Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Nefunkční SEO, na googlu ani 1 odkaz.

Kcko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 11:57:09
Ahoj,
jsou to skoro 3 roky, co jsem známému spíchl za víkend malý webík jako náhradu za jeho opravdu prehistorický "frontpage" web.
Nedávno jsem ten web googlil a zjistil sem, že prostě na googlu není.
Hned jsem nahrál do Google Search Console sitemapu, web verifikoval a už asi 7 den mi tam visí, že se data zpracovávají a ať to zkusím za 1 den (za 1 den to zkouším už týden!).
https://bit.ly/3IWKcJT
Web je to o pár stránkách, žádné black seo techniky nebo něco jako disallow * v robots.txt fakt nemám, ale přijde mi, jako by mě google nějak záměrně vymazal / zabanoval nebo nevím čím si tohle odůvodnit.
Neví někdo co by s daným webem mohlo být špatně a jak to zjistit?
https://truhlarstvividetic.cz/
7. 3. 2023 11:57:09
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514123
No, čím začít.
Search Console a samotné odeslání sitemapy ti ještě indexaci nezaručí.
Na ten web nevedou žádné autoritativnější vnější signály v podobě odkazů.
Nemáš firemní zápisy (na Firmách vůbec, na Google nedodělaný, není tam ani proklik na web) - to je alfa a omega lokálního byznysu, pokud nefunguje čistě na doporučení. A i z těch zápisů máš cenné zpětné odkazy.
Vyprdni se na to truhlářství v číslech, není to dobrý. Komunikujte ty úspěchy jinak, líp, originálně.
Na webu prostě není obsah. Máš tam rozdělené kroky ve výrobě, ale to je všechno. Ten web potřebuje texty.
Má ten byznys lokální cílení? Nebo cílí na celou ČR? Takhle to vypadá, že na celou ČR, což není moc obvyklé na truhlářství. A pokud má cílit lokálně, tak se to na webu teda nikde neprojevilo.
Google má problém ten web indexovat z toho důvodu, že prostě nemá zatím žádný přínos kromě toho, že funguje jako relativně jednoduchá vizitka.
A pro bonus, hezký a moderní web pro truhláře má vonět dřevem, jak vizuálně, tak texty. Nikde není ani zmínka o mateirálech, jak se s nimi pracuje, proč je daný materiál nejvhodnější v konkrétní situaci. Nula knowhow. Ale cením, že ten byznys má obličej, to je bod k dobru.
7. 3. 2023 13:35:34
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514122
altman.lukas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 13:47:13
Indexace nekdy trva, obzvlaste u uplne novych webu (coz tento je, kdyz dosud v Googlu nebyl). A pokud nemaji stranky ctenari / navstevnikovi co nabidnout, jednoduse je Google videt, chapane ukazovat, nechce. A jestli to doted majiteli truhlarstvi nevadilo, co se zmenilo? Ke generovani objednavek z internetu zjevne web neslouzi.
7. 3. 2023 13:47:13
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514121
Kcko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 13:55:41
Ahoj, díky oboum.
Ten web není bůhvíco, ono taky byl defakto zadarmo a dostat něco z majitele (krom telefonu) byl nadlidský úkol, takže byl výkon i tohle.
Gro věci není v tom, jestli je na webu něco provoněného dřevem a jsou tam tuny texty, i když základní myšlenku chápu.
I stupidní web s jedním souborem - index.html kde sem měl bez stylů 1 nadpis a 1 větu, google zaindexoval (měl jsem na zkoušku).
Takže řeším, proč není vůbec a nevím, proč s tím souvisí zápisy na firmách (ano, chápu, že to tomu pomůže, ale rozhodně to není podmínka).
Web opravdu slouží spíše jako vizitka a případně ukázka práce + kontakty, než něco co se má dotýkat SEO a díky tomu má truhlářství získavat zakázky. 
Je to malé rodinné truhlářství a jako jemu podobné, těží z předaných kontaktů / známostí.
Mám za sebou vyšší desítky webů a v životě sem neviděl, že by mi Google něco nezaindexoval a byť tady toho mnoho není, pořád to není důvod, nezaindexovat aspoň HP.
7. 3. 2023 13:55:41
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514120
Napsal Kcko;1659431
Ahoj, díky oboum.
Ten web není bůhvíco, ono taky byl defakto zadarmo a dostat něco z majitele (krom telefonu) byl nadlidský úkol, takže byl výkon i tohle.
Gro věci není v tom, jestli je na webu něco provoněného dřevem a jsou tam tuny texty, i když základní myšlenku chápu.
I stupidní web s jedním souborem - index.html kde sem měl bez stylů 1 nadpis a 1 větu, google zaindexoval (měl jsem na zkoušku).
Takže řeším, proč není vůbec a nevím, proč s tím souvisí zápisy na firmách (ano, chápu, že to tomu pomůže, ale rozhodně to není podmínka).
Web opravdu slouží spíše jako vizitka a případně ukázka práce + kontakty, než něco co se má dotýkat SEO a díky tomu má truhlářství získavat zakázky. 
Je to malé rodinné truhlářství a jako jemu podobné, těží z předaných kontaktů / známostí.
Mám za sebou vyšší desítky webů a v životě sem neviděl, že by mi Google něco nezaindexoval a byť tady toho mnoho není, pořád to není důvod, nezaindexovat aspoň HP.
Jenže takhle striktně se Google chová už víc jak půl roku :-) Máš po ruce tu ukázku toho webu, který jako nový zaindexoval s jedním nadpisem a jednou větou bez stylů? Já jsem reagoval dle titulku, kde uvádíš nefunkční SEO. Ale SEO se tu nedělalo vůbec, tak co znamená nefunkční...
7. 3. 2023 14:04:26
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514119
Kcko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 14:11:17
f1 liga cz - Hledat Googlem
;) (není moje, můj byl ještě o chlup jednodušší), jestli Ti tohle přijde v pořádku, tak to odporuje té SEO logice vůči normálnímu obsahu. 
Odkaz je cca 6-8 zezhora.
---------- Příspěvek doplněn 07.03.2023 v 15:12 ----------
Tím SEO jsem nemyslel, že jsem na tom webu bůhví co dělal, nicméně nadpisy, nějaký text má, vyplněný title, kontakt, description.
Není důvod jej vůbec nezaindexovat, nehledám jej pomocí keyword, ale vyloženě přes doménu.
7. 3. 2023 14:11:17
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514118
To, že ten důvod k neindexování nevidíš ty přece neznamaná, že ho nemá ani Google. Prostě tomu dej čas. Na Seznamu v indexu jsi, často se stane, že si Google vytáhne web do indexu z vyhledávání Seznamu. My jsme ti tu jen vypsali možné problémy, které mohou, ale nemusí dělat problém. My nemáme privilegovaný přístup do pozadí vyhledávání Google a nevidím konkrétní štítky s problémem, nikdo ze specialistů.
Ten odkaz na vyhledávání F1 liga cz nedává smysl, protože tam oba vidíme pravděpodobně něco jiného. Nevím, který konkrétní web máš na mysli. Ten http://www.f1liga.cz/? Koukal jsi jakou má historii? Aktuálně je tam jen dočasná hláška o nedostupnosti :-) https://web.archive.org/web/20230000000000*/http://www.f1liga.cz/
7. 3. 2023 14:18:03
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514117
Kcko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 14:27:27
Jasně, dám tomu čas, mě to je jedno, majiteli taky, jen jsem ten web hledal na googlu a dost jsem se divil ;-) a začalo mě to zajímat.
Ano jedná se o f1liga.cz a není tam žádný obsah (dle toho co jsi mi popsal, resp. žádný relevantní obsah, a přesto jej Google indexuje).
7. 3. 2023 14:27:27
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514116
Napsal Kcko;1659440
Jasně, dám tomu čas, mě to je jedno, majiteli taky, jen jsem ten web hledal na googlu a dost jsem se divil ;-) a začalo mě to zajímat.
Ano jedná se o f1liga.cz a není tam žádný obsah (dle toho co jsi mi popsal, resp. žádný relevantní obsah, a přesto jej Google indexuje).
Ale ten obsah tam byl a bylo ho hodně a Google ten web z indexu zpravidla nevyhodí, pokud tam najednou není, nebo je ho méně. I když je to již několik let. Navíc má ten web i na první pohled kvalitnější odkazové portfolio. Vždycky je to nějaká souhra více okolností.
7. 3. 2023 15:06:34
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514115
altman.lukas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 15:25:13
A jakou konkurenci má ta F1 liga? Ono čím více webů / stránek v oboru, tím složitější je získat pozornost Googlu. Jak jsem psal, někdy to trvá, a to hlavně proto, že Google neví, proč by měl brát stránky v potaz a jaký přínos budou pro kohokoliv mít. Nelze se odvolávat, že web o hledání říčních oblázků přece zaindexoval hned, kdežto stránky o hypotékách vůbec, nebo až za pár měsíců. Mně taky Google vidí na webu jenom to, co zrovna chce, a některé stránky vůbec do indexu nebere.
Někdy před necelým rokem udělal bohužel Google velký update, kterým pohřbil i spoustu velkých webů (u nás, v zahraničí ...všude). Někdy je těžké mu rozumět, asi nejrychlejší cestou jsou ale odkazy, hlavně teda ze silných webů.
7. 3. 2023 15:25:13
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514114
Proč by tem web měl na Google být? Já ho vidím v kartě firmy.
Kolik máš odkazů a z jakých webů? V šem je tento web unikátní a co nabídne jiného, než jakýkoli další web o truhlářství?
7. 3. 2023 18:02:28
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514113
Kcko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 19:12:38
Napsal Michal Kubíček;1659464
Proč by tem web měl na Google být? Já ho vidím v kartě firmy.
Kolik máš odkazů a z jakých webů? V šem je tento web unikátní a co nabídne jiného, než jakýkoli další web o truhlářství?
Ono je nějaké pravidlo, že aby web byl zaindexovaný (pozor neplést si s vyšší pozicí ve vyhledávání), musí být skutčně unikatní a nabízet něco jiného než konkurence? Pokud by tomu tak bylo, tak by na netu moc webů nebylo.
---------- Příspěvek doplněn 07.03.2023 v 20:14 ----------
Napsal altman.lukas;1659449
A jakou konkurenci má ta F1 liga? Ono čím více webů / stránek v oboru, tím složitější je získat pozornost Googlu. Jak jsem psal, někdy to trvá, a to hlavně proto, že Google neví, proč by měl brát stránky v potaz a jaký přínos budou pro kohokoliv mít. Nelze se odvolávat, že web o hledání říčních oblázků přece zaindexoval hned, kdežto stránky o hypotékách vůbec, nebo až za pár měsíců. Mně taky Google vidí na webu jenom to, co zrovna chce, a některé stránky vůbec do indexu nebere.
Někdy před necelým rokem udělal bohužel Google velký update, kterým pohřbil i spoustu velkých webů (u nás, v zahraničí ...všude). Někdy je těžké mu rozumět, asi nejrychlejší cestou jsou ale odkazy, hlavně teda ze silných webů.
Ahoj, díky za info, zkusím jen pro zajímavost pohledat co se "stalo" nebo nějaký link nemáš? 
7. 3. 2023 19:12:38
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514112
Napsal Kcko;1659469
Ono je nějaké pravidlo, že aby web byl zaindexovaný (pozor neplést si s vyšší pozicí ve vyhledávání), musí být skutčně unikatní a nabízet něco jiného než konkurence? Pokud by tomu tak bylo, tak by na netu moc webů nebylo.
Google ale takové pravidlo defakto zavádí pomalu do praxe. Je v indexaci prostě daleko přísnější a neprojde cokoliv jako dřív. A já se nedivím. Index je plnej sraček a procházet to je čím dál nákladnější.
7. 3. 2023 19:25:02
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514111
Kcko
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 3. 2023 19:32:20
Napsal Tomáš Maňhal;1659471
Google ale takové pravidlo defakto zavádí pomalu do praxe. Je v indexaci prostě daleko přísnější a neprojde cokoliv jako dřív. A já se nedivím. Index je plnej sraček a procházet to je čím dál nákladnější.
Můžu poprosit o odkaz, abych si to přečetl, nějaký ověřený zdroj? Neříkám, že nemáš pravdu, nejsem SEO expert (fullstack dev), znám běžné věci / on-page faktory a to ostatní (marketing, off-page faktory atd) nechávám povolanějším.
Nicméně se mi to prostě nezdá, že pokud napišu do Google , tak aby ji to nenašlo díky výše uvedeným tvrzením, obzvlášt pokud web existuje od roku 2020 a mám pocit, že než se vy****** IG API, které jsem pak neopravoval a obrázky načítané do webu házely 403ku, tak jestli to Google zpenalizoval, nevím.
7. 3. 2023 19:32:20
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514110
Google nikde oficiální vyjádření v tomhle smysl nemá a ani ho nedává. Vyjadřuje se vesměs jen k updatům algoritmu. Vycházím ze své mnohaleté zkušenosti, kdy mi prošly rukama v rámci SEO vyšší desítky, v analýzách pak stovky webů. Vycházím i z dotazů a diskuzí, které vznikají právě na tohle téma v odbornějších skupinách a fórech. Od loňského podzimu jsme to měli téměř na denním pořádku. Nebudu za tebe vyhledávat konkrétní články a diskuze, to jistě zvládneš sám.
A to máš teprve problém tam robota přimět přijít. Co budeš dělat, až tam přijde a web stejně nezaindexuje? To je totiž další "překážka", kterou nám Google klade do cesty a nutí nás neposílat do indexu věci co tam nepatří.
Věřit nám tady nemusíš, to je véceméně tvoje věc. Pak ale moc nechápu proč chodíš do diskuzí a ptáš se na věci, kterým nerozumíš a pak zpochybňuješ názory lidí, co to dělají většinu své profesní kariéry :-)
PS: Doména (asi myslíš homepage) je jen další URL toho webu, jako každá jiná. Ani ta nemusí být nutně v indexu, tuplem, pokud slouží jako hlavní informační stránka webu.
7. 3. 2023 19:49:41
https://webtrh.cz/diskuse/nefunkcni-seo-na-googlu-ani-1-odkaz/#reply1514109
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit