29.06.2009 18:42
1
Trochu pátrám po rozumném dedikovaném serveru (* a chci si udělat drobnou statistiku. Jakou máte zkušenost s podporou českých firem, pokud nastane větší problém o víkendu? Příklad: vyhoří zdroj, odejde RAID atd. - jednoduše porucha, která vyžaduje, aby technik naklusal k racku a vyměnil součástky (tj. nic, co jde opravit na dálku). Kdy přišla oprava? O víkendu do několika hodin od nahlášení nebo v pondělí v poledne po obědě a kafíčku? Nebo až za několik dní?


(* Rozumný dedikovaný server nemá neomezený traffic a naopak má SLA. (prosím neposílejte mi do PM nabídky).
29.06.2009 18:52
2
velke firmy maji podporu prakticky nonstop, kdyz ve dve rano v sobotu odejde zdroj tak to resi prakticky hned, ale u mensich (a timpadem vetsinou levnejsich) firmicek to je horsi... tezko rict co doporucit, treba bych nechtel k forpsi.com, celkove je nemam rad na hosting ani servery... jinak treba superhosting je zajeta firma s 24/7 podporou... hlavne nevybirej jen podle toho kde je to nejlevnejsi, nemuselo by se ti to vyplatit
29.06.2009 19:00
3
Původně odeslal AlesiBoss
velke firmy maji podporu prakticky nonstop, kdyz ve dve rano v sobotu odejde zdroj tak to resi prakticky hned, ale u mensich (a timpadem vetsinou levnejsich) firmicek to je horsi... tezko rict co doporucit, treba bych nechtel k forpsi.com, celkove je nemam rad na hosting ani servery... jinak treba superhosting je zajeta firma s 24/7 podporou... hlavne nevybirej jen podle toho kde je to nejlevnejsi, nemuselo by se ti to vyplatit
Právě nechci jít po ceně (kdybych šel, tak jsem už u OVH), ale trochu jsem přerostl virtuální servery u Server4u/Web4u, tak koukám kam dál (vlastní server nechci přesně z tohohle důvodu - sw závady opravím přes ssh odkudkoliv, ale hw nevyměním a u Server4u je oprava dedikovaného serveru o víkendu trochu nejistá).

Zrovna Forpsi má dost směšnou nabídku (nejde ji ani nazvat špatnou, to už je jednoduše směšné - Celeron a 512 kbps :thefinger: ) a Superhosting - ehm, historky o majiteli jsou součástí koloritu stejně jako důchodkyně Věra Pohlová. Proto se ptám, kdo jste co měli porouchané...
29.06.2009 19:04
4
:) jdi kam chces, ale koukej hlavne na 24/7 dohled nad servery (primo v serverovne, ne odjinud) a zkus se poinformovat i o tom zda maji nahradni hardware k dispozici v serverovne nebo ho teprve budou kupovat pri zavade (co je rychlejsi je zrejme ;) )...
29.06.2009 19:18
5
Původně odeslal AlesiBoss
:) jdi kam chces, ale koukej hlavne na 24/7 dohled nad servery (primo v serverovne, ne odjinud) a zkus se poinformovat i o tom zda maji nahradni hardware k dispozici v serverovne nebo ho teprve budou kupovat pri zavade (co je rychlejsi je zrejme ;) )...
Tohle vím ;) Proto čekám, co za odstrašující příběhy mi sem kdo z Webtržníků napíše :D
29.06.2009 19:24
6
zkus xhosting.cz ... server tam mam 3 roky a kdyz nastal problem, byl rychle vyresen. at se jedna o vanoce, velikonoce, silvestr,.... vse bez problemu.
29.06.2009 19:31
7
Já jsem u Masteru, a tam vždycky někdo sedí (vím podle odpovědí na e-maily technické podpoře). Poruchu jsem bohudík zatím žádnou neměl, takže z tohoto pohledu nemůžu podat žádnou referenci. :)

Jinak co se OVH týče, tak měli teďka akci, kdy „rozdávali” dedikované servery testerům, takže zrovna jeden mám. Mají na každém serveru real-time monitoring – ten pokud začne hlásit nějaké anomálie nebo se přestane hlásit úplně, tak se automaticky vytváří ticket na podpoře a utíká to někdo řešit, ať už se děje cokoliv (např. kamarád kompiloval jádro a zřejmě nějak nezvládl update LiLa a do několika minut to měl zpátky nahozené (byla sobota pozdě v noci :D)). Docela zajímavá zkušenost. :)
30.06.2009 17:32
8
Musíte si najít takového providera, který s Vámi uzavře takovou smlouvu, která Vám bude vyhovovat. Pokud ji nesplní, tak budou následovat sankce ;-).

Vše je individuální co se týče výpadku a žádný není prakticky stejný. Pouze identifikovat problém někdy trvá opravdu dlouho (pokud jej zákazník sám neuvede). Dále jsou také výpadky, se kterými často nikdo nic nezmůže. Jako například výpadek UPSky, výpadek datacentra, výpadek celé linky do NIXu apod.

Každý rozumný provider má HW díly skladem a výměna tak netrvá dlouho. U nás je +- střední doba výměny HW okolo 1-1,5 hodiny.