02.12.2022 12:05
1
Je normální že kampaň přivede 1000 prokliků na eshop a nikdo si nic nekoupí? (0,60 Kč za proklik) 
 (v reklamách mám přímo obrázek produktu i cenu produktu)
02.12.2022 12:24
2
Ano, je.
Nestačí totiž jen spustit kampaň a čekat na objednávky....
02.12.2022 12:27
3
A co říká Google Analytics (či obdobná služba)? Počet návštěv sedí? Jaké je složení (jazyk, země, prohlížeč atd.)? Jaká je míra opuštění? Kolik stránek ti lidé proklikali? Dal někdo něco do košíku?

Samozřejmě to možné je, ale také to může ukazovat nějakou chybu. Může být i problém tvůj objednávkový proces, máš tam zbytečné bariéry, nutnost přihlášování, špatnou dopravu atd.
02.12.2022 13:10
4
Pokud destinace, kam kampaň posíláš, stojí zaprd, tak to klidně možné je. Hledej potenciální problémy přímo na té landing page. Něco je muselo znejistit nebo je prostě nic nepřímělo k nákupu.
02.12.2022 13:26
5
Jestli je to normální, tak by bylo dobré uvézt za jak dlouho to vyklikali. Já jsem po měsicí dostal odpověď ze Seznamu na to jak mi vyklikali za 2 hodiny jednoho dne tolik co obvykle za měsíc a půl a prý to nebyl robot, ale prý na Seznamu vyšel nějaký článek s odkazy na obrázky a lidi prý na to tak klikali, že bylo místo 1-3 hledání denně 4000 a já měl tu smůlu, že tam zobrazovali moje zboží, tak na to klikali taky a nikdo nic nekoupil. Stěží uvěřitelné a na dotaz zda tedy článek na Seznamu má životnost 2 hodiny pořád nemám odpověď.
02.12.2022 14:55
6
Původně odeslal láďa1979
Stěží uvěřitelné a na dotaz zda tedy článek na Seznamu má životnost 2 hodiny pořád nemám odpověď.
Asi tvoji otázku nepochopili. Reklamy na článku nevisí po celou jeho dobu, ale pravidelně se rotují. Vždy se udělá nějaký malý pool reklam, ty se tam nějakou dobu střídají, pak znovu proběhne výpočet, udělá se nový pool a ten se zase u toho článku střídá a takhle pořád dokola. Na tebe vyšla asi ruleta.

Umělý a přirozený provoz jde určitými signály rozlišit a s určitou přesností říct, jestli to byli lidi nebo nikoliv. Teď nedávno takové "chyby" dělala Heureka i Zbozi, pustili přes sebe příliš moc robotického provozu a ten započítali.
02.12.2022 15:48
7
TomášX: asi jsem to špatně napsal, Seznam mě pochopil dobře a proto hraje mrtvého brouka. Takže na Seznamu byl článek ve kterém byl odkaz na Seznam/Obrázky na klíčové slovo. Na Seznam/obrázcích je celý první řádek nabídek ze zboží.cz, kde máme položku s názvem shodným s klíčovým slovem o čem byl článek a polovina lidí co z článku přišla na Obrázky klikla na tu naši položku i když vůbec nechápu proč. A toto je dělo jeden den pouhé 2 hodiny a pak ještě hodinu další den, ale ne už v takovém množství. A od té doby už na to nikdo nekliká, takže předpokládám, že se článek na Seznamu posunul z titulní stránky někam dál a tam už ho nikdo nejspíš nečte nebo si k němu neprohlíží obrázky. Pokud je to s tím článkem pravda a nebyl to robot. A nebo jen smůla.:)
Je to skoro stejné jako kdysi v minulosti, kdy jsme prodávali malířské palety na barvy a certifikovaný odborník na PPC nenastavil jenom přesnou shodu, ale honil návštěvnost/kliknutí na slovo palety jelikož mělo vysokou hledanost, tak 99,999% co na to kliklo, hledali dřevěné palety na zboží a ne na barvy. A v tom je ta krása marketingu a reklam od PPC specialistů, kteří sice umí briskně vytvořit kampaň, ale celé je to k ničemu, když si nelámou hlavu co je to vlastně za zboží.
02.12.2022 18:27
8
Ještě mě napadlo, že na to lidi klikají omylem. Znáte to, jak to má řada webů ty reklamní plochy..
jak je to s cenou prokliku? když ho zvýším zvedne se frekvence zobrazování nebo se budu zobrazovat i na kvalitnějších webech?
02.12.2022 18:37
9
Zvedni ho na 20Kč a uvidíš ten fičák:) Akorát raději neměj moc peněz v peněžence. Já se jednou překlepl u triček a za hodinu bylo asi 300 prokliků. Ale taky nikdo nic nekoupil. Jestli se budeš zobrazovat na kvalitnějších webech (ono je otázkou co to je) těžko říci, ale budeš se zobrazovat na hodně navštěvovaných webech jako Blesk, Idnes, titulka Seznamu apod..
03.12.2022 15:43
10
Nevim no, a obsahová reklama (ne jednoduchá) tu sem taky zkoušel a přijde mi to samý... 
03.12.2022 18:11
11
Ach jo, tady se zase sešli experti... 

Jednoduchá obsahová funguje tak, že si Seznam škrtne všechny nasbíraný informace o lidech a reklamu ukazuje tomu zbytku - blokujou cookies, nedali souhlas s cílenou reklamou atd.

Z tohoto důvodu se nedá standardně měřit (protože to konverze prostě nedoměří). Ano, je v tom logicky schovaný i shit traffic či prokliky omylem.

Pro vyhodnocení se na to dělají unikátní landery, jinde neinzerované kopie produktů atd. 
Funguje to (stejně jako celý Sklik obsah), pokud je vaše cílovka "lidé, kteří mají peněženku" - móda, hubnutí, teleshoppingové věci.

Ideálně to funguje stylem, že do jednoho produktu nalejete na promo třeba 30 000 a jakmile to dostatek lidí uvidí, stoupne tomu hledanost (tj. třeba se to začne prodávat v maxce v Ads).

Jednoduchá obsahová absolutně není totéž jako klasická obsahová.
03.12.2022 20:25
12
Původně odeslal OndrejDyrka
Ach jo, tady se zase sešli experti... 

Jednoduchá obsahová funguje tak, že si Seznam škrtne všechny nasbíraný informace o lidech a reklamu ukazuje tomu zbytku - blokujou cookies, nedali souhlas s cílenou reklamou atd.

Z tohoto důvodu se nedá standardně měřit (protože to konverze prostě nedoměří). Ano, je v tom logicky schovaný i shit traffic či prokliky omylem.

Pro vyhodnocení se na to dělají unikátní landery, jinde neinzerované kopie produktů atd. 
Funguje to (stejně jako celý Sklik obsah), pokud je vaše cílovka "lidé, kteří mají peněženku" - móda, hubnutí, teleshoppingové věci.

Ideálně to funguje stylem, že do jednoho produktu nalejete na promo třeba 30 000 a jakmile to dostatek lidí uvidí, stoupne tomu hledanost (tj. třeba se to začne prodávat v maxce v Ads).

Jednoduchá obsahová absolutně není totéž jako klasická obsahová.
díky... můžeš tohlo rozepsat až budeš mít čas.. (třeba se to začne prodávat v maxce v Ads) ??
04.12.2022 21:50
13
Původně odeslal Wwwdisk
díky... můžeš tohlo rozepsat až budeš mít čas.. (třeba se to začne prodávat v maxce v Ads) ??
Tohle jsou takové základy, jak reklama a jednotlivé systémy fungují. Se pak nedivte, že občas prošustrujete nějaké menší peníze ... :-)
05.12.2022 15:12
14
Ano, je to normální a rád k tomu přidám svůj názor. Já JOK (jak funguje si přečtěte v nápovědě) nezapínám téměř nikomu i přes marketingovou tlačku a podporu kterou má. Je to právě z těch důvodů co se píší výše. V některých účtech je výkon srovnatelný s cílením na zájmy - takže když to dobře nastavíte, tak PNO dostanete např. na 2-3 násobek výkonnostních kampaní. Pokud se to podaří jet za dvojnásobek, je to solidní výsledek a velký počet zobrazení či návštěv beru jako bonus navíc. Ale málo kdo se na to dostane.

Pokud uvažuji o spuštění JOK tak to je u produktů a služeb, které si může koupit opravdu každý, muž či žena jakéhokoliv věku a ten produkt by měl být spíš levnější a nákup intuitivní. Ideálně pokusy nedělat mimo sezonu a rovnou to spojit s nějakým exponovaným obdobím např. jako je teď.

Další věc bez které bych to nedělal je ta, že mám "nějaký" produkt a zkusím to. Tohle je potřeba zkoušet na topky a nenechávat to na jedné kreativě, chce to proti sobě protočit dostatek obrázků a textů a dát tomu ten čas.

Mám rád, když eshop na kterém se to testuje má obrat alespoň 50M, ideálně 100M+. Zaprvé když to nevyjde, tak to ten rozpočet unese a u těchto větších shopů je navíc šance, že se s jejich brandem už někde setkali a je tedy větší šance, že tam něco spadne, i když to je na blind.

Občas někdo vlastní neznalostí začíná s kampaněmi s obsahovkami typu zájmy atd, přestože ještě nevytěžili výkon. Ale poslední měsíce jsem se setkal s masivním nasazováním JOK i u projektů, které jsou úzce zaměřené např. náhradní díly k nějakým speciálním strojům, ložiska apod. Takže úplná blbost. Netuším, jak tohle někoho napadlo, nebo co za tím stojí, zda nevědomost nebo nenažranost, ale pije mi to krev.

Proč někteří využívají JOK? Tak pokud už jsou dost velcí a přemýšlí kam ty peníze dát a jedou kanály typu noviny, rádia, televize, tak proč to neodevzdat v JOK. Když ostatní typy kampaní vychází na PNO 15% a JOK na 40% tak to není až taková trága oproti zmiňovaným kanálům. Jednou ještě budeme vzpomínat na dobu, kdy se řešilo PNO a kdy někdo měl nerva z toho, že má 18 a ne 15. Bude hůř :-)