Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Jak řešíte s klienty GA4?

Martin16
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
22. 12. 2022 12:10:57
Ahoj všem,
jak řešíte s klienty GA4, prosím? Nastavujete vše společně nebo jako agentura/freelancer vyloženě vše zařídíte za klienta v rámci třeba správy kampaní?
U některých klientů GA4 ještě nemáme a v lednu bych chtěl mít vše hotovo. Ideálně bych GA4 nasadil všude přes Google Tag Manager a postupně si přidával různé Evanty/události doplňující.
Ale chci se spíše zeptat na to, jak to řešíte vy :-) Víc hlav, více ví.
Případně zda pak nejsou problémy s GA Universal po tomto nasazení (třeba s nějakou duplikací scriptu atd.), ale ty jsem zatím nikde neměl.
Budu rád za každou radu, klidně piště i do zprávy. Rád i za nějakou konzultaci zaplatím.
Díky a hezké svátky
22. 12. 2022 12:10:57
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511008
Nasazujeme zatím za poplatek, UA a GA4 běží paralelně, v jednom scriptu. Už včera bylo pozdě. Jo a pozor na ecommerce, protože data elektronického obchodu v datalayeru pro GA4 jsou jiná než pro UA a spousta e-shopových řešení na to pořád nemá přípravu. Takže zatím se jede duálně (UA i GA4). V červenci se pak UA vypne, nepotečou data.
22. 12. 2022 12:19:41
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511007
Martin16
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
22. 12. 2022 12:38:09
Napsal Tomáš Maňhal;1655734
Nasazujeme zatím za poplatek, UA a GA4 běží paralelně, v jednom scriptu. Už včera bylo pozdě. Jo a pozor na ecommerce, protože data elektronického obchodu v datalayeru pro GA4 jsou jiná než pro UA a spousta e-shopových řešení na to pořád nemá přípravu. Takže zatím se jede duálně (UA i GA4). V červenci se pak UA vypne, nepotečou data.
Zdravím,
díky moc za info. Takže jste to zatím řešili přes duálním rozšířením paralelně? Nebo jste vše nasazovali znovu přes GTM, kde to klienti neměli?
Jasně, jasně tyto věci samozřejmě vím. Daty myslíte "výsledky" prodejů? Mně cca vychází všude podobně u Shoptetu či Upgates.
Díky
22. 12. 2022 12:38:09
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511006
Těch možností jak GA4 nasadit, je vícero, GTM je asi nejpraktičtější. Takže pokud klienti GTM mají a jedou jim tam už Universaly, tak se v GTM založí ještě GA4 (příprava tam je) a obě měření jedou paraleleně v duálním režimu. Doporučený postup.
22. 12. 2022 12:42:32
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511005
Pavel Horelica
verified
rating uzivatele
(54 hodnocení)
22. 12. 2022 12:47:25
Duální nasazení ga4 je klasicky postup a vlastne i jediný logicky. Migrace uctu universal analytics na ga4 se nedoporučuje, takže to ani jinak udelat nejde. Paralane založit ga4 a sbirat data.
22. 12. 2022 12:47:25
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511004
Martin16
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
22. 12. 2022 12:50:43
Napsal Tomáš Maňhal;1655739
Těch možností jak GA4 nasadit, je vícero, GTM je asi nejpraktičtější. Takže pokud klienti GTM mají a jedou jim tam už Universaly, tak se v GTM založí ještě GA4 (příprava tam je) a obě měření jedou paraleleně v duálním režimu. Doporučený postup.
Jasně, souhlas, díky. Tam jde spíše o to, že většina klientů to přes GTM nemá nasazeno a nevím zda je tím "zatěžovat" a nevyřešit to jen přes Asistent nastavení GA4 https://i.imgur.com/Ky9Cc0L.png. Takže toť otázka.
My reálně řešíme výkonnostní kampaně, kdy máme tabulky investic a Shoptet tržeb, data ze systémů reklamních, Bestsellery atd. Tedy GA je pro nás spíš další ukazatel metrik, ale až tak na něj nedáme. Tedy na ten klasický, teď ty modely vypadají mnohem zajímavěji.
Díky
22. 12. 2022 12:50:43
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511003
Napsal Martin16;1655741
Jasně, souhlas, díky. Tam jde spíše o to, že většina klientů to přes GTM nemá nasazeno a nevím zda je tím "zatěžovat" a nevyřešit to jen přes Asistent nastavení GA4 https://i.imgur.com/Ky9Cc0L.png. Takže toť otázka.
My reálně řešíme výkonnostní kampaně, kdy máme tabulky investic a Shoptet tržeb, data ze systémů reklamních, Bestsellery atd. Tedy GA je pro nás spíš další ukazatel metrik, ale až tak na něj nedáme. Tedy na ten klasický, teď ty modely vypadají mnohem zajímavěji.
Díky
Tím asistentem si projdete tak jako tak, ten rozdíl je pak v nasazení kódu na web/e-shop. Ano, lze to udělat přes GTM, ale ne nutně. Taky stačí skočit do admina Shoptetu a hodit to do již existujícího scriptu, třeba takhle
Ta samotná implementace už je na tobě, jak ji realizuješ. Jestli si od klienta vyžádáš přístup do admina webu/e-shopu, nebo do GTM, je dle mého stejná zátěž a ideální je mít dneska GTM, protože pomocí něj máš pak kontrolu i nad eventy, můžeš spolehlivě debugovat a mnoho dalšího.
Sranda je třeba na Webarealu, kde kolonka pro GA4 není, neumí z adminu nastavit duální měření. A přístup ke kódu hlavičky taky není. Takže tam třeba na GTM odkázaný jsi.
22. 12. 2022 12:56:11
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511002
Martin16
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
22. 12. 2022 13:03:04
Napsal Tomáš Maňhal;1655743
Tím asistentem si projdete tak jako tak, ten rozdíl je pak v nasazení kódu na web/e-shop. Ano, lze to udělat přes GTM, ale ne nutně. Taky stačí skočit do admina Shoptetu a hodit to do již existujícího scriptu, třeba takhle
Ta samotná implementace už je na tobě, jak ji realizuješ. Jestli si od klienta vyžádáš přístup do admina webu/e-shopu, nebo do GTM, je dle mého stejná zátěž a ideální je mít dneska GTM, protože pomocí něj máš pak kontrolu i nad eventy, můžeš spolehlivě debugovat a mnoho dalšího.
Sranda je třeba na Webarealu, kde kolonka pro GA4 není, neumí z adminu nastavit duální měření. A přístup ke kódu hlavičky taky není. Takže tam třeba na GTM odkázaný jsi.
Díky moc chlapi, takhle mi to bohatě stačí.
22. 12. 2022 13:03:04
https://webtrh.cz/diskuse/jak-resite-s-klienty-ga4/#reply1511001
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit