Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

CestaBylin.cz – Vrať se zpátky ke svým kořenům

Tento obchod již není aktivní.

time line
založeno 23. 6. 2022
time line
0 příhozů
time line
Ochrana pomocí úschovy prostředků
Doména
Průměrná návštěvnost za posl. 3 měsíce
-
Průměrný zisk za posl. 3 měsíce
-
Typ webu
Nabízím k prodeji e-shop CestaBylin.cz, do kterého jsem dal kus sebe a nastartoval jej z minimálního počtu objednávek na stabilních min. 100 objednávek měsíčně. Je plně připraven na převzetí k posunu do jiných měřítek.
Je postaven na portfoliu přírodních produktů, ve kterých je kladen důraz na kvalitu. Zahrnuje Ájurvédu, byliny (sypané, tinktury, kapsle, kúra) a doplňky stravy včetně zelených potravin, superpotravin apod. Na těchto třech oblastech jsem chtěl stavět dál a začal vyřazovat přírodní kosmetiku, esenciální oleje, vonné tyčinky apod. V administraci je tak dost produktů, které jsou skryté, jelikož se vyprodaly. Celkově obsahuje 630 položek.
V posledních měsících jsem se zaměřil na to, abych u produktů měl vyšší marži, což se mi u mnoha z nich povedlo. Nákup dalších těchto produktů omezoval rozpočet. Průměrná marže je 30%.
Vize je jasná - vést druhé k návratu zpět k vlastním kořenům - tedy k přírodě a k jejím darům. Mé doporučení je, aby můj následovník vizi buď uchopil plně takovou, jaká je, nebo z ní vycházel. Pokud se bude stanovovat nová vize a na ní se předělávat portfolio, z vlastních zkušeností mohu říci, že to zabere spoustu času a náročnou obměnu zákazníků. Nicméně to nechávám plně v moci nového majitele.
E-shop je vytvořen tak, aby s ním majitel měl co nejméně práce. Aktuálně se od poloviny dubna tohoto roku o sklad e-shopu a celou logistiku stará firma MailStep, což má tyto výhody:
- Nemáte vlastní sklad, tudíž neplatíte nájem, pracovníky apod. a neřešíte obstarávání krabic a výplňových materiálů
- Neřešíte kapacitu skladu - je zde velký prostor k růstu
- Levné ceny u dopravců, což zvýšilo počet objednávek
- Rychlost odesílání - zasílají se všechny objednávky přijaté do 14:00, pokud jsou produkty skladem - zákazníci jsou mile překvapeni rychlostí vyřizování!
-Balení probíhá pod kamerovým systémem, takže pro případnou reklamaci máte vše potřebné
- Jste prakticky bez práce - jen řešíte rozvoj e-shopu
- Pokud navýšíte počet objednávek, můžete se domluvit na novém ohodnocení a snížit tak náklady za logistiku
A jaké jsou nevýhody?
- Náklady za logistiku - aktuálně polovina zisku - MailStep se bude více vyplácet od 150-200 objednávek, k čemuž se nyní postupně e-shop dostává
- Nyní tak e-shop vydělává na sebe, v zisku bude v sezóně - říjen, listopad, prosinec a posléze dle reklamy a marketingu
- Stěhoval jsem se a neměl jsem již prostor pro sklad. Proto jsem využil Mailstep, abych nemusel e-shop vypínat
Pokud nechcete využít Mailstep, udělá se dohoda o ukončení spolupráce k určitému dni a můžete produkty převzít (platí se zde za vyskladnění zboží a případně zaslání na Vaši adresu (celkem cca 15-20 000 Kč), které je v ceně e-shopu). Můžete prodávat s vlastním skladem a produkty mít třeba do měsíce již u sebe. V takovém případě se čistý zisk průměrně pohybuje na úrovni 10 000 Kč měsíčně.
Řešíte pouze objednávání zboží u dodavatelů a marketing, což případně můžete též delegovat a být pouze majitelem. Sklad případně zabere jednu místnost.
Cca 80 % objednávek je organických díky vyhledávačům a zbožovým srovnávačům, případně z přímého vstupu nebo e-mailingu. PPC kampaně řeším 2. měsíc, takže tady se vše teprve učí a vydělává si zatím na sebe. Zde je velký prostor k růst dle Vašeho rozpočtu.
Měsíční náklady:
- Pronájem e-shopu tarif Bussines - 1 146 Kč (zaplaceno do 11/22)
- LeadHub tarif do 3000 zákazníků - 1 440 Kč
- Logistika MailStepu - zde je to variabilní, vychází to přibližně na 60 % zisku daného měsíce
Roční náklady:
- Hromadné rozesílání e-mailů - pro získávání nových kontaktů - 1 393 Kč (nemusíte využívat)
- Kontrola BIO produktů firmou Abcert - 5-6 000 Kč
- Vypracování účetnictví od účetní - variabilní dle počtu faktur - posledně jsem platil okolo 8 000 Kč
Další náklady jsou do zobrazování produktů ve vyhledávačích Heuréky, Zboží, Srovnáme - tady záleží, jak si vše nastavíte. Využíval jsem převážně minimální CPC. + provize platební brány ComGate (využívána pouze platební karta).
Do e-shopu bylo zainvestováno:
Licence Shoptetu plán Bussiness zaplacený do do 11/22
Shoptet doplňky:
Newsletter box - 350,9 Kč
Back to TOP - 229,9 Kč
Sticky hlavička - 350,9 Kč
Záložky - 471,9 Kč
Podobné produkty - 2407,9 Kč
Hlášení o zbývající částce dopravy zdarma - 592,9 Kč
Dárky - 2407, 9 Kč
Hodnocení obchodu na hlavní straně - 350,9 Kč
Věrnostní slevy - 2407,9 Kč
Instagram box - 1197,9 Kč
Grafická úprava notifikací - 350,9 Kč
Zobrazit celý popis - 229,9 Kč
Rychlý náhled produktů - 471,9 Kč
Nákupní lišta - 471,9 Kč
Product widget - vložení produktů do článků - 4827,9 Kč
Top nejprodávanější produkty v kategorii - 1197,9 Kč
Bannery+ - 2407,9 Kč
Slevové kupóny - 4827,9 Kč
Odpočet času akční ceny - 1197,9 Kč
Diskuse u produktů - 2407,9 Kč
Provizní systém - 3862 Kč
Sledování nezaplacených objednávek - 1197,9 Kč
Hlídací pes - 2407,9 Kč
Doplňkový prodej v košíku - 1197,9 Kč
Šablona Apollo - 4827,9 Kč
Grafika, texty - 14 000 Kč
Celkově: okolo 60 000 Kč
Všechny tyto doplňky jsou již pevně součástí e-shopu a můžete je využívat dle libosti. Většina z nich jsou nyní dostupná za měsíční/roční pronájem, takže výrazně šetříte.
Aktuálně lze většinu doplňků mít pouze v ročním pronájmu, což tvoří roční úsporu:
Podobné produkty 1080 Kč bez DPH
Dárky k objednávce - 1080 Kč bez DPH
Věrnostní slevy - 1080 Kč bez DPH
Instagram Widget+ - 540 Kč bez DPH
Product Widget - 2160 Kč bez DPH
TOP nejprodávanější v kategorii - 540 Kč bez DPH
Bannery+ - 1080 Kč bez DPH
Slevové kupóny - 2160 Kč bez DPH
Odpočet času u akční ceny - 540 Kč bez DPH
Diskuse k produktům - 1080 Kč bez DPH
Provizní systém - 2160 Kč bez DPH
Sledování nezaplacených objednávek - 540 Kč bez DPH
Hlídací pes - 1080 Kč bez DPH
Doplňkový prodej v košíku - 1080 Kč bez DPH
Celková roční úspora: 16 200 Kč bez DPH!
E-shop je spíše pro někoho (dle mých zkušeností), kdo může zainvestovat nákup dalších produktů (ať již stávajících či nových) a tím uvolnit prostor k vyšším příjmům. Z vlastní zkušenosti je výše marže alfou a omegou úspěchu. Tím je tedy pro někoho, kdo to nechce hned mít jako výdělečný byznys, ale chce z e-shopu dostat maximum, a poté z toho mít krásné peníze. I já takto k němu přistupoval a snažil se co nejvíce zisku opět do e-shopu investovat. Zisk je uveden v rámci hrubého zisku z nákupu produktů a jejich prodeje za květen.
Při prodeji preferuji i prodej firmy Cesta Bylin s.r.o. společně s e-shopem. Historie od 11/20, neplátce DPH (drží se těsně pod milionem). Není to ale podmínkou.
Jsem otevřen i prodeji na splátky v rozumné výši a počtu. Nutné jako první splátkou zaplatit min. celý sklad. Cena prodeje e-shopu je stanovená tak, kdy odpovídá skladu, e-shopovému řešení s doplňky, grafice a textům. Chci tedy získat zpět náklady za aktuální chod e-shopu.
Veškeré dotazy rád zodpovím.
Provizi WebTrhu platí kupující.
46 zobrazení
Prodejce
placeholder profil
ikona hodnoceni
44 hodnocení
členem od 12. 3. 2013
Neověřen
ikona hodnoceni
A
B
C
D
E