Přátelé,
kolega se mi svěřil s takovou perlou. Bohužel jsme delší dobu nespokojený s účetní a od nového roku to již účtuje nová. Na zprávu, že jí děkujeme za její služby, nicméně z důvodu dalších chyb, jsme se pro nový rok rozhodli pro novou účetní, zareagovala následovně: Váš přístup se mi nelíbí a za těchto podmínek nejsem ani ochotna účetní rok uzavřít.
Jen dodám, že snad v každém druhém KH jí tam chyběly nějaké FAP a vše má za své služby za minulý rok již vyfakturováno. Tohle je neuvěřitelná drzost. Jak si může někdo takový něco takového dovolit?
Účetní - vydírání?
Nechat si to uzavřít od nové účetní a jít dál. Škoda času, nervů a peněz vynaložených na komunikaci s nespolehlivou účetní, se kterou jsi rozvázal spolupráci. Nevím jak to mezi vámi fungovalo, pokud tam byl problém každé druhé KH a stále jste spolupracovali. Asi jste si nikdy nesedli a jasně nenastavili pravidla spolupráce a v případě jejich neplnění prostě okamžité přerušení spolupráce.
Lidskou stránku a drzost komentovat nebudu, protože to tak prostě občas je. Vše je o lidech.
Já nevím co řešíš, nikdo neví jak to mezi sebou měli. Řiď se heslem "musí se jen umřít". Drzí a arogantní lidé jsou všude a na obou stranách. Myslím, že se najde plno účetních co všechno mají správně a včas a nemají to zaplaceno, když je budou znovu potřebovat třeba až za rok.
Pokud jste jí nějak férově, třeba od podzimu připravovali na to, že od roku 2023 zvolíte někoho jiného, je to od ní prasárna. Pokud jste jí k poslednímu prosinci řekli nazdar, mám k jejímu chování jisté pochopení. Tohle jste si měli pořešit písemně, když jste vypovídali smlouvu. Jestli stále běží výpovědní lhůta, měla by účetní splnit své závazky vůči vám. Pokud byla smlouva definitivně ukončena, těžko chtít nějakou práci po někom, kdo k vám už nemá žádný obchodní vztah. I účetní je služba jako každá jiná a každý si může vybírat, komu své služby poskytne.
Já bych si nasypal popel na hlavu, spolkl hrdost, slušně jí zavolal, doslova ji uprosil ať rok 2022 dodělá a potom ať si jde každý svou cestou.
ten rok stál cca 200k. Já chápu, jak to myslíš, ale snad účetní by měla být vždy pečlivější, než ty ne? :-)Nechat si to uzavřít od nové účetní a jít dál. Škoda času, nervů a peněz vynaložených na komunikaci s nespolehlivou účetní, se kterou jsi rozvázal spolupráci. Nevím jak to mezi vámi fungovalo, pokud tam byl problém každé druhé KH a stále jste spolupracovali. Asi jste si nikdy nesedli a jasně nenastavili pravidla spolupráce a v případě jejich neplnění prostě okamžité přerušení spolupráce.
Lidskou stránku a drzost komentovat nebudu, protože to tak prostě občas je. Vše je o lidech.
---------- Příspěvek doplněn 06.02.2023 v 17:34 ----------
Máte pravdu a Vaše rada je racionální. Důvod, proč jsem založil to vlákno je, jak člověk, který má bordel ve fakturách a nejspíše trpí i ADHD, může dělat účetní? Vždy jsem měl za to, že by to měl dělat člověk, který je perfekcionista a sedí mu vše na korunu přesně. Zde vidím selhání systému. Účetní může dělat úplně kdokoliv. Správně by to dle mého názoru mělo podléhat certifikaci na úrovni státních zkoušek. Jedna věc s čím s Vámi ale nesouhlasím. Poslední měsíc jsme jí řekli nazdar. To je pravda. Je to, jako kdyby jste opakovaně porušil nájemní smlouvu - nazdar. V tomto případě o dost horší, protože Jste navíc způsobil finanční škodu. Je to stejné, jako když přijdete Vaší vinou o zákazníka. Nebo si od něj taky necháte za zboží zaplatit a pak si řeknete, že už u Vás stejně nenakoupí, protože Vás kritizuje, tak mu to zboží nedáte? Je úplně jedno, jaké emoce do toho vkládáte. Za sebe máte vždy odvést co nejlepší práci a že se Vám nelíbí, že zákazník přejde ke konkurenci nejspíše nebude chyba zákazníka, ale Vaše.Pokud jste jí nějak férově, třeba od podzimu připravovali na to, že od roku 2023 zvolíte někoho jiného, je to od ní prasárna. Pokud jste jí k poslednímu prosinci řekli nazdar, mám k jejímu chování jisté pochopení. Tohle jste si měli pořešit písemně, když jste vypovídali smlouvu. Jestli stále běží výpovědní lhůta, měla by účetní splnit své závazky vůči vám. Pokud byla smlouva definitivně ukončena, těžko chtít nějakou práci po někom, kdo k vám už nemá žádný obchodní vztah. I účetní je služba jako každá jiná a každý si může vybírat, komu své služby poskytne.
Já bych si nasypal popel na hlavu, spolkl hrdost, slušně jí zavolal, doslova ji uprosil ať rok 2022 dodělá a potom ať si jde každý svou cestou.
tak pokud měla 200 ročně tak se nediv, že kolem sebe kope, kde dnes sežene někoho dalšího podobného. Ted máte jako nejdůležitější z ní rychle vytáhnout data než se stane "nenadálá" událost na jejím PC. Nová účetní se většinou nehrne do závěrky po předchozí účetní a když tak bude si to jistě chtít zkontrolovat, což jsou další náklady navíc a ono někdy než hledat více chyb je rychlejší to udělat celé znovu. Doufám, že aspoň vedete podvojné, tam se to hledá přece jenom lépe než v evidenci.
200K za rok je minimální mzda. My nevíme nic o množství práce. To může být hodně i proklatě málo.
Co je ve smlouvě?
Budu hádat...
Pokud jasně věděla, že ještě jedna chyba a letí, vyhodil bych jí stejně. Pokud jste si to nechávali jako určitou mstu za způsobené problémy, nejsem zastáncem podobných řešení. A ve srovnání s tím nájmem, i když je to "na hodinu", pořád bych měl mít nějaké podepsané papíry o tom, kdy mi nájemce co a jak předá, v jakém stavu atd... A teprve když jsou všechny vzájemné závazky vyrovnány, tak by měla přijít ta chvíle na ukázání prostředníčků.Jedna věc s čím s Vámi ale nesouhlasím. Poslední měsíc jsme jí řekli nazdar. To je pravda. Je to, jako kdyby jste opakovaně porušil nájemní smlouvu - nazdar. V tomto případě o dost horší, protože Jste navíc způsobil finanční škodu. Je to stejné, jako když přijdete Vaší vinou o zákazníka. Nebo si od něj taky necháte za zboží zaplatit a pak si řeknete, že už u Vás stejně nenakoupí, protože Vás kritizuje, tak mu to zboží nedáte? Je úplně jedno, jaké emoce do toho vkládáte. Za sebe máte vždy odvést co nejlepší práci a že se Vám nelíbí, že zákazník přejde ke konkurenci nejspíše nebude chyba zákazníka, ale Vaše.
Já to řeknu jak to je, mě vždycky všichni vykládaj co se jim děje, a mě se to neděje, nikdy. Ten důvod je, že si svoje lidi vybírám, navíc pokud rok pracuješ s účetní, to že si nesdnete, na to můžeš přijít za měsíc, to se na mě nezlob.
A žes jí to ze dne na den vypověděl mi nepřijde fér, ona ti to taky ze dne na den vypověděla a máš to vyřešeno. Já takhle s lidmi nejednám, jednám s lidmi víc v rukavičkách, dávám jim nějaký čas, neseberu se jeden den, nepošlu email "jdi do prdele", a nečekám na pochvalnou reakci. Našlapuji u lidí po špičkách a pomalu jim odkrývám karty, že třeba někde cítím problém a chtěl bych si o něm popovídat, a řeším to s nima delší dobu.
Ale mám přesně zkušenost s lidmi, co jen štěkají a jednají impulzivně, takoví jako ty nekončí dobře.
Účetní uznala chybu a omluvila se. Co se týče tvého komentáře, je bezpředmětný. Z toho co si napsal "mně se to nikdy nestane, nikdy" soudím, že moc zkušeností nemáš a dříve nebo později narazíš a vzpomeneš si na tato slova mamlásku :-)
Já to řeknu jak to je, mě vždycky všichni vykládaj co se jim děje, a mě se to neděje, nikdy. Ten důvod je, že si svoje lidi vybírám, navíc pokud rok pracuješ s účetní, to že si nesdnete, na to můžeš přijít za měsíc, to se na mě nezlob.
A žes jí to ze dne na den vypověděl mi nepřijde fér, ona ti to taky ze dne na den vypověděla a máš to vyřešeno. Já takhle s lidmi nejednám, jednám s lidmi víc v rukavičkách, dávám jim nějaký čas, neseberu se jeden den, nepošlu email "jdi do prdele", a nečekám na pochvalnou reakci. Našlapuji u lidí po špičkách a pomalu jim odkrývám karty, že třeba někde cítím problém a chtěl bych si o něm popovídat, a řeším to s nima delší dobu.
Ale mám přesně zkušenost s lidmi, co jen štěkají a jednají impulzivně, takoví jako ty nekončí dobře.