Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Ještě něco málo k RSS

Jan Pacek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 5. 2007 15:12:39
Mám ještě pár otázek do pranice:
1. Čtete články rovnou z RSS nebo přecházíte na web pomocí odkazu a čtete až tam ?
Já tak půl na půl, ale většinou přecházím na web.
2. Preferujete na svém webu úplné RSS (celé články) nebo jen úryvek/úvodník ?
Na svém blogu mám RSS kompletní, přestože zlé jazyky tvrdí, že mi klesne návštěvnost a lidé nebudou komentovat.
3. Máte v RSS obrázky ?
Já ano, ale kamarádům co čtou můj blog na MDA přes RSS to vadí. Tak nevím...
:rolleyes:
31. 5. 2007 15:12:39
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9942
Petr Stribny
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
31. 5. 2007 15:31:47
1) přecházím na originální článek (ve čtečce to není ono)
2) jen úryvek, a to samé chci i u ostatních webů
3) ne
RSS používám jako rychlý přehled zpráv a článků. Když mě něco zaujme, chci si to vychutnat se vším všudy na originální stránce. Nemám rád celé články ve čtečce, protože pak musím zbytečně v Bloglines scrollovat.
Asi je nejlepší dát lidem vybrat.
31. 5. 2007 15:31:47
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9941
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2007 15:38:24
obecně se více přiklání lidé k plným verzím článků v RSS, a vedou se o tom neustále debaty, např. tady:
http://thewrongadvices.com/2007/04/20/full-vs-partial-rss-feeds/
http://blogs.feedburner.com/feedburner/archives/2007/04/ricks_ruminations_full_feeds.php
já osobně preferuju plné feedy článků pro čtení, často se mi nechce klikat, když se připojuju mobilně, tak si přečtu celý článek ve čteče a nemusím čekt na načtení celéh webu.
Co ale nesnáším upřímně, je jakási jednovětá anotace v RSS, která ovšem není součástí toho článku. Většina autorů tam píše takové kraviny, že človek netuší, o čem vlastně ten článek má být :)
31. 5. 2007 15:38:24
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9940
Napsal Misha;4556
Co ale nesnáším upřímně, je jakási jednovětá anotace v RSS, která ovšem není součástí toho článku. Většina autorů tam píše takové kraviny, že človek netuší, o čem vlastně ten článek má být :)
Velmi horlivě souhlasím. Je mi vlastně jedno, jestli je v RSS první odstavec nebo celý článek, ale musím vědět, o čem článek je, a k tomu nadpis často nestačí. Hlavně nadpis ironický nebo metaforický.
31. 5. 2007 15:46:51
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9939
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
31. 5. 2007 16:06:53
1. Co mě v titulku a perexu zaujme v RSS, to si jdu přečíst na web
2. rozhodně jen úvod. Mě naopak rozčiluje, když mě něco zaujme v RSS, prokliknu na server a tam zjistím že to co jsem pokládal za úvod článku byl vlastně celý kraťučký článek...
Navíc podle mě celý článek v RSS popírá původní princip jak já chápu výhody RSS. A upřímnou soustrast pro server každého, kdo má server s pár desítkami tisíc návštěvníků denně, kde si každý takové RSS stahuje každých pár minut ;)
3. nemám. Je to podle mě stejné jako celý text článku, myslím že to tam nepatří.
31. 5. 2007 16:06:53
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9938
Filip
verified
rating uzivatele
31. 5. 2007 16:35:49
1) většina feedů, které odebírám, vychází v plné verzi i s obrázky a embedy, a já jsem notiricky liná veš, takže ano, čtu většinu přímo v Google Readeru. má to tu výhodu, že se člověk nemusí "ladit" na různé layouty a interface. ale uvědomuji si, že lidi "okrádám" o ad revenue. na druhou stranu, můžou si za to tak trochu sami. + teď často dodávají reklamu i do RSS, což je myslím dost zhovadilost.
2) u sebe lidi krmím jenom prvním odstavcem. a také si myslím, že by to mělo být standard.
mít nastaven "první odstavec only" a ne nějaký delší perex má obrovskou výhodu v tom, že to člověka nutí vměstnat to nejdůležitější právě do prvního ostavce a "nepomáhat" si větším prostorem, obrázky atp. To je podle mě dobrá praktika nejenom z hlediska SEO, ale i psaní obecně.
3) e-e, ani obrázky, ani embedy. ale mám tam ten první odstavec v HTML formátování (tj. ne jako prostý text)
EDIT: Čím déle nad tím přemýšlím, tím víc souhlasím s Petrem Stříbrným: dát lidem vybrat.
31. 5. 2007 16:35:49
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9937
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2007 16:44:13
Napsal Kovboj;4561
A upřímnou soustrast pro server každého, kdo má server s pár desítkami tisíc návštěvníků denně, kde si každý takové RSS stahuje každých pár minut ;)
od toho je tu feedburner přece :)
31. 5. 2007 16:44:13
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9936
Strzibny
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
31. 5. 2007 16:55:05
Určitě jen perexy, koneckonců je to i filosofie RSS, jak jej chápu já. Bez formátování, bez obrázku. Vždy přecházím na původní web.
A kdybych byl provozovatel, kterého živí reklama, určitě bych neposílal celé články.
31. 5. 2007 16:55:05
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9935
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2007 17:44:01
jak je psáno v jednom z těch článků co jsem odkazoval, na docela velkém vzorku feedu zkoumali a vyzkoumali, že clickrate u plných feedů se nijak výrazně neliší od těch zkrácených, což je docela zajímavé.
31. 5. 2007 17:44:01
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9934
jilm
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2007 18:04:22
Napsal Misha;4571
jak je psáno v jednom z těch článků co jsem odkazoval, na docela velkém vzorku feedu zkoumali a vyzkoumali, že clickrate u plných feedů se nijak výrazně neliší od těch zkrácených, což je docela zajímavé.
A to je myslím rozhodující argument pro plný obsah. Když mám ve čtečce 4 články o tom samém, nebudu se obtěžovat proklikáváním na ten jediný, co nemá plnohodnotné RSS. A naopak možná kliknu na ten, co mě zaujme, protože si budu chtít přečíst komentáře a tak.
Osobně mi nevadí ani reklama, když je citlivá - v čem jsou problém 1-2 bannery AdSense (či a la AdSense)? Horší je, když někteří - zatím mi to tedy dělá jen jeden zdroj - kromě článků publikují přes RSS i výhradně reklamní spoty, kde je prostě jen velký odkaz někam.
31. 5. 2007 18:04:22
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9933
Misha
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 5. 2007 20:58:27
Napsal jilm;4575
A to je myslím rozhodující argument pro plný obsah.
souhlas, taky preferuju plný obsah - ale musím přiznat, že kvalitní obsah si moji pozornost přitáhne i bez něj a je i pár webů, které čtu i bez RSS :)
31. 5. 2007 20:58:27
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9932
mallat
verified
rating uzivatele
31. 5. 2007 21:23:56
Asi nechápu zastánce plného obsahu. Ja chci prehled/vytah a dle toho se rozhodnu co si opravdu prectu/vychutnam! Ostatne to je (alespon myslim) puvodni smysl RSS/Atom.
Mimochodem k plnemu obsahu (sice publikovany s asi povedomosti/zamerem autora), ale co autorska prava?
31. 5. 2007 21:23:56
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9931
Jan Pacek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 5. 2007 21:27:43
Jak to myslíš s těma autorskýma právama ? :eek2:
31. 5. 2007 21:27:43
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9930
mallat
verified
rating uzivatele
31. 5. 2007 21:37:48
Napsal Pacek;4586
Jak to myslíš s těma autorskýma právama ? :eek2:
Pravnik nejsem (tak me nemlatte), jen me to napadlo.
Uryvky ano, ale cela dila?
31. 5. 2007 21:37:48
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9929
Jan Pacek
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 5. 2007 21:44:51
Kdyby ti někdo chtěl ukrást článek tak to může udělat přímo na webu a nezáleží na tom jestli máš plné nebo ořezan RSS. :nono:
31. 5. 2007 21:44:51
https://webtrh.cz/diskuse/jeste-neco-malo-k-rss/#reply9928
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit