09.06.2007 17:02
1
Podobně jako se ve vláknu České affiliate programy tvoří velmi slušný přehled affiliate programů, tohle vlákno si klade za cíl vytvořit seznam českých výměnných reklamních systémů a budu rád když se podělíte i o zkušenosti s nimi.

Chystám se využít nějaký výměnný systém, ale zatím nevím pro který se rozhodnout. Využíváte výměnné reklamní sítě? Vyplatí se střádat kredity a pak je v budoucnu využít k propagaci svých projektů?

Billboard.cz
Reklama24.cz
Bannery.cz
Newlinx.cz
VRS.cz/
Cybermoney.cz/

Textlink.cz
Textbanner.cz
09.06.2007 17:22
2
Mám skúsenosti s Reklama24.cz
Je to dobrý systém ktorý používa veľký počet užívateľov.
Má slušnú clickrate (oproti ostatným cca.0,39%).
Kredity nevykupujú ale dajú sa predať na Aukre (cca 300kč = 1mil)
Má širokú podporu formátov, ochotnú podporu a príjemný a prehľadný admin + možnosť prevádzať kredity medi užívateľmi ;)

Nakoniec by som zhodnotil, že síce rekalmné systémy veľmi nežnú úspechy, ale stále sú to dobré na to ak, na niektorý web neschvália AdSense či nič zárobkové, stačí tam dať R24 (resp. iný reklamný systém) a získanými kreditmy dopovať iné, zárobkové projekty :kava:
09.06.2007 17:46
3
Já mám velmi dobré zkušenosti s Billboard.cz. Funguje spolehlivě, nabízí spoustu formátů a inzerují v něm i velké společnosti, takže zobrazuje docela kvalitní bannery. Při spouštění kampaní je můžné velmi dobře filtrovat weby, na kterých se tvoje reklama zobrazí. Součástí jednoho účtu může být více serverů, mezi kterými je možné kredity libovolně přelévat.
09.06.2007 18:00
4
Jistou chvíli jsem se zabýval systémy textové výměnné reklamy založené na modelu PPC (někdy dokonce kombinací i s platbou za zobrazení) a došel jsem k názoru, že je to v podstatě mrtvá oblast. Ze strany provozovatelů serverů o ni jednoduše není zájem, protože je logicky efektivnější nasadit na stránky systémy s provizí v reálných pěnězích (typu eTarget, adFox, AdSense atd.), byť pokud chci zadat vlastní kampaň, musím počítat se ztrátou v podobě provize provozovateli systému.

Samotný fakt "výměnnosti" v sobě ukrývá jedno velké negativum - abyste se mohl stát inzerentem, musíte se nejprve získat statut aktivního partnerského serveru (pokud se samozřejmě bavíme o situaci, kdy není možné zakoupit kredity i přímo přes provozovatele systému, což je ale vzhledem k úřední složitosti a nelichotivému postavení uvnitř skupiny registrovaných členů nepříliš často používané řešení). Tím rapidně klesá okruh potencionálních členů sítě = malý zájem o registraci nových členů, protože je výměna obvykle založena na platbě za klik (aby na inzerát někdo klikl, musí mu připadat zajímavý a klikne na něj obvykle jen jednou, navíc stejně některé programy omezují zápočet kliku z jedné IP adresy, či kontrolou koláčků, čili aby systém mohl fungovat, potřebuje velkou skupinu inzerátů = velký počet členů a to je to, čím systém obvykle nedisponuje).

Z tohoto důvodu pravděpodobně skončil i relativně úspěšný systém Textem. Je totiž nutno podotknout, že tyto programy se nejlépe hodí pro reklamu v nekomerční sféře, nebo alespoň nepříliš komerční sféře, například pro přilákání návštěvníků, kteří by dále mohli odejít přes nějaký z komerčních systémů PPC textové reklamy. Troufám si tvrdit, že právě nejlepší skupinou, kde by se výměnný PPC systém textových (lépe navíc kontextových) inzerátů mohl uchytit, by byli blogeři, kteří by takto mohli odkazovat přímo na své články apod. (jedná se pouze o nápad).

Nicméně co se týče grafických (bannerových) výměnných systémů, kde jde především o posílení značky, případně o vůbec prvotní sdělení "Tento projekt existuje", tak ty svou roli samozřejmě mají. Jen záleží, jak moc je doopravdy potřebujeme a zda jsme ochotni přistoupit na jejich podmínky...
10.06.2007 09:23
5
Původně odeslal Tower
... Je totiž nutno podotknout, že tyto programy se nejlépe hodí pro reklamu v nekomerční sféře, nebo alespoň nepříliš komerční sféře, například pro přilákání návštěvníků, kteří by dále mohli odejít přes nějaký z komerčních systémů PPC textové reklamy....
Je to jenom můj pocit a nebo za komerční sféru považuješ opravdu jenom PPC? A co třeba přímé prodeje, nebo jiné obchodní modely?
Já používám www.newlinx.cz a když si s tím člověk vyhraje, dá se dosáhnou i solidní klikavosti. Bannery zobrazuju na svém blogu a kredity pak využívám k propagaci svého "komerčního webu". A můžu říct, že i když mám na tomto webu (www.digireality.cz) také etarget není to primární způsob výdělku a každý uživatel se počítá, každý se dá "prodat" jinak.
10.06.2007 10:20
6
Ad rammi

Vše, co jsem napsal ve svém příspěvku, vztahuji k textové výměnné reklamě, která, jak jsem také napsal, se nejběžněji odehrává při platbě za klik, méně pak za zobrazení. Tudíž, aby byl text kratší, nezahrnul jsem do popisných frází ostatní formy komerční reklamy, respektive jsem se o nich vůbec nezmínil, protože to tady nebylo nutné. Což samozřejmě neznamená, že neexistují.
10.06.2007 11:10
7
Tower

když to teď čtu znova asi potřetí, asi jsem pochopil co si se snažil říct :) omlouvám se...

ale přesto, já používám pro propagaci svých stránek jak textovou (www.textlink.cz) tak i bannerovou (www.newlinx.cz) reklamu.

Nicméně jejich bannery zobrazuji na svých nekomerčních webech (dále blog) a na těch komerčních zobrazuji placenou reklamu... to je můj návod jak využít výměnný systém.

Musíte mít však spočítáno, že průměrná klikavost vašeho banneru ve výměnných systémech je vyšší, než by byla u vás na blogu. Jinak by se vyplatilo zobrazovat svůj komerční banner na svém blogu.

Já jsem to však nakonec vyřešil tak, že na svém blogu rotuji výměnný systém a vlastní komerční reklamu, číms se snažím vzít z obého to nejlepší.

Ideálně by to ještě bylo tak, aby se zobrazil novému návštěvníkovi můj komerční banner a pokud neklikne tak zobrazovat výměnný systém.

Někde jsem četl, že pokud člověk vidí stejný banner potřetí a neklikne na něj, tak je 99,98 % sance ze uz na nej neklikne ani nikdy v budoucnu, takže tohle by se tam dalo zapracovat taky :)

... ale casu je malo :kava: