14.09.2021 19:38
1
Dobrý den,
zvažuji vytvořit print on demand eshop s tričky, tedy nechám vytvořit designy, importuji tyto produkty do eshopu a začnu prodávat.

Jak to prosím řešíte, aby takové zboží nešlo vrátit v rámci 14 dní? Jelikož je to vyrobené na vyžádání, ale vypadá to jako klasický eshop (tzn. zboží je vyrobené a skladem). Nechci mít potom zbytečné potahování s úřady.

Nebo se musím smířit s tím, že vrácení musím umožnit? Děkuji
14.09.2021 20:16
3
To jste mi moc nepomohl. Proč tam v tom zákoně není, že pokud bylo vyrobeno na jeho žádost? Nebo se to dá schovat pod "o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu"

To tedy bych asi neriskoval.
14.09.2021 20:48
4
Proč se jednoduše nepodíváš na velké zavedené obchody, které trička s potiskem prodávají? Úplně na stejný zákon se úspěšně odvolávají nejen obchody, které mají trička už na skladě a jsou to zavedené designy, ale i obchody, kde si lidi zadají vlastní design. Takže by ti to mělo pomoci.
15.09.2021 09:43
5
Pokud myslíš, že výběr bude jakoby přes konfigurátor, kdy si klient vybere tričko, barvu trička, design, tak toto ti ČOI označí jako obcházení zákona. Možná kdyby si vybral barvu potisku, který bys nenabízel by to prošlo. Toto se řeší třeba vyšitím/vytištěním monogramu nebo nějakého textu na přání a nebo místo kupní smlouvy smlouvou o dílo. Na druhou stranu to máš jedno, když neumožníš vrácení budou reklamovat. Takže trošku účinná obrana je jen platba předem.
15.09.2021 12:27
6
Ahoj, řešili jsme stejný problém na našem eshopu. Jelikož jde o customized produkt podle požadavků klienta, peníze vracet nemusíte :)
15.09.2021 14:00
7
Někteří právníci i v Evropě udávají, že u oděvů je třeba aby úprava byla Made-to-measure (MTM) i když ani toto nemá logiku. Dodavatel z Itálie nepovažuje za úpravu ani zkrácení nohavic, ale v Itálii jsou ty evropské předpisy často rozdílné od českých paskvilů.