Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Neoriginální články a téměř všude?

Filip Strnad
verified
rating uzivatele
3. 2. 2022 16:35:11
Ahoj, nemohu to vydržet a musím se zeptat jestli to přijde divné jen mě, nebo i vám tady zdejším. Poslední měsíce (dalo by se říci roky) co jsem doma na home office, získávám více času na brouzdání po netu a tím se dostávám ke článkům, ke kterým bych se nikdy normálně nedostal, protože na to nemám čas.
Ale prostě nedokážu pochopit jak se to v této době může dít a jako fakt ve velkém. Připadá mi, že každý druhý - třetí článek, který si čtu odkazuje ve spod článku odkaz na zdroj informací, kam když kliknu, tak se dostanu na "originální" myšlenku článku v originále :D no to je jako normální, že místní copywriteri (nemyslím doslovně) pracují tak, že články jen předkládají do češtiny a tím to pro ně hasne?
Já raději originál a teď čtu obsah vychcane, že téma co mě zajímá už automaticky scrolluju na spod článku a otevírám jen zdroje informací a ty si čtu a přijde mi to víc informativní, než články na webu:D
Nestve vás to už taky?
3. 2. 2022 16:35:11
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497631
A proč by k překladu vymýšleli něco dalšího? V masmediích se jede na kvantitu, mazlení s textem se ti tam nevyplatí.
3. 2. 2022 16:53:14
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497630
Filip Strnad
verified
rating uzivatele
3. 2. 2022 17:45:05
Chápu ale hele mě na tom už fakt naštvalo, že ty články nejsou prostě dobře ani přeložený. Poskytnuty informace tak z 70% dávají smysl a dalších 30% nedává smysl kvůli překladu. Nehledě na to, že ten originální článek někdo dlouho připravoval a pak přijde chytrolin, kterej to jen přeloží a publikuje + přidá zdroj. Vždyť to je snad i nelegální co jsem si o tom stihl nastudovat. Ale tady v ČR to má fakt každý druhý třetí...
To asi začnu taky dělat copywritera... Ovšem, že ne.
3. 2. 2022 17:45:05
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497629
Napsal Filip Strnad;1639664
Chápu ale hele mě na tom už fakt naštvalo, že ty články nejsou prostě dobře ani přeložený. Poskytnuty informace tak z 70% dávají smysl a dalších 30% nedává smysl kvůli překladu. Nehledě na to, že ten originální článek někdo dlouho připravoval a pak přijde chytrolin, kterej to jen přeloží a publikuje + přidá zdroj. Vždyť to je snad i nelegální co jsem si o tom stihl nastudovat. Ale tady v ČR to má fakt každý druhý třetí...
To asi začnu taky dělat copywritera... Ovšem, že ne.
Začni, a dělej to lépe...alespoň uvidíš jaká to má úskalí.
3. 2. 2022 17:54:59
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497628
Adam
verified
rating uzivatele
3. 2. 2022 18:13:48
Je to tak. Weby se vykrádají navzájem, protože vycházejí ze stejného originálu. Ale jak píše Tomáš, jde o kvantitu. Návštěvnost a příjem z reklamy. Když pak člověk píše o něčem, čemu nerozumí a má to stihnout třeba za 2 hodiny (což i tak je moc při dnešních cenách za článek) tak to nemůže zkoumat moc do hloubky. Čert to vem u běžných témat jako bydlení nebo móda, ale když tohle lidi dělají na webech o zdraví a výživě, může to i někomu dalšímu pěkně poškodit život. To se pak podobá kvalitě diskuzí na mimbazar apod. :D 
---------- Příspěvek doplněn 03.02.2022 v 19:15 ----------
A taky u historie je to problém, protože když člověk nezná kontext, tak plácá nesmysly.
3. 2. 2022 18:13:48
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497627
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 2. 2022 22:01:35
S timhle pozorovanim mas tak nejmin 10 let zpozdeni a ono i tehdy uz to byl fenomen nejakou tu dobu stary... 
3. 2. 2022 22:01:35
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497626
crs
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 2. 2022 01:22:27
Chápu správně, že se jen podivuješ nad tím, že jiné webstránky budují obsah překládáním původních článků (což je - uznáš sám - rychlejší než vymýšlet něco vlastního)?
Pokud si rád čteš v originále (předpokládám, že většinou myslíš angličtinu), tak v tom si opravdu odlišný od běžného Franty uživatele.
Přestože se tu anglina učí už 30 let a většina společnosti jí +/- zvládá, u např. vysoce odborného článku už to pro většinu lidí nemusí být taková sranda.
Překlad je pro ně pohodlnější, nemusí příliš namáhat.
V odpovědi na tvou otázku na konci - ne, neštve mě to (to, že překlady existují). A pokud jsou nekvalitní, tak to je separátní otázka a většinou se to vydavatel dozví z diskuze pod článkem (pokud ji má), nebo poklesem návštěvnosti.
Ještě mě napadá taková hybridní "meziverze" mezi překladem a původním článkem, a sice článek, který z původního bude více či méně citovat, a český autor k němu přidá něco svého - třeba vlastní zkušenosti nebo ten který předmět článku bude fungovat v českém prostředí. Proti takovým článkům také nic nemám, pokud správně uvádějí zdroj a místní "autor" se nechlubí cizím peřím.
Ad legalita) nejsem právník, ale pokud se vydavatel českých stránek dovolí (zeptá) původního autora, tak je to zřejmě v pohodě. A naopak.
4. 2. 2022 01:22:27
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497625
Jakub Zich
verified
rating uzivatele
(40 hodnocení)
4. 2. 2022 02:17:13
Napsal Filip Strnad;1639664
Chápu ale hele mě na tom už fakt naštvalo, že ty články nejsou prostě dobře ani přeložený. Poskytnuty informace tak z 70% dávají smysl a dalších 30% nedává smysl kvůli překladu. Nehledě na to, že ten originální článek někdo dlouho připravoval a pak přijde chytrolin, kterej to jen přeloží a publikuje + přidá zdroj. Vždyť to je snad i nelegální co jsem si o tom stihl nastudovat. Ale tady v ČR to má fakt každý druhý třetí...
To asi začnu taky dělat copywritera... Ovšem, že ne.
Pleteš si copywritera a redaktora Novinek...
4. 2. 2022 02:17:13
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497624
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(80 hodnocení)
4. 2. 2022 08:16:03
1) To sis založil účet na webtrhu jenom aby sis postěžoval?
2) Můžeš nám napsat odkaz na tvůj magazín/blog? 
Pokud chceš kritizovat, tak udělej něco, co tu situaci změní. Založ si tématický magazín o tom, co tě baví a piš ze své hlavy, věnuj přípravě článků svůj čas a udělej něco pro to, aby "bylo lépe". Za 14 dní zjistíš, že z toho nemáš ani korunu, stojí tě to čas a ještě si musel zaplatit za doménu a webhosting :) 
Neber to jako rejpání, ale je to takový to.... proč to nikdo nedělá lépe? Tak začni ty...
4. 2. 2022 08:16:03
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497623
Dokud nebude Google umět rozpoznat, že jde o více či méně doslovný překlad, a dokud to nebude patřičně postihovat, budou to obsahové weby publikovat, protože je to rychlý a (tudíž) levný zdroj obsahu. Z hlediska práva je to diskutabilní - pokud jde o publikaci přeloženého textu, měl by podle mého mít autor překladu souhlas autora, resp. majitele autorských práv původního díla. Nestačí jen odkaz na zdroj. Ale kde není žalobce, tam není soudce - provozovatel webu s původním zdrojem může být rád za link (i když většinou nerelevantní a ne příliš kvalitní), Google zatím vyhodnotit tenkou hranici mezi zdrojováním informací a porušením autorského zákona ještě neumí.
Napsat skutečně relevantní původní článek je hodně náročné na čas, a zároveň člověk musí dobře rozumět oblasti, ve které píše. Autoři, kteří chtějí pokrývat více oblastí, musejí spoléhat na znalosti někoho jiného, protože jinak by psali nesmysly.
4. 2. 2022 10:53:56
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497622
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
4. 2. 2022 11:10:21
Napsal ceskytext;1639702
Dokud nebude Google umět rozpoznat, že jde o více či méně doslovný překlad, a dokud to nebude patřičně postihovat, budou to obsahové weby publikovat, protože je to rychlý a (tudíž) levný zdroj obsahu. Z hlediska práva je to diskutabilní - pokud jde o publikaci přeloženého textu, měl by podle mého mít autor překladu souhlas autora, resp. majitele autorských práv původního díla. Nestačí jen odkaz na zdroj. Ale kde není žalobce, tam není soudce - provozovatel webu s původním zdrojem může být rád za link (i když většinou nerelevantní a ne příliš kvalitní), Google zatím vyhodnotit tenkou hranici mezi zdrojováním informací a porušením autorského zákona ještě neumí.
Napsat skutečně relevantní původní článek je hodně náročné na čas, a zároveň člověk musí dobře rozumět oblasti, ve které píše. Autoři, kteří chtějí pokrývat více oblastí, musejí spoléhat na znalosti někoho jiného, protože jinak by psali nesmysly.
On hlavně ani moc nechce. Technicky by to jistě už dávno zvládl, ale proč by to dělal když mu peníze přináší i tyto "duplicitní" texty.
4. 2. 2022 11:10:21
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497621
boolk
verified
rating uzivatele
4. 2. 2022 13:50:00
Napsal Mirek Novotny;1639705
On hlavně ani moc nechce. Technicky by to jistě už dávno zvládl, ale proč by to dělal když mu peníze přináší i tyto "duplicitní" texty.
Nejdriv by to musel zvladnout organizacne.
Pokud ani ja ani autor puvodniho textu, ktery ja prekladam, googlovi nerekneme, jestli jsme se domluvili na autorskych pravech nebo ne, tak to nema odkud jinud zjistit.
---------- Příspěvek doplněn 04.02.2022 v 13:53 ----------
Preklady samy o sobe jsou naprosto regulerni zalezitost, na niz neni nic spatneho nebo hodneho postihu.
4. 2. 2022 13:50:00
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497620
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
4. 2. 2022 14:08:38
Tak ono co chcete třeba vymyslet nového na článku "Jaké prospěšné živiny obsahuje mrkev?" Udělat si vlastní laboratorní analýzu a potom vítězoslavně přijít s tím, že ta moje ze zahrádky má méně vody a více vlákniny než uváděný průměr? Když to vezmeme do detailu, tak každý článek už je nějaká kopie něčeho a nikdo na to nešel tak, že si jako první zasadil semínko mrkve, tu sklidil, nechal zanalyzovat a s daty v ruce se pustil de sepsání článku. Všechny informace v jakémkoliv článku, když jde o ta obecná témata, už někdy někde byly. Jen se jim dala forma dostupnější lidem. Nebo myslíš, že snad ten zahraniční článek na který je odkazováno jako na zdroj, je právě ten první? Není, i ten je stoprocentně výcucem z jiného zdroje.
4. 2. 2022 14:08:38
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497619
Ammazonic
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 4. 2022 09:11:04
Ono je to složité. Jsou copywriteři a jsou redaktoři. Co mám zkušenost, tak u redaktorů jde mnohem víc o rychlost, než o originalitu obsahu. Ten čas se nezaplatí. Když mi někdo nabídne slušné peníze, věnuji se článku důkladně bez hlubší analýzy tématiky. A víc mě to baví. Máte stihnout jeden článek za půl hodiny? No, ok, ale je to kopie. 
13. 4. 2022 09:11:04
https://webtrh.cz/diskuse/neoriginalni-clanky-a-temer-vsude/#reply1497618
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit