08.12.2022 19:18
1
Dobrý den,

s kamarádem vlastníme průměrný ale životaschopný eshop, kam se dokonce vracejí i stávající zákazníci a vše funguje správně - zaměření na zdravý životní styl + výživa. Náš eshop má samozřejmě i vlastní blog, který neustále obohacujem vlastním obsahem, což je vcelku dost pracné.
U konkurence vidíme, že se někteří s tím nepářou a doslova tam téměř každý den až týden vkládají články, které jsou pomocí překladače + lehké korektury textu upraveny.
Chápeme, že je těžké psát nové a další články svépomoci ale tak to je snad úkon podnikání. Druhou stranu mince vidíme jako pirátství, které není ničím trestané a majitelé eshopů si stále rozšiřují weby o články u kterých tráví tak maximálně 60 minut namísto 3 hodin.

Co si o tom myslíte Vy? Jak třeba i zjistím, že někdo použil i můj obsah a to jen třeba nějaký menší odstavec, který pouze jednoduše poupravil? Je i možnost se bránit?

Děkuji,

Martin K.
09.12.2022 07:37
2
Podnikání si musíš umět usnadnit. Morální věci jsou občas stranou. Tak to prostě je.
09.12.2022 08:37
3
Duplicity ti pomůže vyhledat https://www.copyscape.com/

Obecně platí, že každá investice do byznysu by se ti měla vrátit. Jestli se vám vyplatí dělat špičkové články, pokračujte v tom. Konkurenci třeba ne, tak to tlačí na kvantitu. A upřímně, v segmentu zdravého životního stylu patrně už neexistuje nic, co by někde, někdo, nenapsal, nevydal. Takže každý článek, bude kopie. Záleží na tom, jak moc... A tady už se dostáváme k otázce autorských práv, které samozřejmě mohou být vymahatelné. 
09.12.2022 13:54
4
Vyplácí nic neznamená, ještě by mě zajímalo v jakém časovém horizontu. Tohle jsou krátkodobé rychlokvašky. Kvalitní články přilákají organicky stopro víc zpětných odkazů než nekvalitní, kvalitní články budou fungovat s větší pravděpodobností mnohem déle. Pokud na to koukám dlouhodobě, 10 let a více, nakonec bude vítězem ten kdo tomu kvalitu dá a kdo vydrží. Jako zpětné odkazy. Ten kdo to tam nabombí to možná urve na další tři roky, ale za 10 let většina z těch mikrowebů existovat nebude a vítězem bude opět ten, kdo dokázal nabalovat takovové linky, které nemizí. Konkurenci bych moc neřešil, ty jejich kopie jim budou k prdu.

A pokud vy investujete 3 hodiny a druhý jen 1, v dlouhodobém horizontu jsou ty náklady v obou případech absolutně zanedbatelné, ale vy to nakonec vyhrajete. Proto mám rád komplexní články s obsahem který se blbě kopíruje. Ať si konkurence zkusí napsat 100 stránek a ať k tomu zkusí nafotit stovky profi fotek nebo natočit nějaká videa. Nebo ať vám to z části obohatí textem nějaká celebrita, nebo odborník v rámci oboru. To už se jim bude kopírovat hůř.