Zadejte hledaný výraz...

Heureka a tendence zákazníků lhát v recenzích (nebo si je dobarvovat podle svého obrazu)

filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 12. 2022 10:53:48
Zdravím,
také se jako majitelé e-shopů setkáváte často se situacemi, kdy zákazník v recenzích lže?
Já ano a velmi často. Proč Heureka nezavede možnost přidávat do odpovědi i obrázky, aby bylo možné dokázat, že zákazník uvádí mylné informace? (třeba příspěvkem z konverzace).
16. 12. 2022 10:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510809
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
16. 12. 2022 11:08:59
Napsal filihole;1655489
Zdravím,
také se jako majitelé e-shopů setkáváte často se situacemi, kdy zákazník v recenzích lže?
Já ano a velmi často. Proč Heureka nezavede možnost přidávat do odpovědi i obrázky, aby bylo možné dokázat, že zákazník uvádí mylné informace? (třeba příspěvkem z konverzace).
Myslím, že cílem Heuréky není, aby se zákazníci obávali přidat recenzi s tím, že jim jí někdo bude vyvracet, byť je recenze nefér k majiteli eshopu.
16. 12. 2022 11:08:59
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510808
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 12. 2022 11:11:09
Napsal Warendo;1655490
Myslím, že cílem Heuréky není, aby se zákazníci obávali přidat recenzi s tím, že jim jí někdo bude vyvracet, byť je recenze nefér k majiteli eshopu.
Jaká je hodnota recenze, pokud není založená na pravdě?
Je správné, aby si potenciální zákazníci udělali obrázek o e-shopu na základě nepravdivých recenzí?
Heureka nedává prostor pro dostatečné se obhájení.
16. 12. 2022 11:11:09
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510807
Napsal filihole;1655492
Jaká je hodnota recenze, pokud není založená na pravdě?
Je správné, aby si potenciální zákazníci udělali obrázek o e-shopu na základě nepravdivých recenzí?
Heureka nedává prostor pro dostatečné se obhájení.
Na nepravdivost máš ale prostor reagovat v odpovědi. Kdyby tam Heuréka možnost vkládat konverzace a screeny dala, tak by musela řešit další problém a to je vynášení osobních údajů například, nebo kontroly a schvalování takových podkladů. To je náročné nejen časově, ale i co se týče úložného prostoru. Další problém je v tom, jestli ty, jako prodejce, máš vůbec možnost legálně ty konverzace vynášet na veřejnost a spojit je s konkrétním zákazníkem.
16. 12. 2022 11:24:39
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510806
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 12. 2022 11:41:44
Napsal Tomáš Maňhal;1655493
Na nepravdivost máš ale prostor reagovat v odpovědi. Kdyby tam Heuréka možnost vkládat konverzace a screeny dala, tak by musela řešit další problém a to je vynášení osobních údajů například, nebo kontroly a schvalování takových podkladů. To je náročné nejen časově, ale i co se týče úložného prostoru. Další problém je v tom, jestli ty, jako prodejce, máš vůbec možnost legálně ty konverzace vynášet na veřejnost a spojit je s konkrétním zákazníkem.
Ano, stejně jako je otázka, zda-li může zákazník poškozovat obchod.
Přestaňte zvýhodňovat kupujícího.
Můžu argumentovat odpovědí, ale nebude níkdy tak hodnotná, pokud k ní nepříložím důkaz.
Není cíl shodit zákazníka, ale uvést skutečnost na pravou míru.
16. 12. 2022 11:41:44
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510805
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 12. 2022 11:54:07
Chce to jenom jedno a to naučit se žít bez Heuréky. Je pravda, že tam lidi lžou/zveličují v skoro 90% negativních recenzích, ale někteří lžou i v dobrém. Samozřejmě idiotům, co objednávají jenom proto aby mohli dát negativní recenzi rád od plic odpovím.
Samozřejmě chápu, že pro malé eshopy s malým počtem hodnocení je i jedna negativní recenze problém v koeficientu, ale upřímně, skutečně Heuréku potřebuje? Já vidím největší problém, že Heuréka neřeší NEDOPORUČUJI bez vyjádření, takže tam není jak reagovat a jenom sledujete co to dělá s koeficientem. Zvláštní je, že takové hodnocení nechtějí mazat ani v případech, kdy zákazník objedná s platbou předem, nezaplatí, dá nedoporučuji s šíleným příspěvkem, jak jsme mu zničili život když nic nedostal. Takže až bude od ledna, že recenze mohou být od zákazníka co koupil, chci vidět co s tím Heuréka bude dělat, když posílá dotazník všem co objednají a chtějí na něj odpovídat.
Jinak pokud tady bude pořád ta malá česká radost dát někomu anonymně negativní recenzi jak třeba na google maps nebral bych to moc vážně, během covidu jsme měli v gastru i na obchodě desítky takových recenzí a lidi chodí pořád, takže asi to zase takový vliv nemá.
---------- Příspěvek doplněn 16.12.2022 v 12:09 ----------
Napsal filihole;1655494
Ano, stejně jako je otázka, zda-li může zákazník poškozovat obchod.
Přestaňte zvýhodňovat kupujícího.
Můžu argumentovat odpovědí, ale nebude níkdy tak hodnotná, pokud k ní nepříložím důkaz.
Není cíl shodit zákazníka, ale uvést skutečnost na pravou míru.
Promiň, kde žiješ? Socialistická Evropa jednou řekla, že zákazník je bůh a je to. Nesmysly typu, že i známý právník je při nákupu slabší strana ( a někteří si to náležitě vychutnávají) a nebo že soudy ve sporných výkladech/ustanoveních mají přiznat pravdu spotřebiteli tu jsou taky a nic s tím nenaděláš. Ano šlo by je žalovat, ale nejsme v USA a hlavně v tom našem právním balastu nikdy nevyčíslíš škodu, co ti taková vylhaná recenze způsobila, resp. soudci s tím neumí pracovat. Takže zákazník chce nemajetkovou újmu, když jsi mu nedodal dárek/ nebo dodal zmetek a on má zkažené narozeniny, ale tvá újma je riziko podnikání. Navíc náš právní řád uznává při obhajobě i lhaní.
16. 12. 2022 11:54:07
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510804
Spouter
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 12. 2022 12:11:09
Heuréku používáme. Negativní recenze se vyskytují a prakticky je neřešíme. Pozitivních je naprostá většina. Dohadovad se s demagogy nemá cenu. Pod každou negativní recenzi vkládáme, "že děkujem za jakékoliv hodnocení i to které se nezakládá na pravdě, v případě jakýkoliv dotazů nás můžete kontaktovat na... případně se obrátit na mimosoudní řešení sporů... navržené  řešení sporu se zavazujeme dodržet..."
16. 12. 2022 12:11:09
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510803
Mě se líbí na Heurece ty recenze:
Vše v pořádku 70%
:D :D
16. 12. 2022 12:14:29
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510802
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 12. 2022 12:22:50
Napsal Wladass;1655502
Mě se líbí na Heurece ty recenze:
:D :D
Ale já myslím, že 70% za vše v pořádku je správně. Kdysi k hodnocení byla nápověda a udělení 100% bylo za nějaký nadstandardní výkon, akorát zákazníci to nepochopili a vše dávají 100% za standard. Asi to bude tím jak někteří dnes lžou ve smyslu jsme nejlevnější, vše skladem, odesíláme dnes...což je asi dnes ten standard. Podle mě je špatně Ověřeno zákazníky, které se dnes dává snad už za 5 nebo 10 kladných recenzí, kdysi to bylo min. 50. Těch 10 si napíši klidně sám.
16. 12. 2022 12:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510801
Napsal filihole;1655494
Přestaňte zvýhodňovat kupujícího.
Ale on skutečně ve výhodě je, i v té legislativní rovině ve vztahu obchod - spotřebitel. Já osobně třeba nevidím, že by jeho tvrzení v recenzi bylo automaticky hodnotnější než odpověď obchodu. Záleží co v té recenzi je a jak je napsaná a pak na tom, jak vypadá ta odpověď obchodu. A hned si umím spočítat jedna a jedna dohromady přece. Jestli to tak dělá menšina nebo většina procházejících recenze, je pak otázka, na kterou bez průzkumu nikdy nepoznáme odpověď.
Další strana mince je jak píše výše Spouter, počet těch negativních a lživých recenzí bývá zpravidla u bezproblémového obchodu tak malý, že se v pozitivních ztratí. Pokud neztratí, je něco špatně. Buď je to pravda a nebo obchod málo tlačí sdílení pozitivních recenzí.
16. 12. 2022 12:24:43
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510800
Spouter
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 12. 2022 12:27:48
Napsal Wladass;1655502
Mě se líbí na Heurece ty recenze:
:D :D
jj. to je problém všech těhle způsobů hodnocení 0-100% popřípadě 1-5 za mě by plně postačovalo:
Spokojen / Nespokojen
Doporučuji / Nedoporučuji
16. 12. 2022 12:27:48
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510799
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
16. 12. 2022 13:01:01
Napsal Wladass;1655502
Mě se líbí na Heurece ty recenze:
:D :D
To je ale běžný. 36729
U klienta cca 2 měsíce zpátky, a takových jsou mraky. Je to pitomý pro eshop co má 5 recenzí za měsíc, když jich máte stovky, tak to až tolik neřešíte. Naštěstí je většina recenzí založená na pravdě a tak pokud jste opravdu dobrý eshop, plníte co slíbíte, tak kladných recenzí bude drtivá většina.
16. 12. 2022 13:01:01
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510798
Lidi jsou dementi no.. Když jim dáte možnost projevit svůj názor a nebo možnost někomu veřejně pošpinit jméno, tak toho využijí.
16. 12. 2022 13:21:35
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510797
lada1979
verified
rating uzivatele
16. 12. 2022 13:36:36
Napsal Warendo;1655508
To je ale běžný. 36729
U klienta cca 2 měsíce zpátky, a takových jsou mraky. Je to pitomý pro eshop co má 5 recenzí za měsíc, když jich máte stovky, tak to až tolik neřešíte. Naštěstí je většina recenzí založená na pravdě a tak pokud jste opravdu dobrý eshop, plníte co slíbíte, tak kladných recenzí bude drtivá většina.
Tady je přesně vidět, kde má Heuréka recenze. Několikrát jsem ji upozornoval, že takové hodnocení nemá logiku a proč to neošetří nějakou hláškou, ale proč by to dělali, že. Ono jinak i někdy recenzi smažou, ale v koeficientu je to stále započítané.
A zkoušel jsi zákazníka kontaktovat, zda by to neopravil?
16. 12. 2022 13:36:36
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510796
Jiří Wolf
verified
rating uzivatele
(43 hodnocení)
16. 12. 2022 15:21:09
Napsal láďa1979;1655512
Tady je přesně vidět, kde má Heuréka recenze. Několikrát jsem ji upozornoval, že takové hodnocení nemá logiku a proč to neošetří nějakou hláškou, ale proč by to dělali, že. Ono jinak i někdy recenzi smažou, ale v koeficientu je to stále započítané.
A zkoušel jsi zákazníka kontaktovat, zda by to neopravil?
Ne, tady zrovna ne. To je větší eshop, kde to majitelka neřeší a řešit nechce.
16. 12. 2022 15:21:09
https://webtrh.cz/diskuse/heureka-a-tendence-zakazniku-lhat-v-recenzich-nebo-si-je-dobarvovat-podle-sveho-obrazu/#reply1510795
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit