21.10.2021 17:50
1
Při oprávněné reklamaci se není o čem bavit, ale pokud reklamace není oprávněná, kdo hradí dopravu ? Ke mě zákazník, ale zpět k němu já nebo on?

Našel jsem tuto citaci: " Na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 22.3.2006, č. j. 3 As 60/2005-73, není prodávající provozující internetový obchod oprávněn požadovat po spotřebiteli náklady spojené se zasláním reklamovaného zboží zpět, a to ani v případě, že jde o neuznanou reklamaci."

Platí stále? Docela absurdní...
21.10.2021 19:00
3
Absurdní. Nicméně dTest je velmi spotřebitelsky zaměřená organizace a vykládá si nařízení v jejich prospěch, byť to jen trochu jde. Názor někoho nezaujatého?
21.10.2021 19:25
4
Původně odeslal dave67
Při oprávněné reklamaci se není o čem bavit, ale pokud reklamace není oprávněná, kdo hradí dopravu ? Ke mě zákazník, ale zpět k němu já nebo on?

Našel jsem tuto citaci: " Na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 22.3.2006, č. j. 3 As 60/2005-73, není prodávající provozující internetový obchod oprávněn požadovat po spotřebiteli náklady spojené se zasláním reklamovaného zboží zpět, a to ani v případě, že jde o neuznanou reklamaci."

Platí stále? Docela absurdní...
Platí stále jelikož nemůžeš po zákazníkovi cokoliv požadovat při jeho právu uplatnit vady.
21.10.2021 19:26
5
Původně odeslal dave67
Absurdní. Nicméně dTest je velmi spotřebitelsky zaměřená organizace a vykládá si nařízení v jejich prospěch, byť to jen trochu jde. Názor někoho nezaujatého?
Náhrada nákladů při reklamaci zboží
21.10.2021 20:47
6
Původně odeslal dave67
Absurdní. Nicméně dTest je velmi spotřebitelsky zaměřená organizace a vykládá si nařízení v jejich prospěch, byť to jen trochu jde. Názor někoho nezaujatého?
Snad si nemyslíš, že se zákon ve vztahu obchodu se spotřebitelem soustředí na nějaké vyrovnané pravomoci :-) Odjakživa to je tak, že jsi jako obchodník ve slabší pozici a zákony chrání více spotřebitele.

Sranda je, že spousta obchodů si dává do podmínek, že v případě neuznané reklamace neproplácí náklady spojené s vyřízením reklamace. Docela dost se pletou a jsou překvapení, když to někdo žene výše a nenechá se setřást :-)
21.10.2021 22:49
7
Nepřekvapuje mě, že obecně spotřebitel může vše a prodejce to uhradí, ale tady je logika uplně vedle. Ale i tak dík, tu jednu neuznanou reklamaci za pár let prostě pošlu jen tak...
22.10.2021 10:55
8
Původně odeslal Tomáš Maňhal
Odjakživa to je tak, že jsi jako obchodník ve slabší pozici a zákony chrání více spotřebitele.
Odjakživa určitě ne. Když jsem začínal, dalo se se zákazníkem pěkně vyjebat. Někteří si na tom založili byznys. Takže se nelze divit, že se pozice zákazníků upevnila. Kdyby se tak nestalo, možná bychom dnes neměli komu prodávat, protože by lidi menším obchodům, které na ně denně neútočí z televize skřety, slony apod., vůbec nevěřili.

Původně odeslal dave67
ale tady je logika uplně vedle
Kdyby kdysi neexistovaly pochybné existence typu Mobilky apod., kde se každá reklamace řešila stylem "závada se neprojevila, 150 Kč za zaslání zpět", tak by se dalo říct, že tady logika pokulhává. Ale nedovedu si představit, že by nějaký zákon mohl být napsán tak, aby v případě reklamací byl spravedlivý na obě strany. Vždycky bude jedné straně nakloněn víc, a ta toho bude zneužívat.
22.10.2021 13:38
9
Kdyby jen Mobilka, ale tahle praktika jela masivně a i velké firmy toho zneužívali, O2 účtovalo 500 Kč za neoprávněno reklamaci a 300 Kč za poslání na adresu, k tomu 1000 Kč poplatek za servisní posouzení, Alza účtovala 500 až 1000 Kč za opětovné "odborné zabalení výrobku" při vrácení zboží, UPC chtělo 1000 Kč za výjezd technika k neoprávněné hlášení poruchy a pak tady bylo spousta těch šmejdských firem, které inkasovali více z těhle poplatků než z marže při prodeji.

Řekl bych, že právě velké množství stížností dalo vzniknout přísné legislativě, která explicitně zakazuje vznik jakýkoholiv dodatečných nákladů při reklamaci.
25.10.2021 11:24
10
Vyjezd technika kdyz nefunguje internet je to porad stejne. Nas provider to jen prejmenoval na "Servisní práce na vyžádaní zákazníkem (odstranění závady způsobené uživatelem nebo na straně uživatele)". :D