Ahoj, chtěl jsem se zeptat na váš názor, co byste dělali, pokud byste potřebovali zařídit e-mailový server (cca 10 adres)? Je lepší zakoupit Microsfot 365, nebo jít cestou klasického hostingu a propojit si Outlook pomocí IMAP?
Pokud by se zakoupil Microsoft 365 Business Basic, je potřeba pro za každou e-mailovou adresu platit licnci za 5€ / měsíc? Nebo se dá vytvořit více adres pod jedním uživatelem? (např.: franta@domena.cz, ales@domena.cz, tomas@domena.cz - vše za 5€ /měsíc?) :)
Předem díky za odpověď 🙂
Klasický hosting nebo Microsoft 365 pro mail server
Šel bych do Microsoft 365, spravovat totiž dnes emailový hosting není vůbec snadné a bude tě to stát nejspíš víc než tu tisícovku měsíčně. Krom toho Outlook není zdarma a licenci k němu musíš také platit (samostatná verze tady s námi už dlouho nebude).
Pod jedním uživatelem můhou být distribuční listy nebo aliasy, ty slouží pouze pro příjem (např. info@ sklad@ atd.), nelze z nich posílat poštu. Za každou schránku, z které je možné posílat poštu musíš platit, obecně řečeno.
Díky moc za info. Myslel jsem spíš koupit nějaký webhosting, který nabízí email hosting, např. Wedos, Active 24... Než vlastní server.🙂Šel bych do Microsoft 365, spravovat totiž dnes emailový hosting není vůbec snadné a bude tě to stát nejspíš víc než tu tisícovku měsíčně. Krom toho Outlook není zdarma a licenci k němu musíš také platit (samostatná verze tady s námi už dlouho nebude).
Pod jedním uživatelem můhou být distribuční listy nebo aliasy, ty slouží pouze pro příjem (např. info@ sklad@ atd.), nelze z nich posílat poštu. Za každou schránku, z které je možné posílat poštu musíš platit, obecně řečeno.
nemám velké zkušenosti s dlouhodobým provozem integrovaných emailových služeb u našich hostingů, všichni klienti utekli od toho. Wedos je jeden z největších zdrojů spamu v českém prostředí, jeho IP adresy jsou zablokovanŕ všudemožně, jak je to u jiných, nevím. Náklady na provoz emailů stoupají a neřekl bych, že to u hostingů zohledňují.
MS 365 bych volil i kvůli lepšímu webovémi prostředí a lepší možnosti administrace.
Máme cca za litr měsíčně vlastní server - 80 GB, neomezeně schránek a vlastní IP. Správa v pohodě. Každá schránka má Roundcube nebo Sogo webmail.
Pěkný, my nabízíme 110 GB za cca 997 Kč měsíčně (s navýšením až do velikosti do 200 GB ... 9,0625 Kč za GB měsíčně od 100 GB), vlastní admin, neomezeně schránek atd. Je fakt, že na sdíleném. Vlastní IP (server s custom doménou) dáváme až od 1 510 Kč měsíčně (s 250 GB prostoru).Máme cca za litr měsíčně vlastní server - 80 GB, neomezeně schránek a vlastní IP. Správa v pohodě. Každá schránka má Roundcube nebo Sogo webmail.
Plus teda Roundcube (hehe, standard) nebo Rainloop (ale ten moc nejedeme). Součástí je i možný API napojení, ale klienti obecně nevyužívají.
PS: abych upřesnil, nabízíme jakoukoliv velikost od 5 GB (nákup po 5 GB).
To nie je pravda. Máš to v jednej schránke, ale môžeš posielať emaily aj z aliasu (aj z emailu na inej doméne, len sa nastaví DNS a admin v o365).Šel bych do Microsoft 365, ...
Pod jedním uživatelem můhou být distribuční listy nebo aliasy, ty slouží pouze pro příjem (např. info@ sklad@ atd.), nelze z nich posílat poštu. Za každou schránku, z které je možné posílat poštu musíš platit, obecně řečeno.
to ale mluvíš o doménovým aliasu na stejné doméně, já mluvím o aliasu schránky (případně distribučním listu, ten se chová v tomhle stejně), proto jsem uvedl i ty příklady, aby to bylo jasné, takže nelze posílat emaily jako alias. OWA umožňují aktivovat možnost posílat emaily i z aliasu, lze aktivovat nebo to MS některým účtům experimentálně aktivoval, je to ale už rok v public preview, nefunguje to vesměs na externích klientech (tady taden přímo mluví o Outlooku a imapu, tam to nefunguje ani dnes). Samozřejmě to platí pouze pro exchange hosted mailboxes, když si to řešíš on-premise, což často děláme, můžeme si cesty a pravidla nastavit jakkoliv, aliasy jsou pak součástí AD a uživatel si je může ve svém klientu klasicky zvolit.To nie je pravda. Máš to v jednej schránke, ale môžeš posielať emaily aj z aliasu (aj z emailu na inej doméne, len sa nastaví DNS a admin v o365).
Pěkné. Nemáte s tímhle problém se spamy? Občas se mi u klientů stává, si nechají uniknout přihlašovací údaje a pak velice rychle rozesílají spam a reputace jde dolu. Máte k tomu nějaké pokročilé filtrování toho, co se a jak moc posílá?Je fakt, že na sdíleném. Vlastní IP (server s custom doménou) dáváme až od 1 510 Kč měsíčně (s 250 GB prostoru).
A já bych to tu Honzo nechal :D Supr přehled nabídek :D nemyslíš?Zmizelo to v propadlišti dějin, bohužel :-)
PS: V citaci bylo původní znění, ale evidentně někdo z MODů se rozhodl, že nebude :) ... tak jen obrázek https://ibb.co/x8K19qG
Citaci jsem odstranil já, nedávala smysl, když si Honza sám smazal příspěvek na troll (asi mu holt nevoní, jen tak něco doporučit bez profitu) a navíc v něm byl dál ten affil.
Někteří klienti si u nás předělali maily k Microsoftu, ale naráží na pár problémů:
1) Když mail nedojde příjemci, nebo jim naopak k nim nepřijde, nikdo se s nima nebaví, nikdo se jim nepodívá do logů.
2) Antivir je občas příliš ostrý a zahazuje jim objednávky, viz bod 1.
3) U většího počtu schránek je to už docela drahá záležitost.
Takže nakonec se i dost klientů vrátilo zpět, protože je lepší mít možnost si detailně nastavit svůj mail server u nás, a nepřijít o objednávky od klientů.
My jsme teda používali ve firmě Google Apps, myslím že Office 365 je hlavně o celkovém řešení a vnitřním systému firmy, včetně sdílení Excel dokumentů apod. Co se týká ceny, to je vždy otázka typu "na kolik si ceníš vlastní čas". Já třeba sleduji náklady, nejvíc typicky nemovitosti, doprava, jídlo, softwarové licence a nějaká předplatná či telekomunikační služby jsou úplně na spodku nákladů. A úplně největší náklad je nerealizovaný zisk, to je řeším nějakou sračku kde bych mohl kdybych řešil něco důležitějšího vydělávat víc peněz jinde, typicky ušetříš 10 Kč tady a tisícovka ti proklouzne vedle na něčem čemu jsi nevěnoval pozornost.
Jak tu bylo zmíněno se zahazováním mailů, nejhorší na toto pro mě byl Wedos, oni zahazovali emaily z Amazon SES, což mi přišel extrém, a když jsem jim to nahlásil, tak argumentovali tím, že je to v nějakém obskurtním SPAM listu, oni si prostě nemůžou dovolit takové IT jako Microsoft nebo Google, na druhou stranu jak tu bylo zmíněno, mají nějakou podporu, i když na to, že pomůže bych nesázel. A pokud chceš opravdu podporu co ti bude řešit ztracený email, a řekne si á 2.000 Kč / hodina za kterou ti ten mail najde a za další 2.000 Kč ti to opraví, ok.
Někteří klienti si u nás předělali maily k Microsoftu, ale naráží na pár problémů:
1) Když mail nedojde příjemci, nebo jim naopak k nim nepřijde, nikdo se s nima nebaví, nikdo se jim nepodívá do logů.
2) Antivir je občas příliš ostrý a zahazuje jim objednávky, viz bod 1.
3) U většího počtu schránek je to už docela drahá záležitost.
Takže nakonec se i dost klientů vrátilo zpět, protože je lepší mít možnost si detailně nastavit svůj mail server u nás, a nepřijít o objednávky od klientů.
Tohle je nějaké divné.
ad 1) pokud chceš, aby se někdo s tebou bavil, musíš si zaplatit podporu, tu poskytuje řada společeností i mimo MS. O365 ti nabízí nástroje, např. message trace, kde si můžeš vytáhnout řadu logů vč. zpráv, které byly odmítnuty.
ad 2) viz (1), můžeš sledovat logy a případně přidat dočasné vyjímky. Řada druhých stran nemá správně nakonfigurovaný mail server a posílá emaily nevhodně, v takovém případě vždy druhou stranu slušně kontaktujeme a snažíme se problém oboustranně vyřešit, mezitím nastavíme vyjímku a sledujeme.
ad 3) mně to naopak připadá levné, vzhledem k tomu co vše za tu cenu nabízí, jaká je dlouhodá spolehlivost a kolik tím ušetří práce, vždy i pro firmu s 1000 schránkami se jedná o náklady ve výši 1 - 3 adminů.