Ahoj,
tak nám dnes změnila majitele doména letenky.cz, kterou náš doménový specialista Ahyde ohodnotil na 5 milionů korun. :) Novým vlastníkem je Student Agency.
Co na to říkáte?
Letenky.cz - Doménový obchod roku?
Co se právě děje na Webtrhu?
- Koca poptává: Logo pro elektrikářskou značku
- Markéta_Mrlíková nabízí: QA Software tester - manuální test webových aplikací
- Plus prodává: TOP módní doména FORNASARI.CZ
Jancura musi prodat minimalne 7000 letenek pres domenu letenky.cz, aby se mu ten deal zaplatil, kdyz se mu podari prodat 20 denne, je to za rok zaplacene :-)
nejspis o dost vic nez 10. schvalne jestli tu cenu nekdo zjisti :-)Podle me to muselo jit za 10 mil Kc+
Slusne. Rozmyslam, ma takato cena este zmysel? Letenky1.cz (napr) a investovanie nizsej sumy do rozumnej kampane by rovnaku pracu nespravilo?
Ano, je tu typeintraffic, presne podstatne meno a pod, ale znacky vedia byt rovnako silne ako vyrobok (dokonca sa zmenia na podstatne meno - xerox a pod), plus uz nie sme v socializme kde sa auta kupovali v Mototechne:)
myslim si, ze nemas pravdu. V dlhodobom horizonte lide budou zadavat do address baru letenky.cz, zatim co ty tych 10mio mines za kratku dobu=musis stale investovat. Letenky.cz meji uz tuto reklamu primo "zabudovanu".Slusne. Rozmyslam, ma takato cena este zmysel? Letenky1.cz (napr) a investovanie nizsej sumy do rozumnej kampane by rovnaku pracu nespravilo?
Ano, je tu typeintraffic, presne podstatne meno a pod, ale znacky vedia byt rovnako silne ako vyrobok (dokonca sa zmenia na podstatne meno - xerox a pod), plus uz nie sme v socializme kde sa auta kupovali v Mototechne:)
Dokazete nekdo kdo mate prehled a zkusenost s letenkama tu cenu zduvodnit? Napriklad u pujcky.cz to rozepisoval AHYDE docel srozumitelne :-)
Myslím, že ta cena, kterou za tu doménu Student Agency dala a která byla nepochybně kolem těch 10 milionů korun, je sice hodně vysoká, ale SA jako koncovému uživateli se tahle investice poměrně brzy vrátí.
Prodej letenek je zajímavý v tom, že již nyní je imho převážná většina letenek zakoupená přes internet (kolik z vás kupuje letenky jinak?) a ten podíl se bude i nadále zvyšovat. Troufnu si tvrdit, že neznám jiný obor, u kterého by byl tak rychlý přesun k online prodeji.
Letenky jsou pro SA afaik velmi zajímavý business přinášející nemálo peněz. :)
Jako poslední věc bych uvedl, že vlastnictví této domény se od jedničky na trhu dá tak trochu očekávat a asi by bylo špatně, pokud by si tuhle doménu nechali vyfouknout konkurencí.
A ještě jedna poznámka: v doménách i letenkách jsem lama. :)
To Supe: Si ten thread znovu precti a misto pujcky si dosad letenky. Princip toho vysvetleni je naprosto stejny (viz prispevky Petra, mtv, AHYDE , Petrosc...).
Presne tak, maloktere zbozi je predurceno k prodeji pres internet tak jako letenky.Prodej letenek je zajímavý v tom, že již nyní je imho převážná většina letenek zakoupená přes internet (kolik z vás kupuje letenky jinak?) a ten podíl se bude i nadále zvyšovat. Troufnu si tvrdit, že neznám jiný obor, u kterého by byl tak rychlý přesun k online prodeji.:)[/COLOR]
Navic SA provozuje i Kralovna.cz, netroufnu si odhadnout trzni podil, ktery pres tyto dva portaly ziskaji, ale rekl bych, ze bude zasadni, coz jim zase umozni vyjednat lepsi provizni podminky prodeje.
A vzhledem k tomu, ze do reklamy Kralovny se sypaly rocne sedmimistne castky, tak si dokaze spocitat, na kolik ho prisel jeden navstevnik a jakou hodnotu ma tedy pro nej prirozeny type-in traffic, ktery ziska na letenky.cz.
jeste podstatna vec u tohohle dealu - nezapomente, ze tohle je "developed deal", takze se to dalo valuovat podle soucasnych prijmu toho businessu apod, aneb neni to cista domenova transakce, ale tez zhodnoceni domeny projektem.
Presne na tento pohlad som narazal v mojej otazke a ako vidiet, odbornik chape:)neni to cista domenova transakce, ale tez zhodnoceni domeny projektem.
To bude mít naprosto nulový efekt na lepší provizní podmínky prodeje. SA už je tak jako tak top hráč na trhu s dobrými provizními podmínkami, pokud se ještě někde občas nějaké dají vyjednat.Navic SA provozuje i Kralovna.cz, netroufnu si odhadnout trzni podil, ktery pres tyto dva portaly ziskaji, ale rekl bych, ze bude zasadni, coz jim zase umozni vyjednat lepsi provizni podminky prodeje.
Už jsem s oboru delší dobu mimo, a mám dojem že poslední dobou se to spíš hýbalo směrem ke snižování provizí. Každopádně cena 10mil. a více je adekvátní, především pro investora typu SA. Taky je třeba vidět, že je tady jen málo subjektů v oboru, které si to mohly dovolit.
Vzhledem k celkovemu reklamnimu budgetu SA, je to velmi dobra investice, a navic je to jedna z velmi mala firem ktera si to v oboru muze dovolit.A vzhledem k tomu, ze do reklamy Kralovny se sypaly rocne sedmimistne castky
A nejde jen o type-in. Je to i prestizni zalezitost.
Zalezi jaka klientela tam nakupuje. Jinak myslim, ze to bude muset byt vic. Jsem uz chvili mimo obor, treba uz je to jinak, ale ono to neni/nebyvalo plne automatizovane. Porad tam musi nejaky letenkar sedet a castecne administrovat, takze nejaka rezie tam bude.Jancura musi prodat minimalne 7000 letenek pres domenu letenky.cz, aby se mu ten deal zaplatil, kdyz se mu podari prodat 20 denne, je to za rok zaplacene :-)
Troufnu si tvrdit že se to převážně týká diskontních aerolinek. Samotnýho by mě zajímalo, jak na tom jsou klasické letecké společnosti. Před pár roky, kdy už v USA se dávno bookovalo hlavně přes net, tak mi kamarád co tu zaváděl online prodej v jedné letecké společnosti říkal, že aby splnil interní plán online prodejů, musel požádat pár známých, aby místo telefonování tu letenku objednali přes net (=on jim vyhledal spojení atd., ale finální transakci udělali přes net), protože to nikdo přes net dělat nechtěl.Prodej letenek je zajímavý v tom, že již nyní je imho převážná většina letenek zakoupená přes internet (kolik z vás kupuje letenky jinak?) a ten podíl se bude i nadále zvyšovat. Troufnu si tvrdit, že neznám jiný obor, u kterého by byl tak rychlý přesun k online prodeji.
Ten rozdíl je důležitý taky v tom pohledu, že pokud se nějaký peníze dělají v letenkách, tak kromě lídrů typu SA co vydělávají na obratu, tak se hlavně vydělává na drahých letenkách, a na letenkách v business třídě. Myslím že právě to jsou segmenty, kde mají tendenci pořád spíš telefonovat svému agentovi než se zdržovat klikáním na netu.
Opakuju, spíš mě zajímá jak to teď funguje, výše jde dle mých už trochu zaprášených zkušeností.