.den určitého období, nejdéle však ročního. Pokud si vyberete např. pevný měsíční kurz, pak kurz platný pro první den v měsíci používáte celý měsíc.
Během kalednářního roku je nutné používat pro všechny přepočty cizích měn pouze jeden způsob.
Plátcem DPH se bohužel stanete i v případě, že nakoupíte pro své podnikání službu od podnikající firmy ze zahraničí (ať už z EU nebo mimo EU) - viz §94 odst. 8 zákona o DPH. Službou se rozumí i nákup software.
Děkuji Vám mnohokrát za zcela vyčerpávající odpověď, i když zejména nutnost stát se plátcem DPH je pro mě zjištění nemilé. Ještě jednou díky.
27. 3. 2010 00:16:21
https://webtrh.cz/diskuse/platby-pres-paypal-do-nakladu/#reply471014
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit