13.08.2022 15:23
1
Zdravím,

1. Zjistil jsem, že nám Google zobrazuje (na důležitou obecnou frázi) namísto odpovídající kategorie v e-shopu konkrétní produkt.

Zřejmě je to z důvodu, že produkt má částěčně název kategorie v titulku a je v indexu už velice dlouho - déle než kategorie. Nicméně považuju za daleko přínosnější zobrazit kategorii.

Co přesně udělat, aby Google začal zobrazovat kategorii? (Měnit titulek u produktu se mi nechce)

2. Pokud prodávám produkty, u kterých je potřeba vybírat varianty (třeba velikost), při kliknutí na konkrétní velikost (36 vel.) se mi vytvoří nová URL varianty. Obsah je úplně identický a krom rozšíření titulku o velikost, úprava ostatního nedává asi smysl - časově se nevyplatí.

Konkrétní příklad zde - https://www.sutor.cz/kacper-4-1191-black-36

Jak tedy ošetřit tyto tyto "duplicity" variant, aby se vyhledávačům líbily, případně jak tohle řeší jiní?



Děkuji mnohokrát!
13.08.2022 15:30
2
Změna titulku nemá smysl, protože si ho Google stejně sestavuje sám dle dotazu ;-) Rozhodující je samozřejmě obsah. V kategorii dostatek obecného obsahu a na produktu má být primárně specifické info. A pak čas. Co se týče variant produktů, je v pořádku, že se tvoří specifické URL, pokud jsou ty varianty hledané. A obsah přece identický být nemůže, protože modré třičko není červené tričko, jestli si rozumíme. Pokud se ti to nevyplatí, nedělej to. Simple. Můžeš ty varianty přes canonical odkázat na hlavní produkt, pokud je máš duplicitní a nezáleží ti na tom, zda budou vidět ve vyhledávání nebo ne. Vyhledávače si to stejně přeberou po svém.
14.08.2022 17:00
3
1) V kategorii nemáte u produktů popisky:
https://www.sutor.cz/damska-obuv -- jen název a cena
https://www.alza.cz/sport/damske-boty/18885417.htm -- název a popisek

2) Z drobečkovky odkazujete na "Novinky" a nikoli na kategorii a podkategorii produktu:
https://www.sutor.cz/ten-points-388006-703-tm-modra
14.08.2022 18:32
4
Btw sutor.cz pěkně zaspamovanej odkazovej profil :D
16.08.2022 00:21
5
ako načrtol Wladass, myslím, že ten shop má so svojim odkazovým profilom našliapnuté na penalizáciu od google... byť na tvojom mieste, riešim úplne iné problémy, než indexáciu kategórie