21.09.2022 09:15
1
Dobrý den,
mám dotaz jak je to se zárukou na SW. Prodáváme elektroniku a zákazník nyní po roce a půl reklamuje vadu FW kdy po různých aktualizacích a zpřísnění zabezpečení není možné stahovat záznamy z kamer napřímo přes prohlížeč ale je to možné pouze napřímo z SD karty. Zákazník vyžaduje aktuaizaci SW a vyřešení této funkce, nebo vrácení peněz.
Zaujal mi článek
https://www.netmagnet.cz/blog/zaruka...í)%20software.

Jak se k tomu postavit ?
21.09.2022 10:39
2
Záleží na tom co máš společného s FW a instalací aktualizací. Jinak je to docela zajímavý problém, jelikož výrobek kupoval s tím, že jde stahovat přes prohlížeč a ted to tuto vlastnost nemá, ale na druhou stranu si nemusel aktualizaci instalovat. Navíc pokud aktualizace byla bezplatná, tak na věci zdarma se většinou záruka nevztahuje. Obecně u SW většinou také žádná záruka na funkčnost není. Pokud si to nevozíš sám z Číny měl by to řešit dovozce nebo distributor. Za mě pokud nejde naistalovat starší verze sw bych ho poslal do háje. Stejný problém je s tiskárnami HP, koupil jsem před rokem a při instalaci jsme vypnul, že nechci nic přes cloud. Nová aktualizace se mě už na toto neptá, ale já nechci tisknout ani scanovat přes cloud, tak jsem z legrace zkoušel tiskárnu vrátit, jelikož ani při koupi mě nikdo neupozornil, že je všechno přes cloud a poslali mě do háje nebo k soudu.
21.09.2022 19:09
3
Původně odeslal láďa1979
Záleží na tom co máš společného s FW a instalací aktualizací. Jinak je to docela zajímavý problém, jelikož výrobek kupoval s tím, že jde stahovat přes prohlížeč a ted to tuto vlastnost nemá, ale na druhou stranu si nemusel aktualizaci instalovat. Navíc pokud aktualizace byla bezplatná, tak na věci zdarma se většinou záruka nevztahuje. Obecně u SW většinou také žádná záruka na funkčnost není. Pokud si to nevozíš sám z Číny měl by to řešit dovozce nebo distributor. Za mě pokud nejde naistalovat starší verze sw bych ho poslal do háje. Stejný problém je s tiskárnami HP, koupil jsem před rokem a při instalaci jsme vypnul, že nechci nic přes cloud. Nová aktualizace se mě už na toto neptá, ale já nechci tisknout ani scanovat přes cloud, tak jsem z legrace zkoušel tiskárnu vrátit, jelikož ani při koupi mě nikdo neupozornil, že je všechno přes cloud a poslali mě do háje nebo k soudu.
Zákazník nepíše kdy a zda někdy aktualizace a přes jaký prohlížeč byla možná. Nikde tuto funkcionalitu nepropagujeme ani neslibujeme. Nicméně zákazník tuto absenci /nefunkčnost funkce v SW našel (neznámo kdy) a rozhodl se, že tuto nefunkčnost bude reklamovat jako vadu, protože nechce stahovat záznamy přes SD kartu, ale zrovna přes prohlížeč. Nutno podotknout, že to reklamuje po víc jak roce a půl používání. Náhodou nějaký výstup - text odůvodnění reklamace FW/SW tiskárny by nešlo poskytnout prosím ? Docela by mi to pomohlo jakou cestou a jak se argumentačně vypořádat...
V článku o zárukách na SW se mi líbí formulace
  • Prvních několik výtek bylo zjevných už při předání díla a Karel tak promeškal možnost poukázat na vady díla „bez zbytečného odkladu“.
  • Není-li ve smlouvě (což je i domluva e-mailem) stanovena jakost díla (např. rychlost webu) nemá Karel nárok na uplatnění vady díla, pokud tato vada neznamená ztrátu schopnosti plnit účel díla (nakoupit produkt na webu). Obdobně pokud byste si u kadeřnice nechali udělat mikádo, které by vám neslušelo, nemáte nárok na reklamaci. Chtěli jste mikádo, dostali jste ho. Pokud by vás ale kadeřnice vzala strojkem na ježka, byla by to jiná situace, protože by nedodala objednanou službu.
  • Karel se dožaduje záruky 2 roky, ta se ale týká jen spotřebitelů (soukromých osob), nikoli firem.
Nákup je proveden na firmu, resp. město a pokud funkce chyběla, měla být na chybu poukázáno bez zbytečného odkladu... to se mi líbí jako pěkná základ...
21.09.2022 20:31
4
Promiň udáváš minimum informací a ještě trochu zmateně. Pokud to bylo na IČ jak dlouhou odpovědnost za vady=záruku jste si sjednali? Pokud žádnou tak žádnou nemají. Nevím jaká to je kamera, ale třeba pokud to není na střežení prostor, může se v některých případech považovat i IČ za spotřebitele.
Bez zbytečného odkladu se bere v úvahu, že neuplatněním by se způsobila nějaká následná škoda, což v tomto případě by asi nehrálo žádnou roli.

---------- Příspěvek doplněn 21.09.2022 v 20:31 ----------

Promiň udáváš minimum informací a ještě trochu zmateně. Pokud to bylo na IČ jak dlouhou odpovědnost za vady=záruku jste si sjednali? Pokud žádnou tak žádnou nemají. Nevím jaká to je kamera, ale třeba pokud to není na střežení prostor, může se v některých případech považovat i IČ za spotřebitele.
Bez zbytečného odkladu se bere v úvahu, že neuplatněním by se způsobila nějaká následná škoda, což v tomto případě by asi nehrálo žádnou roli.
22.09.2022 11:33
5
Původně odeslal vena.vaclav
Zákazník nepíše kdy a zda někdy aktualizace a přes jaký prohlížeč byla možná.
Nemyslí on spíš, že jim na úřadě konečně vyměnili MSIE na něco lepšího, než že by aktualizoval kamery (nebo NVR?) a nedožaduje se novějšího FW, který by chodil i v moderních prohlížečích?
01.10.2022 16:57
6
reklamovat firmware nejde, je to software. ten podléhá AutZ ... předpokládám že v podmínkách užití kamery, se výrobce zříká jakékoli odpovědnosti ...
podrobně to popisuji zde https://www.michalzobec.cz/mohu-rekl...ve-windows-423

---------- Příspěvek doplněn 01.10.2022 v 16:57 ----------

reklamaci tedy klidně zamítni.
05.10.2022 08:13
7
Původně odeslal michalli
reklamovat firmware nejde, je to software. ten podléhá AutZ ... předpokládám že v podmínkách užití kamery, se výrobce zříká jakékoli odpovědnosti ...
podrobně to popisuji zde https://www.michalzobec.cz/mohu-rekl...ve-windows-423

---------- Příspěvek doplněn 01.10.2022 v 16:57 ----------

reklamaci tedy klidně zamítni.
Už zamítnutá je...jenže město vyhrožuje právníky...tedy bude odepivoat krátce náš právník... díky za dobré rady...
07.10.2022 10:26
8
Původně odeslal vena.vaclav
Už zamítnutá je...jenže město vyhrožuje právníky...tedy bude odepivoat krátce náš právník... díky za dobré rady...
tak to mne pak zajímá jak to dopadlo a co na to říká přímo právník ... ono tím že si tu kameru koupili, tak souhlasili s podmínkami užití kamery, kde je ten aktualizační systém. je to to samé jako by chtěli žalovat Microsoft že jim nějaký update rozbil Windows a oni chtěli náhradu škody za práci s tím to vyřešit ... to už pak není tvoje chyba ale vztah mezi zákazníkem a dodavatelem SW ... ty jsi to jen prodal oni jsou uživatel. žalovat by tě mohli kvůli SW snad jedině pokud bys jim jen ty kamery pronajímal a (třeba) přímo bys to nějak garantoval ve smlouvě o pronájmu ...
16.10.2022 13:28
9
jak to dopadlo?
16.10.2022 17:42
10
zatím nijak...stále vše beží...a nikdo se dál nijak neozval..
17.10.2022 15:59
11
okay. tak snad mají rozum ... tys ten sw osobně nepsal, nemáš to vůbec pod kontrolou ...lavírovat na tom, že se něco změnilo ... v dnešní době to je spíš úsměvné, slušně řečeno ...