Jak by mělo být ošetřeno toto stránkování a řazení pro vyhledávače (SEO)?

11.08.2022 12:12
1
Ahojte,

potřeboval bych s vámi probrat ideální stav stránkování a řazení v kategoriích na e-shopu, aby byly vyhledávače spokojené :). Předpokládám, že to má většina e-shopů špatně.

Pro příklad kategorie pánských sandálů - https://www.sutor.cz/panske-sandaly


1. Pokud bude v kategorii více stran, většina e-shopů vůbec neřeší duplicitní title a description. Proč?
2. Stránky mají defaultně sežazené boty od nejnovějších, pokud změním řazení na nejlevnější, vidím zde opět diplicitní title a decription, což pak postrádá smysl indexování vyhledávači (Chybí titulek nejlevnější pánské sandaly). Tohle řazení je navíc částečně duplicitou svých obsahem. Uxistuje už přece defaultní řazení. Je tedy ideální řešení noindex (všech řazení, které nejsou defaultní) pro robots?



Díky.
11.08.2022 12:17
2
Jak na správné stránkování na e-shopu z pohledu SEO
11.08.2022 12:33
3
On snad google indexuje různě seřazenou nebo vyfiltrovanou stránku???
11.08.2022 12:34
4
Původně odeslal láďa1979
On snad google indexuje různě seřazenou nebo vyfiltrovanou stránku???
Může a dělá to. Záleží jestli pro ty výsledky řazení máš připravenou landinu. Nebo kam až roboty ve filtraci pouštíš. Někteří zvládnou v neošetřené filtraci pěkně zavařit serveru a crawl budgetu :-)
11.08.2022 13:06
5
Tomáši a co říkáte na to, když dává e-shop produkt do více kategorií? - např. luxusní sportovní tričko s push-up efektem


tričko bude v kategorii sportovních triček
a také triček s push-up efektem

Pro e-shop to může mít přínos, protože zákazník může snáz něco najít, ale pro vyhledávač je to přeci duplicita, když bude stejné tričko ve více kategoriích.
Jak byste to řešil?
11.08.2022 13:21
6
Původně odeslal láďa1979
On snad google indexuje různě seřazenou nebo vyfiltrovanou stránku???
Samozřejmě pokud mu to dovolíš. Já mu dovolil na jednom webu i výsledky vyhledávání a je to bomba :)
11.08.2022 13:35
7
Původně odeslal filihole
Tomáši a co říkáte na to, když dává e-shop produkt do více kategorií? - např. luxusní sportovní tričko s push-up efektem


tričko bude v kategorii sportovních triček
a také triček s push-up efektem

Pro e-shop to může mít přínos, protože zákazník může snáz něco najít, ale pro vyhledávač je to přeci duplicita, když bude stejné tričko ve více kategoriích.
Jak byste to řešil?
Jednoduše. Prostě netvořím duplicitní produkty. To, že je stejný produkt ve více kategoriích mi nebrání v tom, mít pro ten produkt vždy stejnou URL. Je to o nastavení projektu, e-shopu.
11.08.2022 13:40
8
Může a dělá to? Pokud mu to dovolím? Předpokládám, že pokud eshop není v tomto směru nijak uzpůsoben, tak robot nebude sám od sebe zkoušet všechny možné kombinace filtrů?
To by ale pak mohlo znamenat, že zpětně odkazy, které směřovaly na stránky, kde bylo zboží vyfiltrováno třeba podle výrobce a google je moc neměl rád, že už je k takovým odkazům přívětivější?
11.08.2022 13:41
9
Tak se podívej na seznam. Ten pustil do Googlu výsledky vyhledávání a jak jim narostl traffic :D
Musíš to samozřejmě dělat chytře. Mít k tomu pořádný title, text na webu, pouštět jen ty výsledky, který mají smysl apod
11.08.2022 13:43
10
Původně odeslal láďa1979
Může a dělá to? Pokud mu to dovolím? Předpokládám, že pokud eshop není v tomto směru nijak uzpůsoben, tak robot nebude sám od sebe zkoušet všechny možné kombinace filtrů?
To by ale pak mohlo znamenat, že zpětně odkazy, které směřovaly na stránky, kde bylo zboží vyfiltrováno třeba podle výrobce a google je moc neměl rád, že už je k takovým odkazům přívětivější?
Nemám informaci o tom, že by Google neměl rád odkazování na konkrétní výsledky filtrace. To je mi novinkou.

A ano, dělá to. Pokud robotům nezakážeš přístup do filtrace, tak jsou schopni generovat klidně desítky, stovky tisíc kombinací a procházet je. Kam je pustíš, tam dorazí. A je to problém v momentě, kdy máš moc velký e-shop a nezvládá to třeba hosting, nebo se u crawl budgetu nedostane na důležitější části e-shopu. Pak je to třeba optimalizovat. U většiny malých e-shopů zase tolik ne. Záleží na konkrétních případech.

Taky dost záleží na tom, co máš na mysli pod tvrzením "Předpokládám, že pokud eshop není v tomto směru nijak uzpůsoben". Defaultně může být i nebýt připraven. Záleží na dodavateli řešení.
11.08.2022 14:16
11
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Nemám informaci o tom, že by Google neměl rád odkazování na konkrétní výsledky filtrace. To je mi novinkou.

A ano, dělá to. Pokud robotům nezakážeš přístup do filtrace, tak jsou schopni generovat klidně desítky, stovky tisíc kombinací a procházet je. Kam je pustíš, tam dorazí. A je to problém v momentě, kdy máš moc velký e-shop a nezvládá to třeba hosting, nebo se u crawl budgetu nedostane na důležitější části e-shopu. Pak je to třeba optimalizovat. U většiny malých e-shopů zase tolik ne. Záleží na konkrétních případech.

Taky dost záleží na tom, co máš na mysli pod tvrzením "Předpokládám, že pokud eshop není v tomto směru nijak uzpůsoben". Defaultně může být i nebýt připraven. Záleží na dodavateli řešení.
Asi tak, píší o zkušenostech min. 10 let starých, kdy TOP pracovník jedné TOP agentury v době, kdy jsme předělávali SEO a budovali podpůrné weby a mikrostránky nám na odkaz, který směřoval na třeba ponožky vyfiltrované podle velikosti a barev docela brutálně sdělil, že odkaz nemůže směřovat na takto vyfiltrované zboží, ale pouze do kategorie nebo do detailu a že jsme tímto postupem zkazili celý eshop a máme ho smazat a začít znovu na nové doméně. On tomu sice předcházel pro něho asi trochu hloupý dotaz, proč nejsme u určitých položek a jím navržených úpravách po 3/4 roce ani na prvních 50 stránkách výsledků vyhledávání, když před jeho optimalizací byly na první stránce.
11.08.2022 14:54
12
To se mi nějak nezdá teda :-D Ale budiž, nejsem tu od toho abych hodnotil práci jiných specialistů :-D
14.08.2022 17:02
13
Původně odeslal filihole
Ahojte,

potřeboval bych s vámi probrat ideální stav stránkování a řazení v kategoriích na e-shopu, aby byly vyhledávače spokojené :). Předpokládám, že to má většina e-shopů špatně.

Pro příklad kategorie pánských sandálů - https://www.sutor.cz/panske-sandaly


1. Pokud bude v kategorii více stran, většina e-shopů vůbec neřeší duplicitní title a description. Proč?
2. Stránky mají defaultně sežazené boty od nejnovějších, pokud změním řazení na nejlevnější, vidím zde opět diplicitní title a decription, což pak postrádá smysl indexování vyhledávači (Chybí titulek nejlevnější pánské sandaly). Tohle řazení je navíc částečně duplicitou svých obsahem. Uxistuje už přece defaultní řazení. Je tedy ideální řešení noindex (všech řazení, které nejsou defaultní) pro robots?



Díky.
1) Další parametry filtrování přidejte do title a případně i description

2) Noindex je v tomto případě vyhazování crawl budgetu do koše

---------- Post added 14.08.2022 at 17:03 ----------

Původně odeslal láďa1979
Asi tak, píší o zkušenostech min. 10 let starých, kdy TOP pracovník jedné TOP agentury v době, kdy jsme předělávali SEO a budovali podpůrné weby a mikrostránky nám na odkaz, který směřoval na třeba ponožky vyfiltrované podle velikosti a barev docela brutálně sdělil, že odkaz nemůže směřovat na takto vyfiltrované zboží, ale pouze do kategorie nebo do detailu a že jsme tímto postupem zkazili celý eshop a máme ho smazat a začít znovu na nové doméně. On tomu sice předcházel pro něho asi trochu hloupý dotaz, proč nejsme u určitých položek a jím navržených úpravách po 3/4 roce ani na prvních 50 stránkách výsledků vyhledávání, když před jeho optimalizací byly na první stránce.
Možná ten pracovník nebo agentura nebyli úplně TOP? ;-)