26.09.2022 13:11
1
Ahoj.
Poslední dobou sleduji, jak mi dramaticky klesl počet objednávek v eshopech a na online tržištích. Řekl bych tak o 90%. Prakticky skoro nemám žádné objednávky.
Mám za to, že lidé jsou totálně finančně vyšťaveni vysokými cenami potravin, energií, vod, bezinu, daněmi, poplatky, pojištění, stavebních materiálů a spoustou dalších věcí. Proto nemají peníze na další nezbytné věci.
Vnímáte to také tak? Podle mě jsme v totální ekonomické recesi.
26.09.2022 13:17
2
V některých oborech ano. Vidím i velký nárůst nákladů na PPC reklamu. Lidé klikají, koukají a nekupují. Také by mě zajímalo jak jsou na tom zde ostatní? Od kolegů vím, že mají +- stejná čísla jako já a pokles vnímáme všichni.
26.09.2022 13:24
3
Krize tu ještě není, ta teprve přijde. Aktuální situace ti neudělá 90% pokles, chápu, že je snadné vymluvit se na ekonomickou situaci, problém musí být ještě jinde. Zatím se stále nakupuje. Bude daleko hůř.
26.09.2022 14:34
4
Jak již bylo napsáno, v krizi ještě nejsme. Ta bude s velkou pravděpodobnosti po celý příští rok. Co pozoruji okolí, tak lidé peníze ještě mají, ale postupný útlum jde už vidět. Problémem je i velmi silný dolar, kdy jeho posilování ještě zdaleka není u konce. Odhaduji, že do konce roku se dostaneme přes 26. Což dále bude jen zvyšovat inflaci...

V propadu o 90 % bude ale i nějaký jiný problém.
26.09.2022 15:32
5
Hodně záleží co prodáváš, někde ten pokles o mnoho desítek procent vidím také. Je zde mnoho proměnných. Třeba notebooky. Před rokem měl klient naprosto vyprodané notebooky, protože rodiny kupovaly notebooky pro domácí výuku dětí. Nyní se notebooky prakticky neprodávají, a jsou často i plné zastavárny noťasů. Záleží co prodáváš, něco se prodává i v recesi, něco si lidi prostě v recesi nekoupí, protože to nepotřebují.
26.09.2022 21:01
6
Myslím že bude jen málo eshopů kterých se pokles nedotkl. U mě to šlo od začátku roku do 8 měsíce postupně dolů o 60%. Teď to jde zase nahoru a pravděpodobně půjde až do konce roku. Počátkem příštího roku ale čekám razantní pád dolů celé ekonomiky. 
26.09.2022 22:25
7
Ano, všude to vidím
27.09.2022 14:53
8
A máš stejnou návštěvnost?
28.09.2022 12:45
9
Jednoznačně se jedná o ekonomickou krizi v CZ, za kterou může výhradně Fialová zlobbovaná vláda energetickými společnostmi. O ničem jinem to není, je to nákladová inflace, drahé vstupy a firmy a lidi to finančně ruinuje.

---------- Příspěvek doplněn 28.09.2022 v 12:50 ----------

Původně odeslal Tomáš Maňhal
Krize tu ještě není, ta teprve přijde. Aktuální situace ti neudělá 90% pokles, chápu, že je snadné vymluvit se na ekonomickou situaci, problém musí být ještě jinde. Zatím se stále nakupuje. Bude daleko hůř.
Jsou eshopy, kterým klesl i prodej o 80%. Už od února 2022 oproti minulým rokům. Asi si stále ve vagonu, který není v tunelu a máš kolem sebe zatím krásnou krajinu, přední vagony a mašina už v tunelu jsou. :)) (citace)
28.09.2022 13:50
10
Troufnu si tvrdit, že mám náhled do čísel více e-shopů než ty. A prostě nikde takové velké propady nejsou. A to se o velkém propadu bavím klidně už u 40% obratu. Naopak řada jich roste. Jestli někomu padá obrat o 80-90%, není to ekonomickou krizí. Ale přišel o důležité akviziční kanály. Otázka je, jestli to má s tebou smysl řešit, když vidím tu klasickou probabišovskou vsuvku.
28.09.2022 13:57
11
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Troufnu si tvrdit, že mám náhled do čísel více e-shopů než ty. A prostě nikde takové velké propady nejsou. A to se o velkém propadu bavím klidně už u 40% obratu. Naopak řada jich roste. Jestli někomu padá obrat o 80-90%, není to ekonomickou krizí. Ale přišel o důležité akviziční kanály. Otázka je, jestli to má s tebou smysl řešit, když vidím tu klasickou probabišovskou vsuvku.
Troufáš si špatně. Nevidíš nikam, myslíš si, že když máš přístup k několik málo eshopům v agentuře, že to znamená celek. Já nejsem posedlý Babišem, na rozdíl od tebe. Mě Babiš nezajímá, mě zajímá fakta, realita - kterou ty máš z nějakého důvodu skreslenou a dosti do budoucna naivní. Ty moderátorku z Webtrhlíku.
28.09.2022 15:09
12
Dává smysl, že v Česku, které je nasycené e-shopy, bude znát, pokud lidé začnou šetřit.
Předpokládám, že bude rozdíl u e-shopů, které prodávají "zbytné" věci, a u e-shopů, které prodávají věci "nezbytné". Tam naopak mohou e-shopy slušně posilovat, pokud mají ceny konkurenceschopné prodeji přes pult.
28.09.2022 19:42
13
Původně odeslal Walden
Ahoj.
Poslední dobou sleduji, jak mi dramaticky klesl počet objednávek v eshopech a na online tržištích. Řekl bych tak o 90%. Prakticky skoro nemám žádné objednávky.
Mám za to, že lidé jsou totálně finančně vyšťaveni vysokými cenami potravin, energií, vod, bezinu, daněmi, poplatky, pojištění, stavebních materiálů a spoustou dalších věcí. Proto nemají peníze na další nezbytné věci.
Vnímáte to také tak? Podle mě jsme v totální ekonomické recesi.
To by mě fakt zajímalo co prodáváš a v jakých regionech za nezbytné věci, když si myslíš, že 90% tvých zákazníků je vyšťaveno. Zatím krize ani recese nedosáhla úrovně ČR v letech 1997, 2008, 2012, čímž ale neříkám že nebude, spíše bude a bude to daleko horší než v uváděných krizových letech.
Z našeho sortimentu v porovnání s loňským rokem klesá ten co těžil z uzavření obchodů během covidu, v porovnání před covidem však stále roste. Vánoční zboží kupodivu roste dvouciferně od srpna, což může být znamením krize, když se už nakupuje předčasně na vánoce.

Takže pokud neuvedeš sortiment opravdu nelze usuzovat zda máš pokles kvůli vyšťavení a nebo kvůli něčemu jinému.
28.09.2022 22:23
14
prodávám zbytné zboží (zahradní technika, nářadí apd)  pokles 35%. Nejhorší je že na skladě zbylo hodně sezonního zboží, která nás začíná uvádět do platební neschopnosti.
Náklady na provoz a mzdy začínájí převyšovat zisk z eshopu.  .....Začátek konce
29.09.2022 05:10
15
Vím, že se asi hodně lidí nebude s mým názorem souhlasit, ale trh by si zasloužil pročistit a to znamená krach řady firem. Zejména pak tzv. „zombie” firem, kterých se po roce 2008 vyrojilo nezdravé množství a které jen pálí prachy. Odnesou to bohužel s nima i někteří jejich dodavatelé/zákazníci. Mělo se tak stát už během covidu, ale vlády na to nechtěly přistoupit, tak snad to tentokrát vyjde. Nepřeju nikomu nic zlého, ale opravdu si myslím, že společnosti by tohle pročištění nakonec prospělo. Období to bude ale těžké, o tom žádná.
29.09.2022 08:08
16
Původně odeslal Aveso
Vím, že se asi hodně lidí nebude s mým názorem souhlasit, ale trh by si zasloužil pročistit a to znamená krach řady firem. Zejména pak tzv. „zombie” firem, kterých se po roce 2008 vyrojilo nezdravé množství a které jen pálí prachy. Odnesou to bohuźel s nima i někteří jejich dodavatelé/zákazníci. Mělo se tak stát už během covidu, ale vlády na to nechtěly přistoupit, tak snad to tentokrát vyjde. Nepřeju nikomu nic zlého, ale opravdu si myslím, že společnosti by tohle pročištění nakonec prospělo. Období to bude ale těžké, o tom žádná.
Čomu by to prospelo?
29.09.2022 10:31
17
Původně odeslal NV
prodávám zbytné zboží (zahradní technika, nářadí apd)  pokles 35%. Nejhorší je že na skladě zbylo hodně sezonního zboží, která nás začíná uvádět do platební neschopnosti.
Náklady na provoz a mzdy začínájí převyšovat zisk z eshopu.  .....Začátek konce
To máš ještě dobré, sekačka se nezkazí a pokud přežijete možná ještě získá na ceně. Je to u tebe asi stejný problém, že lidi nakupovali během covidu a ted roky nebudou nic potřebovat ne?

U hader to je horší jelikož loňská jarní kolekce přišla ted v srpnu a loňská letní začíná přicházet ted. Pokud nebudou další problémy v dopravě, tak letošní kolekci bez rozlišení období čekám v prosinci nebo v lednu najednou. Sice nám prodloužili splatnosti, ale o stornu nechtějí ani slyšet, leda se smluvní pokutou 30%. A on si opravdu když máš vlastně 2x více zboží než potřebuje 2x šaty nekoupí, když mu stačí jedny.

---------- Příspěvek doplněn 29.09.2022 v 10:37 ----------

Původně odeslal Aveso
Vím, že se asi hodně lidí nebude s mým názorem souhlasit, ale trh by si zasloužil pročistit a to znamená krach řady firem. Zejména pak tzv. „zombie” firem, kterých se po roce 2008 vyrojilo nezdravé množství a které jen pálí prachy. Odnesou to bohuźel s nima i někteří jejich dodavatelé/zákazníci. Mělo se tak stát už během covidu, ale vlády na to nechtěly přistoupit, tak snad to tentokrát vyjde. Nepřeju nikomu nic zlého, ale opravdu si myslím, že společnosti by tohle pročištění nakonec prospělo. Období to bude ale těžké, o tom žádná.
Souhlasím s pročištěním, hlavně co se týče gaučových eshopů prodávajících s marží 2%, kteří dnes nemusí zdražovat, jelikož jim přidali na platu v práci. Docela mě i zaráží návrh zdvihnout paušální daň a limit pro DPH na 2 mega v okamžiku, kdy je v pokladně jen tma. Dodnes si pamatuji jednu trafiku, která aby se vyhnula DPH, tak ji provozovalo 7 firem.
29.09.2022 11:17
18
Čomu by to prospelo?
Pročištění trhu je jako požár lesa. Vytvoří se tím prostor pro zefektivnění stávajících postupů, metod a přístupů. Před vznikem nové služby/produktu dojde k zamyšlení nad celkovou vizi a udržitelnosti a nebude se jen střílení od boku = šetření zdroji. Rovněž dojde k určitému snížení výdajů státu a snížení kriminality, protože si nedělám iluze, ale řada „zombie“ firem jsou jen pračky na peníze. V neposlední řadě to pak znamená i vznik nových příležitostí.

Ano, povede to k růstu nezaměstnanosti, ale současná hodnota je nezdravě nízká…

Docela mě i zaráží návrh zdvihnout paušální daň a limit pro DPH na 2 mega v okamžiku, kdy je v pokladně jen tma.
A také zrušení EET, kdy už mělo dojít k plošnému nasazení i pro subjekty, které si vylobovaly pozdější zavedení…
29.09.2022 11:52
19
Původně odeslal Aveso
Vím, že se asi hodně lidí nebude s mým názorem souhlasit, ale trh by si zasloužil pročistit a to znamená krach řady firem. Zejména pak tzv. „zombie” firem, kterých se po roce 2008 vyrojilo nezdravé množství a které jen pálí prachy. Odnesou to bohužel s nima i někteří jejich dodavatelé/zákazníci. Mělo se tak stát už během covidu, ale vlády na to nechtěly přistoupit, tak snad to tentokrát vyjde. Nepřeju nikomu nic zlého, ale opravdu si myslím, že společnosti by tohle pročištění nakonec prospělo. Období to bude ale těžké, o tom žádná.
100% suhlas. Nase lokalne trhy uz dlhsiu dobu nedavali zmysel a covid to nie len nezrovnal, ale este viac prehlbil rozdiely a vytlacil online hore co sposobilo silny optimizmus a prepalene budgety prisposobene cislam z covidovych rokov. Aj preto teraz mnoho eshopov hori... ale nic nie je up-only.
29.09.2022 13:45
20
Část lidí bude asi pocitovat dopad krize, ale zas tak velká skupina to nebude aby ti dalo 90 procent. A lidi zas tak blbě se nemají, letní zájezdy totálně vyprodaný. Ten kdo dělá travel affiliate mi to potvrdí, zimní luxusní destinace prý též. Po novinkách do Apple se zaprášilo i když zase zdražil etc...
Spíše se mění návyky lidí a nemění návyky prodejců.  Více lidí než dříve nakupuje na znamých brandech a menší shopy či speciálky jsou na úbytě. Pak si myslím, že spousta lidí co provozují malinkaté shopy dojíždí na marketing. Znám fakt dost lidí co marketing brali co nejvíce nízkonákladově a ted na to dojíždí...
FB skupiny - dnes už skoro mrtva věc, FB domrvil dosah a tak bez placené reklamy nemají socky smysl. Taktéž chodí čím dál tím míň lidí  z vlastích FB stránek.
Newslettery - běžné nabídky už nikoho nezajímají a do toho se přidalo pomalu zesilující blokování od Google, Seznamu, Mrkvosoftu co se týče odesílání mailu z vlastních domén. Kdy je kdekterá IP na blacklistech. Spolehlivé doručování dnes je pouze od specializovaných firem, které si toto hlídají. A samozřejmě si za to nechají patřičně zaplatit.
Online tržiště - tam se nacpalo strašně moc nových hráču a drtí to tam. Pokud nemáš mraky hodnocení a zároveň nejsi nejlevnější tak už nemáš šanci. A platí to jak pro lokální, tak i zahraniční.  Tam už nestačí jet samospádem typu zaplatím si listing a jedu. Je nutné tam aktivně inzerovat vlastní zboží.
Ve výsledku tohle vše vede k tomu, že e-shopy které hodně jeli na cenu jsou v problémech, protože lowcost marketing jim přestává fungovat a na lepší díky nízké marži nemají. A protože nikdy nesázeli na brand, tak se jim opět vrací to, že lidi na neznámé s-shopy už nechtějí chodit a čím dál tím více nakupují jen brandech.
Jediná cesta z toho ven je komplet změnit strategii nebýt nejlevnější mít polštář na placený marketing a co nejvíce posílovat organiku. Takový @wladass mi jistě potvrdí, že takový linkbuilding nyní doslova zažívá renesanci.
29.09.2022 15:41
21
U nás tenhle rok zatím +- stejné jako loni, nyní (srpen,září) cca o 40 % nárust objednávek oproti loňsku. Hodně záleží co prodáváte.
03.10.2022 07:56
22
Původně odeslal Dexter_cz
U nás tenhle rok zatím +- stejné jako loni, nyní (srpen,září) cca o 40 % nárust objednávek oproti loňsku. Hodně záleží co prodáváte.
A co prodáváte, že máte nárůst o 40% objednávek? 

Já prodávám čaje, erotické pomůcky, kosmetiku na tržištích Amazonu, eCrater a Bonanza a mám pokles objednávek o 90%.
20.10.2022 18:21
23
Vždycky něco roste, něco klesá, jde o to snažit se naplnit poptávku trhu, vím že spousta lidí je statických a neumí to se přizpůsobit, ale to pak mají blbé. Kamarád se prostě začal učit soláry, a jde do toho, tam je poptávka nádherná. Taky montuje nabíječky na elektroauta, konkurence téměř neexistuje.
Já zas dělám v IT, dělám technologie co firmy chtějí (a že se to mění), a taky si nestěžuji (příjmy jak ministr).
Největší problém mají lidé, co dělají věci ze zvyku a nedokážou se chytit trendu. I v IT vidím spoustu lidí, co dělají 30 let staré technologie a stěžují si, že to nejde.
25.10.2022 09:58
24
Původně odeslal kiwi28
Vždycky něco roste, něco klesá, jde o to snažit se naplnit poptávku trhu, vím že spousta lidí je statických a neumí to se přizpůsobit, ale to pak mají blbé. Kamarád se prostě začal učit soláry, a jde do toho, tam je poptávka nádherná. Taky montuje nabíječky na elektroauta, konkurence téměř neexistuje.
Já zas dělám v IT, dělám technologie co firmy chtějí (a že se to mění), a taky si nestěžuji (příjmy jak ministr).
Největší problém mají lidé, co dělají věci ze zvyku a nedokážou se chytit trendu. I v IT vidím spoustu lidí, co dělají 30 let staré technologie a stěžují si, že to nejde.
Asi ano. Podnikatel se musí přizpůsobit trhu i když to není snadné a znamená to opustit komfortní zónu. Svět se mění a a my se musíme také změnit. Děkuji za sdílení tvých zkušeností.