15.11.2021 13:44
31
Objevil se seminář zdarma https://www.businessinfo.cz/akce/onl...e-se-na-zmeny/
16.11.2021 12:12
32
Help with the EU user consent policy
17.11.2021 22:23
33
Původně odeslal Wladass
Seru na to, stejně jako na cookies lišty. Přeji mnoho pevných nervů všem těm, kteří si už teď platí úpravy webů, chodí na semináře, čtou články a další blbosti.
Přesně tak, kálím na všechny cookies. Že se tím chce ještě někdo zabývat...
18.11.2021 09:27
34
Původně odeslal BBCUK
Přesně tak, kálím na všechny cookies. Že se tím chce ještě někdo zabývat...
asi záleží co provozuješ a jestli máš na webu reklamu či jiný sběr informací. Pořád za to hrozí nemalé pokuty a čím větší web, tím větší šance, že tě to někdy dožene. Avšak teď to řeší jen nadšenci a korporáty, pro běžné weby je ještě trochu času a z mého pohledu je zbytečné platit za prorážení cesty a počkal bych, jak se situace ustálí.
18.11.2021 12:58
35
Původně odeslal BBCUK
Přesně tak, kálím na všechny cookies. Že se tím chce ještě někdo zabývat...
Tak ono na to kladení kachliček co ted nabízíš https://webtrh.cz/472661-nabizim-kac...obkladu-dlazby cookies fakt řešit nemusíš:)
25.11.2021 12:48
36
Jaký názor máte na cookiebot.com nebo cookiebot.com či cookiehub.net? Proskenuje stránky, odchytí to GA, GTM, chatboxy, apod. ale nevím jak je to např. s e-shopem, kde jsou nastaveny skripty pro např. sklik, zbozi, heureka, apod. po provedené objednávce. Myslím, že tyto skripty to vůbec neodhalí, nemáte s tím zkušenosti?
26.11.2021 13:10
37
Seznam představil upravený sklik, který bere parametr o tom, jestli je souhlas nebo ne, https://blog.seznam.cz/2021/11/co-se...od-ledna-2022/. Jde to podobným směrem jako Google Consent Mode (https://support.google.com/analytics/answer/9976101), ten je ale takový ještě nedodělaný.


Původně odeslal Martiz
Jaký názor máte na cookiebot.com nebo cookiebot.com či cookiehub.net? Proskenuje stránky, odchytí to GA, GTM, chatboxy, apod. ale nevím jak je to např. s e-shopem, kde jsou nastaveny skripty pro např. sklik, zbozi, heureka, apod. po provedené objednávce. Myslím, že tyto skripty to vůbec neodhalí, nemáte s tím zkušenosti?
Už z principu budou mít takovéhle nástroje určitou nespolehlivost, mám rád nad systémy kontrolu, takže nic takového nepoužívám na projektech.
27.11.2021 15:55
38
A jak budou kontrolovat, že souhlas byl někde někým odkliknutý a parametr odeslaný a že to nebylo fake-nuté? Asi to řešit nebudou, co? To není jejich věc.
27.11.2021 17:10
39
Jednotlivé případy budou těžko kontrolovat (technicky si nedokážu představit argumentaci), spíše si to prostě zkusí sami v době kontroly a podle toho udělají závěr. Max. si mohou vyžádat informace jak probíhá evidence souhlasů, jestli tam souhlas je atd.
04.12.2021 03:00
40
studentmag.cz

Myslím že nějak takhle by to mělo vypadat. (doporučuji i rozkliknout podrobné nastavení)
04.12.2021 10:45
41
s tou angličtinou to asi neprojde.
04.12.2021 11:39
42
Původně odeslal pixels
studentmag.cz

Myslím že nějak takhle by to mělo vypadat. (doporučuji i rozkliknout podrobné nastavení)
Nesmíš barevným schématem vnucovat jednu z voleb, nebo jinak ovlivnit rozhodnutí uživatele. Pokud vím.
06.12.2021 14:15
43
Asi to vyřeším tak že cookies lištu nenasadím, protože žádné souhlasy získávat nebudu (zruším Google a Seznam, stejně i Smartsupp atd.)
06.12.2021 15:44
44
To ti ale pořád zůstávají technické cookies nutné pro provoz eshopu o kterých bys měl informovat.
07.12.2021 06:32
45
Pokud mám klasickou html stránku kde mi i prohlížeč ukazuje 0 cokies, tak lištu mít nemusím, nemám technické cookies. U eshopu je to asi něco jiné, tak ty technické cookies jsou. 
V tom případě budu v liště pouze informovat, žádné odsouhlasní a odmítnutí tam nebude a bud tam jenom možnost zrušení lišty.
08.12.2021 08:47
46
Původně odeslal MMMMM
Pokud mám klasickou html stránku kde mi i prohlížeč ukazuje 0 cokies, tak lištu mít nemusím, nemám technické cookies. U eshopu je to asi něco jiné, tak ty technické cookies jsou. 
V tom případě budu v liště pouze informovat, žádné odsouhlasní a odmítnutí tam nebude a bud tam jenom možnost zrušení lišty.
Pokud tam nemáš cookies tak nemáš ani o čem informovat
10.12.2021 09:37
47
Máte nějaký už ověřený nástroje na správu cookies? Četl jsem tohle, jsou tam recenze.
Fungují nástroje na správu cookies? Otestovali jsme 5 z nich
Nevíte ještě o nějakém podobném, za dobrou cenu?
10.12.2021 09:40
48
Osobně jsem začal nasazovat toto: https://github.com/orestbida/cookieconsent/
10.12.2021 09:50
49
Původně odeslal kenod
Osobně jsem začal nasazovat toto: https://github.com/orestbida/cookieconsent/
To už musíš něčemu rozumět
15.12.2021 04:21
50
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Nesmíš barevným schématem vnucovat jednu z voleb, nebo jinak ovlivnit rozhodnutí uživatele. Pokud vím.
Asi jo ale vídám to denně....

Název:  slevomat.jpg
Zobrazení: 418
Velikost:  170,9 KB
15.12.2021 06:10
51
Původně odeslal kenod
Osobně jsem začal nasazovat toto: https://github.com/orestbida/cookieconsent/
Jsem na tom stejně, ale teď řeším jakým způsobem budu prokazovat, ze byl souhlas odkliknut + v jakem natavení. Napadlo mne, ze bych to řešil nějakým logovanim: IP adresa, datum a čas, prohlížeč + nastavení jednotlivých parametru, ale podle mne je to zbytečně a asi bych stejne mohl porušovat GDPR. Řešíte někdo takovéto logovani?
16.12.2021 08:29
52
Původně odeslal RadekKoder
Jsem na tom stejně, ale teď řeším jakým způsobem budu prokazovat, ze byl souhlas odkliknut + v jakem natavení. Napadlo mne, ze bych to řešil nějakým logovanim: IP adresa, datum a čas, prohlížeč + nastavení jednotlivých parametru, ale podle mne je to zbytečně a asi bych stejne mohl porušovat GDPR. Řešíte někdo takovéto logovani?
není to třeba řešit
16.12.2021 09:02
53
Původně odeslal skranc
není to třeba řešit
Právě že je to povinnost ty souhlasy logovat ;-) Protože ty jako provozovatel budeš muset dokázat, že k odsouhlasení došlo. Cookiebot a další už hotové nástroje mají logování již vyřešené.
16.12.2021 10:12
54
Také hrubě nesouhlasím, s tím že to není potřeba řešit, zákon a i původní nařízení sice nemluví o nutnosti logování, ale dávají subjektu povinnost "prokázat", že souhlas má, nedokáži si představit jak jinak prokázat souhlas než, že budu logovat.

Hledejte věci jako "cookie preference Logs" nebo "records of consent".

My jsme se u klientů ustálili na logování data, času, IP adresy, user-agenta z prohlížeče, url stránky na které proběhl souhlas (vč. GET parametrů či #utm věcí), pokud to je možné, tak údaje vážeme k přihlášenému uživateli. Tyhle údaje podléhají GDPR, takže chce patřičně upravit podmínky a informovat o tom.
16.12.2021 10:30
55
Původně odeslal TomášX
Také hrubě nesouhlasím, s tím že to není potřeba řešit, zákon a i původní nařízení sice nemluví o nutnosti logování, ale dávají subjektu povinnost "prokázat", že souhlas má, nedokáži si představit jak jinak prokázat souhlas než, že budu logovat.

Hledejte věci jako "cookie preference Logs" nebo "records of consent".

My jsme se u klientů ustálili na logování data, času, IP adresy, user-agenta z prohlížeče, url stránky na které proběhl souhlas (vč. GET parametrů či #utm věcí), pokud to je možné, tak údaje vážeme k přihlášenému uživateli. Tyhle údaje podléhají GDPR, takže chce patřičně upravit podmínky a informovat o tom.
Děkuji moc za reakci a podělení se o to, jak to řešíte.
16.12.2021 11:44
56
Původně odeslal TomášX
Také hrubě nesouhlasím, s tím že to není potřeba řešit, zákon a i původní nařízení sice nemluví o nutnosti logování, ale dávají subjektu povinnost "prokázat", že souhlas má, nedokáži si představit jak jinak prokázat souhlas než, že budu logovat.

Hledejte věci jako "cookie preference Logs" nebo "records of consent".

My jsme se u klientů ustálili na logování data, času, IP adresy, user-agenta z prohlížeče, url stránky na které proběhl souhlas (vč. GET parametrů či #utm věcí), pokud to je možné, tak údaje vážeme k přihlášenému uživateli. Tyhle údaje podléhají GDPR, takže chce patřičně upravit podmínky a informovat o tom.
Na tom je nejlépe vidět jak je celé toto nařízení absurdní. Běžný zákazník ani neví co ty údaje znamenají, natož aby je znal a a už vůbec aby pamatoval čas a na které stránce dal souhlas.
16.12.2021 12:31
57
Původně odeslal láďa1979
Na tom je nejlépe vidět jak je celé toto nařízení absurdní. Běžný zákazník ani neví co ty údaje znamenají, natož aby je znal a a už vůbec aby pamatoval čas a na které stránce dal souhlas.
Je to absurdní a nevymahatelné, důkazy zůstávají na návštěvnících a ty je mít nebudou. Nemluvě o zařízeních pro více uživatelů jako jsou samoobslužné kiosky, internetové kavárny, sdílené počítače doma, tam nikde není možné se souhlasem pracovat a ani identifikovat osoby od sebe.

Snažím se to technicky vyřešit k všeobecné spokojenosti a dodržet legislativu. Beru to tak, že to je začátek cesty, jak narovnat snahy některých ukládat naprosto vše, bohužel zákonodárci nemají jiné nástroje než absurdní předpisy, tak je používají. Pokud se ale tyhle technické nedostatky a nelogičnosti vyřeší, mohlo by to zbrdit snahu některých mít uživatele pod neustálým dohledem (natáčení videa přední kamerou při procházení webu byl jeden z nápadů, které jsem musel v posledních letech odmítat vyhotovit). Podobné snahy se vedou i na ostatních kontinentech a EU v tom je ještě poměrně logická, narozdíl od jiných.
17.12.2021 09:13
58
Jediné co mě dává smysl je to, že pokud návštěvník dá/nedá souhlas se sledováním, tak se musí tento souhlas/nesouhlas projevit ve všech měřících/sledovacích kódech, který jsou na stránce implementovaný. U přihlášeného uživatele jsem pak ještě schopen ten souhlas/nesouhlas uložit k němu do db. Tím to pro mě končí.
Ukládání souhlasu/nesouhlasu nepřihlášeného uživatele je hovadina, stačí aby se u počítače vyměnil Franta s Pepou aniž by zavřel  okno prohlížeče a začali nové sezení a už je ten uložený souhlas/nesouhlas neplatný. Na to kašlu, mám jen jedny nervy.
17.12.2021 22:59
59
:-) takže jeden počítač používají dva a více lidí - v rodině normální. Jeden trvá na souhlasu a druhý je proti. Co s tím? To je ale nesmysl. Doufám, že Google přijde s nějakou ojebávkou.
18.12.2021 11:52
60
řeknu to asi tak, celé to je lobby IT a křiklounů z ochrany os. údajů. Z globálního hlediska je to nesmysl za miliardy, které ve finále stejně zaplatí zákazník. Již z doby, kdy začínali zatržítka "Četl jsem a souhlasím s Obchodními podmínkami" 99,6% zatrhlo a nečetlo a někteří se k tomu i v případě sporu přiznali, jelikož pokud chceš objednat musíš souhlasit, tak proč to číst.
Totéž je se stav se stávající cookies lištou, za ty roky si podrobnosti přečetli 3 návštěvníci. S novou lištou je to ještě horší možná vzhledem k sezoně. Nasadil jsem ji u kolegy co má sezonní zboží a ted také více návštěv. Je z hlediska cookies naprosto nefunkční, lze jenom volit, teda jediné co funguje, že stejnému zákazníkovi ji zobrazíme jenom jednou denně. Ted máme přes 180000 návštěv za 2 týdny a výsledky jsou naprosto k smíchu. Všechny cookies odmítli 2 (zřejmě se zvědavosti co to udělá, jelikož nic nečetli), zobrazit popis cookies 5 a 1 odmítl marketingové. Beru sice v potaz i to, že je sezona a lidi spěchají, ale i tak je to o přínosnosti docela jasný obraz. To samozřejmě v budoucnu nevylučuje žadatele o výpalné jak se již stalo v minulosti, ale předpokládám, že kromě nich a konkurence se zákazníky až takový problém nebude, i když i někteří lidi jsou svině jako jedna antivaxerka co jsme ji neobsloužili a tak nás napráskala kde mohla včetně živnostenského a finančního úřadu, sociálky a zdravotních pojištoven, že my nedodržujeme nařízení, takže je jasně vidět, že to je naprosto k ničemu a vyhozené peníze pro nás.

Samozřejmě jeden počítač v rodině, jedna wifi s jednou IP adresou pro sídliště to je zatím dost neřešitelný problém, ale noví zákonodárci si s tím jistě poradí.