Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

PNO 92% GS Pmax maximalizace hodnoty konverze

OldGlory
verified
rating uzivatele
14. 12. 2022 22:39:07
Přátelé,
od 01.12-14.12.2022 stouplo PNO na 92%. Strategie: Pmax maximalizace hodnoty konverze. Nyní přechod na ROAS 600. Tohle byl hodně blbej nápad. Bavíme se o google shopping. Máte někdo podobnou zkušenost a jak se Vám jinak daří poslední měsíce kočírovat PNO ? 
14. 12. 2022 22:39:07
https://webtrh.cz/diskuse/pno-92-gs-pmax-maximalizace-hodnoty-konverze/#reply1510739
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
15. 12. 2022 07:20:20
Prvni krok je nedelat kampane podle napovedy Googlu. Nechat to prodelavat 14 dni je prece nesmysl.
15. 12. 2022 07:20:20
https://webtrh.cz/diskuse/pno-92-gs-pmax-maximalizace-hodnoty-konverze/#reply1510738
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
15. 12. 2022 13:05:54
Bohužel někteří kteří používali Smartky neměli jinou možnost a s Pmax se musí popasovat. Záleží na oboru, ale stává se to, že ty kampaně mohou v pohodě jet, pak přijde nějaké kratší období, kdy napadá větší množství větších konverzí, což způsobí krátkodobý pokles PNO a pro Google to je signál, že se může rozutrácet. Jenže on ty prachy vyhází za nesmysly a potom ty kampaně díky těmto kravinám naopak v další vlně strašně spadnou a je těžké je dostat do dvou tří dnů zpět. Koukněte se do statitik (přehledy, dimenze, jiné, umístění max. výkonných kampaní). Tam v takových chvílích vidíte, že kampaň začala vydávat reklamy ve větší míře do obsahu. U některých účtů není problém dát google velký prostor a tyto kraviny tam zas tak často nevidím, ale u některých účtů je to problém. Takže pokud stanovujete rozpočet, tak nějak rozumně. Dále to rád valí do brandu ve větší míře, než byste to udělal vy sám. Na to také existuje řešení. Google tvrdí, že když založíte klasickou brandovou kampaň ve vyhledávání, tak bude mít přednost, ale já to tak nevidím. Ale můžete si zažádat o formulář přes který si zažádáte vyloučení brandových výrazů z Pmax kampaní. Je škoda, že musíme každý rok odpovídat na otázky co to jsou tři pilíře Googlu a že transparentnost a měření výsledků je jeden z nich, když už je téměř všechno před námi skryté. Další docela dobrý způsob jak krotit Pmax je udělat si sady s podklady jak uznáte za vhodné, ale paralelně k tomu dát i jednu sadu bez podkladů. Můžete tam šoupnout signály publika, nemusíte. Tady je fajn, že když vám selže ta podkladovka, když třeba zkolabuje, nevydává, tak ta sada bez podkladů to udrží (většinou má o něco vyšší konverzní poměr a nevydává se na totální shit místa).
Další výhodou té kombinace s podklady a bez podkladů je, že produkty které nevychází v sadě s podklady můžete klidně vyloučit a bez podkladů mohou dál jet a tam je možné a velmi pravděpodobné, že to uplatíte. Obdobně byste to mohl udělat že dáte jednu Pmax s podklady, začnete to sekat hlava nehlava, vylučovat jeden ztrátový produkt za druhým a k tomu si stranou vytvoříte ještě klasickou nákupovou kampaň, která chytne vše co jste vyloučil a za nějaký drobný peníz z toho nějaká konverze navíc ještě bude.
Pmax valí i obsah, zvlášť když Google posloucháte na slovo a dáváte tam každou kravinu co vám řekne, tak musíte i přemýšlet o tom, jaké produkty se propagují a zda mají šanci na úspěch. U některých oborů s Pmax ani nezačínám ale jako hlavní si nechám starou klasiku a když v tom vidím smysl tak přes Pmax vytahuji vybrané skupiny produktů. A při vytváření signálů vědět, co dobře funguje a co ne. Ti co to mají historicky nakoukané z manuálních kampaní tak vědí jaká publika používat a kde, ale ti co ne to tam naflákají a poté vlastně ani nemají šanci to pořádně vyhodnotit. Je to naprd, když těch statistik vidíme méně a méně.
A koukám, že sledujete co se stalo před týdnem. U některých shopů je ten dojezd konverzí mnohem delší. Google vám u grafu píše, na jaké období zpětně nemáte koukat, jak dlouho trvá, než tam ty konverze dopadají. U Pmax to trvá déle než u normální nákupové kampaně. Protože u nákupů lidé hledají, navštíví, nakoupí, jenže u Pmax propagujete i v obsahu a lidé mnohem déle zvažují. Já se tak krátké období nazpět vůbec nekoukám, nemá to smysl.
15. 12. 2022 13:05:54
https://webtrh.cz/diskuse/pno-92-gs-pmax-maximalizace-hodnoty-konverze/#reply1510737
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit