15.08.2022 14:02
1
Pekny den vsem,

Jsem tu novy, tak se omlouvam, jestli zde uz podobny dotaz byl... zatim se tu na webu nevyznam a teprve se rozkoukavam.

V kvetnu jsem spustil novy eshop, behem kvetna se prubezne indexovaly stranky. Ty jsou ted vsechny indexovane. Zhruba druhy mesic ted pracuju na vylepseni klicovych slov a co jsem se dival, tak zatim mi serach console ukazuje, ze denne se muj web zobrazi cca 200 lidem, z toho 3-5 lidi klikne na stranky. Mam tedy velmi nizke CTR, zhruba 2.5%.  Zadnou reklamu jsem jeste nespoustel, nejdriv bych rad zapracoval na klicovych slovech a psani blogu. Vse okolo webu delam sam, ucim se, protoze nejsou dostatecne finance nekoho ted zaplatit. Nastesti nejsem v tlaku, aby to bylo hned hotove, ale zbytecne otalet s tim take nechci.

Muj dotaz tedy zni - je po 3 mesicich bezne, ze se stranky tak malo zobrazuji a maji malou navstevnost? Cca 30 produktu mam na prvnich 30-40 prickach na Google (z toho tak 10 je v prvni top 10). Jak dlouho vam trvalo web optimalizovat, aby byla navstevnost alespon 100 lidi denne?

A druhy dotaz - v jednom popisku produktu pouzivam treba 3-4 ruzna klicova slova (napr. Cervene vino, sumive vino, vino z Moravy, ...) Mam cca 100 produktu, takze zatim pouzitych cca 400 klicovych slov, ktere ruzne na webu pouzivam... jedno klicove slovo, napr. "vino z Moravy" je treba zmineno u dalsich 5 produktu.. je to takto v poradku? A nebo si radeji vybrat mene klicovych slov a u jednoho produktu ho treba 5x zakomponovat do textu? Ma kazdy produkt mit sve 1 hlavni klicove slovo? Samozrejme o dalsich dulezitych faktorech (backlinky, interni prolinkovani, rychlost nacitani webu atd) vim. Ale da se to tak rict, ze cim vic ruznych klicovych slov budu ruzne na webu pouzivat, tim je vetsi sance, ze se stranky zobrazi lidem? A nebo na kazde klicove slovo mam udelat samostatne stranku? Nekde jsem totiz toto cetl.. ale pak si nedovedu predstavit, jak udelat popisek k produktu, kde se budu tocit pouze o "vine z Moravy" a u jineho produktu se budu soustredit na slovo "sumive vino". Muj cil by byl, aby se pri zadani dotazu na google "sumive vino" zobrazil jakykoliv muj produkt (je jedno jaky), ktery se tyka sumiveho vina. Proste, aby muj web byl alespon na zacatku na google videt a zvysilo se CTR. Anebo aby se pri zadani dotazu "sumive vino" , ale i u dotazu "cervene vino" zobrazil jeden a ten samy produkt. Je to vubec mozne? Nevim, jestli muj dotaz nezni chaoticky a da se pochopit. Mam i koupenou literaturu na SEO (i ruzne video kurzy), ale ani po precteni z toho vubec nejsem moudry, jak ty klicovy slova funguji. Navic je mi trochu zahadou, ze i kdyz mam k nejakemu produktu udelany pekny dlouhy popisek s pouzitim nekolika klicovych slov, tak se mi na Collabimu ukazuje, ze ta konkretni stranka s klicovych slovem je na nejake 60+ pozici a na prednich 10 prickach se zobrazuji stranky, kde jsou treba 2-4 vety a v nem jedno klicove slovo.

Prosim byl by zde nekdo, kdo mi v srozumitelne vysvetlil jak to funguje? Moc dekuji, Tomas
15.08.2022 14:33
2
Píšeš dlouhý příspěvky avšak to nejdůležitější ti tam chybí a to je adresa webu.

Co nějaký zpětný odkazy? O nich jsi neslyšel?

Pokud se jedná o web o víně, tak se bez nich na 100% neobejdeš.
16.08.2022 13:04
3
U SEO je důležitých hromada faktorů. Duplicity, kontext obsahu, třeba i poměr klíčových slov vůči ostatnímu textu (bacha na tapetování), "šíře zásahu" (jen hlavní klíčová slova vs. rozepsané texty s mnoha variantami slov, která téma dále rozvádí).. je toho mrak.
Nevím, zda jsi dělal, ale doporučoval bych klasifikační analýzu klíčových slov nad hledanými výrazy, které vytáhneš z reklamních systémů (google, seznam aj.). Ta analýza ti dá informace o těch vínech, jak je hledají lidé a o čem máš psát.
V průběhu pak můžeš budovat zpětné odkazy, které má rád třeba Vladass, ale to je doplněk, nejdřív obsah, který slovně zacílíš tou klasifikační analýzou klíčových slov. Mám na to tool, tak případně napiš, ať to neděláš ručně.
Obecně: bez analýzy se asi moc neposuneš dál, leda bys to střílel od boku a zkoušel.